Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 12:32

3
آذر
كت‌ها و ژاكت‌های مناسب فصل سرد

كت‌ها و ژاكت‌های مناسب فصل سرد

معمولا ژاكت‌ها چند لایه دارند و هر لایه از یك جنس جداگانه است لایه زیرین یك زیپ دارد و معمولاً یقه ایستاده دارد.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان


انواع ژاكت

قبل از خرید ژاكت جدید ابتدا باید به چند نكته مهم توجه كنید مثلا جنس پارچه و بافت به كار رفته ژاكت‌ها در سه نوع مختلف تهیه می‌شوند 1) ژاكت‌های غیر عایقی   2) ژاكت‌های عایقی    3) ژاكت‌های معمولی برای ست كردن هر یك از این ژاكت‌ها در سطوح مختلف از شما در برابر برف، باران، باد و طوفان محافظت می‌كنند. 

ژاكت‌های غیر عایقی

این ژاكت‌ها لایه بیرونی بسیار نرم دارند معمولا بافت كشی دارند تا در آن احساس راحتی بیشتری كنید. در برابر آب و باد مقاوم و برای آب و هوای نسبتاً سرد مناسب هستند. در كنار این ژاكت‌ها می‌توانید از لایه‌های بیشتری لباس برای پوشش‌دهی و گرم نگاه داشتن بدن‌تان استفاده كنید. 

در آب و هوای بسیار سرد لازم است كه روی آنها از یك ژاكت، كت و یا كاپشن ضخیم‌تر كه در برابر برف و باران مقاوم باشد، استفاده كنید. انتخاب ژاكت مناسب برای فصل سرد بسیار ضروری است، لذا همواره به دنبال با كیفیت‌ترین آنها باشید تا هم احساس گرما  و هم راحتی حتی در سخت‌‌ترین شرایط آب‌وهوایی باشید.

ژاكت‌های عایقی

این ژاكت‌ها دارای لایه‌ای محافظ هستند كه با مواد خاصی پر شده‌اند و به شما كمك می‌كنند تا گرم بمانید لایه بیرونی این كت‌ها ضد آب است و اجازه نفوذ رطوبت به بدن‌تان را نمی‌دهد. لایه میانی از الیاف و مواد متفاوت پر می شود برخی از آنها طبیعی و برخی مصنوعی هستند. كت‌های عایقی برای آب و هوای سرد بسیار مناسب هستند.

كت‌های عایقی كُركی هم در برابر رطوبت هوا مقاوم هستند و هم ظاهر زیبایی دارند بهتر است كه كت‌های كُركی از مواد طبیعی تهیه شوند.

كت‌های بادگیر

بسیار سبك و در برابر آب مقاوم هستند و به شما كمك می‌كنند تا رطوبت و باد به بدن‌تان نفوذ نكند. این كت‌ها را در آب و هوای نه چندان سرد استفاده می‌كنند و برای زمستان بسیار سرد مناسب نیستند.

ژاكت‌های پشمی

معمولاً از فیبرهای مصنوعی تهیه می‌شوند كه گرم و نرم هستند. میزان گرمادهی آنها بسته به سنگینی‌شان دارد یعنی هرچه سنگین‌تر باشند بیشتر گرم می‌كنند برای انجام فعالیت و كارهای عادی روزانه مناسب هستند و حتی در آب و هوای نسبتاً سرد نیز می‌توانید با پوشیدن این ژاكت به راحتی به انجام كارهایتان بپردازید. بهتر است در آب و هوای بادی روی آنها یك كت بادگیر بپوشید. 

اندازه و جنس ژاكت

معمولا ژاكت‌ها چند لایه دارند و هر لایه از یك جنس جداگانه است لایه زیرین یك زیپ دارد و معمولاً یقه ایستاده دارد و لایه رویی ضد آب است. این ژاكت‌های چند لایه برای آب و هوای بسیار سرد مناسب هستند. تنوع رنگ، طرح و جنس زیاد دارند و تقریباً همگی آنها ضد آب هستند. بعد از آنكه جنس ژاكت موردنظرتان را تعیین كردید، باید به فكر سایز و اندازه آن باشید. شما باید در كت یا ژاكت زمستانی و پاییزی‌تان احساس راحتی كنید و بتوانید با وجود آن كارهای هر روزی‌تان را انجام دهید. اندازه ژاكت و كت انتخابی شما ارتباط كامل با لایه‌های زیرین لباس‌هایتان دارد.

معمولاً اغلب ما ترجیح می‌دهیم در آب و هوای سرد از كت‌های عایق استفاده كنیم ولی باز هم تأكید می‌كنیم كه این مسئله به آب‌وهوای جغرافیایی و میزان فعالیت روزمره شما بستگی دارد مسلماً برای اسكی و آب و هوای مشابه لازم است كه از كت‌های عایقی استفاده كرد كت‌های عایقی مصنوعی و طبیعی هر كدام مزایا و معایبی دارند. 

انواع مصنوعی

اغلب از جنس پلی‌استر هستند. با استفاده از تكنولوژی‌های جدید انواع بسیار سبك‌تر و گرم‌تر از آنها نیز تولید و عرضه می‌شوند.  بسیار سریع خشك می‌شوند و در برابر رطوبت مقاوم هستند.  برای افرادی كه به كُرك حساسیت دارند بسیار مناسب هستند. 

انواع طبیعی

بافت كُركی و نرم دارند و از مواد طبیعی به دست می‌آیند.
بسیار گرم هستند، معمولاً انعطاف‌پذیری بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند.
نیاز به توجه و مراقبت دقیق‌تر دارند.
خیلی دیر خشك می‌شوند و می‌توانند افراد مبتلا به آلرژی را تحریك كنند. ژاكت‌ها و كت‌های جدید معمولاً تنگ، نایلون و یا پلی‌استر هستند. این ژاكت‌ها بسیار سبك، قابل انعطاف و مقاوم در برابر آب و باد هستند ولی با پوشیدن آنها جریان هوا را احساس نمی‌كنید و حتی ممكن است احساس كنید كه به راحتی نفس نمی‌كشید. معمولا پارچه‌های ضد آب كه به شما احساس نفس كشیدن می‌دهند از لایه‌های به خصوصی تهیه می‌شوند یعنی پارچه‌های پشمی تنگ از بافت‌های مصنوعی. این پارچه‌ها منافذی دارند كه بسیار ریز هستند آنقدر كه آب در آنها نفوذ نمی‌كند، پس می‌توانید خیلی راحت آنها را به تن كنید و به خوبی نیز پوست‌تان نفس بكشد.

 

برچسب ها: راهنمای انتخاب لباس، لباس های مناسب فصل سرد، ژاكت‌های غیر عایقی، ژاكت‌های عایقی، كت‌های بادگیر، ژاكت‌ پشمی، انواع ژاکت، انواع کت تعداد بازديد: 917 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز