Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:40

14
دی
مشكلات جنسی بیشترین عامل طلاق - بخش دوم

مشكلات جنسی بیشترین عامل طلاق - بخش دوم

ماده روانگردان مت آمفتامین یا همان شیشه كه در حال حاضر در كشور بسیار شایع شده است و در آینده باعث تزلزل خانواده‌های ایرانی می‌شود

مت‌آمفتامین در آینده ایران باعث تزلزل خانواده می‌شود

دكتر صابری به ماده روانگردان مت آمفتامین یا همان شیشه كه در حال حاضر در كشور بسیار شایع شده است و در آینده باعث تزلزل خانواده‌های ایرانی می‌شود، اشاره كرد و افزود:‌ در این راستا باورهای فرهنگی كاهش استرس، عدم خشونت‌های خانوادگی و تعارض‌های روانی ناخودآگاه باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

طلاق در دنیا آسان شده است

دكتر صابری با بیان اینكه در هیچ كشوری طلاق جرم تلقی نمی‌شود و در چند دهه گذشته طلاق بسیار آسان و ارزان شده است افزود: بر اساس تحقیقات زوج‌هایی كه مسائل مذهبی را رعایت كنند از مباحثی مانند جدایی و طلاق بسیار دور خواهند شد كه این تحقیقات در كشور كانادا و بر روی زوجینی كه هفته‌ای یك بار به كلیسا رفته‌اند صورت پذیرفته است.

مدیر بخش روانپزشكی سازمان پزشكی قانونی كشور خاطرنشان كرد: در این راستا ترمیم وضع اقتصادی خانواده، ارائه آموزش‌های اولیه مدیریت خانواده از طریق رسانه‌ها، افزایش امكانات تفریحی خانواده و انجام مشاوره‌های زناشویی در زمینه تحكیم خانواده‌ها بسیار موثر است. در ادامه گردهمایی بررسی وضعیت خانواده در ایران و جهان عزت‌السادات میرخانی، عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس، به بررسی مبانی تحكیم بنیان خانواده در قانونگذاری اسلامی پرداخت و گفت: سوره نور در قرآن بهترین سوره از نظر روابط خانوادگی است كه به پاكی،‌ تحكیم و مودت در خانواده‌ها می‌پردازد.

وی اظهار داشت: انحلال روابط زوجین در حال حاضر از نتایج قرن كنونی است كه تنها مربوط به كشور ما نیست. وی با اشاره به یكی از نظریه‌های ویل‌دورانت فیلسوف غربی كه پیش‌بینی كرده بود در قرن 21 مبحث خانواده از چالش‌های بزرگ جهان به حساب می‌آید ادامه داد: متأسفانه حتی در جوامع دینی پارامترهای تربیتی و مدیریتی مسائل خانواده رعایت نمی‌شود.

میرخانی اظهار داشت: قانونگذاری اسلامی به تمام موارد قبل، حین و بعد از ازدواج توجه كرده است و مقتضیات انسانی و عقلی را در روابط زناشویی پوشش می‌دهد و در مجموع نه مرد و نه زن بر این اساس حق سالاری بر خانواده را ندارد زیرا تنها قراردادی كه در روی زمین به عنوان میثاق در قرآن از آن یاد شده است، مبحث ازدواج است. عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اگر در جامعه اصل عدالت شرط است در خانواده اصل اغماض و رأفت مطرح شده است و در این راستا اشد مجازات در قانون‌های اسلامی به مردان و زنانی كه عامل گسستگی در خانواده هستند، لحاظ می‌شود. وی خاطرنشان كرد: پشتوانه‌های دینی در كشور ما با وجود عصر ارتباطات هنوز تحكیم نیافته است.

سازمان‌های مسئول كودكان بی‌سرپرست باید بیشتر نقش ایفا كنند

در ادامه گردهمایی بررسی وضعیت خانواده در ایران و جهان انور صمدی راد، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه بررسی وضعیت امروزی خانواده و آسیب‌های آن در انگلیس به سخنرانی پرداخت. وی افزود:‌ در حال حاضر نهاد آموزش و پرورش در ساختن انسان‌های فردا برای كشور بسیار ناكارآمد است و هنوز نیز برخی كشورها تصور درستی از ایران ندارند.

وی افزود: سیستم خانواده باید در گام نخست خود آموزش ببیند زیرا اگر ما به طور مثال بخواهیم یك لانه برای حیوانی در كنار منزلمان درست كنیم باید از سازمان‌های ذیصلاح مجوز دریافت كنیم ولی برای تربیت یك انسان بدون توجه به روند آموزشی عمل می‌شود و حاصل آن پیدایش بچه‌های خیابانی است. صمدی‌راد افزود: ما اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید افراد سالمی تربیت كنیم و در حال حاضر نیز افزایش معتادان كه منشأ آن خانواده‌های نابسامان است باید دقت و توجه بیشتر خدمات‌های حمایتی سازمان‌های ذیصلاح را در بر گیرد.

وی در مثالی با اشاره به یكی از كودكان بی‌سرپرست و خیابانی كه چندی قبل تجربه كرده بود، اظهار داشت: مؤسساتی كه برای سازماندهی كودكان بی‌سرپرست ساخته شده است نمی‌توانند یك كودك را برای اقامت یك شب در آن محل نگهداری كنند زیرا در پاسخ به ما برای عدم پذیرش این كودك می‌گویند این كودك اگر یك شب در این مكان نگهداری شود ممكن است برای او خطر و مشكلاتی به وجود بیاید و این شمایلی از سازمان و مراكز نگهداری از كودكان بی‌خانمان در كشورمان است و حال در روز جهانی خانواده باید عرض كنم كه با شعار نمی‌توان جلوی این مشكلات معتادان كه منشأ گرفته از خانواده‌های بی‌سامان است را گرفت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بچه‌هایی كه دچار خشونت می‌شوند بر اساس علم روانشناسی مغز آنان با دیگران متفاوت می‌شود و در این راستا باید هیچ‌گونه مرزبندی در حوزه خانواده در ایران و دنیا وجود نداشته باشد. وی بیان داشت: آفتابه به گردن كردن افراد مشكل‌دار شاید مسكن اولیه‌ای برای آحاد جامعه باشد ولی مشكلات این افراد را حل نمی‌كند زیرا این افراد از زمان نطفگی دچار مشكلات اقتصادی، خانوادگی، گرسنگی و تحت شكنجه‌های روحی و روانی بوده‌اند و ما باید به صورت اساسی و ریشه‌ای به حل معضل این افراد برسیم. زیرا این افراد به خصوص كودكان خیابانی در آینده خود تشكیل دهنده خانواده می‌شوند.

صمدی‌راد خاطرنشان كرد: اگر این افراد آسیب‌زن به جامعه هستند باید چرایی آن را یافت و در این راستا باید سازمان‌های مختلف نیز جوابگوی این مسائل باشند.

 

برچسب ها: اعتیاد، طلاق و جدایی، مشکلات زناشویی، مشکلات جنسی، مشکلات جنسی و طلاق، میل جنسی تعداد بازديد: 1819 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز