Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:09

8
اسفند
زنان و برخی اشتباهات با جنس مخالف!

زنان و برخی اشتباهات با جنس مخالف!

متاسفانه وقتی روابط ناامیدكننده یا آزاردهنده می‌شوند، زنان می‌خواهند همه تقصیرها را به گردن مردان بیاندازند و مردان هم زنان را مقصر می‌دانند.

ركسانا خوشابی  کارشناس ارشد مشاوره بالینی

 

متاسفانه وقتی روابط ناامیدكننده یا آزاردهنده می‌شوند، زنان می‌خواهند همه تقصیرها را به گردن مردان بیاندازند و مردان هم زنان را مقصر می‌دانند. اما به نظر من تقصیر كار واقعی ناآگاهی هر دو جنس از ویژگی‌ها و خواسته‌های طرفین است. به این دو اشتباه توجه كنید:

معمولا وقتی به دخترها می گویم دنبال مردها راه نیفتند و با پیشنهادات خود آنها را سر در گم نكنند، با این نوع اعتراضات از جانب دخترها روبرو می‌شوم:

دوره زمانه عوض شده و دخترها هم حق انتخاب دارند.

چرا فقط پسرها باید دختر مورد علاقه خود را انتخاب كنند؟ دخترها هم می‌توانند این كار را انجام دهند!

اگر دنبال پسر مورد نظرمان نباشیم، او به ما توجه نخواهد كرد.

 اگر به پسر مورد علاقه‌مان پیشنهاد ازدواج ندهی ، دخترهای دیگر این كار را انجام می‌دهند!

باید بگویم منكر حق انتخاب دخترها نیستم اما بستر این حق انتخاب باید مناسب و از قبل فراهم شده باشد وگرنه حق انتخاب دختر تبدیل می‌شود به حق انزجار پسر!

در این جا برخی جملات پسرها را در همین زمینه گردآوری كرده‌ام. سوالی كه از تعدادی پسرهای بین 25 تا 35 ساله شد این بود كه آیا حاضرید با دختری كه به شما پیشنهاد ازدواج می‌دهد ازدواج كنید؟ به جواب‌های آنها توجه كنید:

نه ، ترجیح می‌دهم خودم همسرم را انتخاب كنم و معمولا چنین پیشنهاداتی را از این گوش شنیده و از گوش دیگر بیرون می‌كنم.

از دخترهایی كه پیشنهاد ازدواج می‌دهند خوشم نمی‌آید. احساس می‌كنم این دخترها خواستگار دیگری ندارند و می‌خواهند خود را به من بچسبانند و تحمیل كنند.

نه، من به این دخترها می‌گویم دخترهای «آویزون». این‌ها آن قدر به این پسر و آن پسر گیر می‌دهند تا بالاخره شوهر كنند. هدف این‌ها فقط و فقط شوهر كردن است. آنها كسی را دوست ندارند. فقط ازدواج را دوست دارند.

بله، اشكالی ندارد اما من هم حق انتخاب دارم. اگر از او خوشم نیاید صرفا به خاطر پیشنهاد او تن به ازدواج نخواهم داد.

مادرم می‌گوید از دخترهایی كه دنبالت راه می‌افتند پرهیز كن. حتما برایت نقشه‌ای در سر دارند.

 دختر اگر نجیب باشد به پسر پیشنهاد نمی‌دهد!

  هر وقت دختری به من پیشنهاد ازدواج داده، بلافاصله رابطه‌ام را با او قطع كرده‌ام و گفته‌ام كه به هیچ عنوان قصد ازدواج ندارم.

 بله، معمولا چنین دخترهایی قابل اتكا هستند و در زندگی هم می‌توانند همه چیز را به تنهایی اداره كنند و من می‌توانم كار خودم را بكنم!

تعداد این پاسخ‌ها بسیار زیاد است. من در صدد نیستم كه به شما بگویم پیشنهاد دادن یك دختر به یك پسر، در ذات خود كار بدی است. تنها می‌خواهم بستر این پیشنهاد را در فرهنگ و در كشور ما بشناسید و با چشم باز تصمیم بگیرید. در برخی جوامع ، پدر یا فامیل دختر می‌توانند پیشنهاد كنند كه مردی با دخترشان ازدواج كند.

محبت زیاده از حد، قبل از ازدواج ممنوع!

وقتی دختری، پسری را دوست دارد اغلب می‌خواهد از انواع روش‌ها به او محبت كند و عشق و علاقه خود را ابراز نماید. ابراز عشق و محبت هم در ذات خود كار بدی نیست اما ببینیم نظر پسرها در باره این نوع ابراز‌ها چیست؟

وقتی دختری به من ابراز محبت می‌كند می‌دانم كه مرا دوست دارد. دخترها احساسی‌تر هستند و زود دوست داشتن خود را نشان می‌دهند. اما اگر با كسی مواجه شوند كه پولدارتر از من باشد و خانه و ماشین گران‌تری داشته باشد، بلافاصله این ابراز محبت به او انتقال پیدا می‌كند!

روی محبت خانم‌ها نباید حساب كرد! آنها احساسی‌اند و هر ساعت ممكن است به كسی ابراز علاقه كنند.

 دختر خوب دختری است كه با محبت باشد. اما با محبت بودن دختر،  دلیل بر این نیست كه با او ازدواج كنم. مشخصات دیگر او برایم مهم است.

دختر‌هایی كه زیاد محبت می‌كنند قصد دارند هر طور شده با ما ازدواج كنند. وگرنه چرا باید به این شكل به ما محبت كنند.

همه دختر‌ها به من محبت می‌كنند. آنها می‌گویند من دوست داشتنی‌ام! محبت دخترها برایم طبیعی است.

 ترجیح می‌دهم با دختر با محبت ازدواج كنم نه با دختر سرد و بی محبت.

به محبت الكی نمی‌توان اتكا كرد. محبت واقعی در طول زمان و در سختی‌ها خودش را نشان می‌دهد. اگر محبت دخترها واقعی بود تا به آنها می‌گفتیم قصد ازدواج نداریم، ما را رها نمی‌كردند!

محبت باید دوطرفه باشد. چه فایده دارد كه دختری كه دوستش نداریم هی به ما محبت كند؟

دختری هست كه مرا دوست دارد و مدام به من محبت می‌كند. دختر خوبی است اما خانواده‌ام موافق ازدواج ما نیستند. من هم نمی‌توانم بدون توافق خانواده‌ام با او ازدواج كنم و این محبت‌های او در من احساس گناه ایجاد می‌كند. چون می‌دانم سرانجام باید او را رها كنم. 

 وقتی دختری زیاد محبت می‌كند علامت این است كه ما را دوست دارد. پس ما هم می‌توانیم از او سوء استفاده‌مان را بكنیم. این استفاده كار بدی نیست. خود او با محبتش دارد به ما علامت می‌دهد!
 

برچسب ها: روابط دوستی، دوستی پسر و دختر، عواطف پسر در رابطه، محبت کردن به مرد، دوستی و ازدواج با پسر، رفتار درست در دوستی با پسر تعداد بازديد: 4108 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز