Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:08

8
آبان
سلامی دوباره به زندگی (1)

سلامی دوباره به زندگی (1)

بخش اول- مسلماً دوران پس از طلاق نمی‌تواند برای زوج‌ها دوران خوبی باشد. جدایی و طلاق دردناك است و برای برخی افراد دردناك‌تر. شاید زخم‌های زیادی از آن بر روح و روان طرفین بماند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

مسلماً دوران پس از طلاق نمی‌تواند برای زوج‌ها دوران خوبی باشد. جدایی و طلاق دردناك است و برای برخی افراد دردناك‌تر. شاید زخم‌های زیادی از آن بر روح و روان طرفین بماند. چگونگی كنار آمدن زن و شوهر و فرزندان با مقوله طلاق و وضعیت جدید، واقعه‌ای دردناك و شاید از مشكل‌ترین چالش‌هایی است كه یك شخص می‌تواند در طول زندگی‌اش با آن روبه‌رو شود.

اما ادامه زندگی پس از طلاق واقعاً میسر است؛ فقط باید صبور بود تا این دوره سپری شود.

با بخشیدن شروع كنید

تنها راه آزاد كردن خودتان برای شروع یك زندگی دوباره، بخشیدن است. برخی از افراد بعد از طلاق میل زیادی به گریختن و دور شدن دارند. این روش برخی مواقع بسیار مفید است، اما اگر درصدد فرار كردن از شرایط نامطلوب هستید، به نفع‌تان نیست این كار را انجام دهید، زیرا دیرتر با واقعیت كنار خواهید آمد.

باید گذشته خود را رها كنید. و از كنار تمام خاطرات زندگی با همسر سابق خود رد شوید. بدی‌هایی كه او به شما كرده و احتمالاً شما نیز به او كرده‌اید، نباید به صورت كینه در دل‌تان تلنبار شود. رهای‌شان كنید و همه‌چیز را ببخشید تا راحت‌تر با مشكلات فعلی كنار بیایید.

برای خود كسانی را بیابید كه حمایت‌تان كنند

طلاق گرفتن یعنی اینكه دیگر دوست و همدمی را كه همیشه در نزدیكی‌تان بود، ندارید. طلاق شما به هر دلیلی كه باشد، فرقی نمی‌كند؛ زیرا نیاز به كسی دارید كه حمایت‌تان كند و به حرف‌های‌تان گوش بدهد. دانستن اینكه هنوز كسانی هستند كه دوست‌تان دارند و می‌خواهند شما را كمك كنند، در بهبودی زخم‌های پس از طلاق بسیار مؤثر است.

شما باید نیاز خود را به حمایت آنها نشان دهید تا آنها نیز چند قدم جلوتر بیایند و دست یاری به سوی‌تان دراز كنند. یك گروه حمایت‌كننده از دوستان و نزدیكان به شما كمك می‌كند كه همیشه حمایت‌گر عاطفی داشته باشید.

گذشته خود را تكرار نكنید

علت شكست بسیاری از زوج‌ها در ازدواج، مربوط به نوع رفتار و رابطه بین پدر و مادرهای‌شان است. بیشتر زوج‌ها رفتارهای پدر و مادر خود را تكرار می‌كنند و همین عامل مهمی در عدم موفقیت‌شان در ازدواج می‌شود. سرگرمی‌ها، علایق و فعالیت‌های جدید پیدا كنید. خودتان را مشغول نگاه دارید.

گذشته و مشكلاتی كه در گذشته تجربه كرده‌اید، دیگر نباید تكرار شوند. مسلماً دنیا به آخر نرسیده و زندگی شما تمام نشده است. درس‌هایی كه در گذشته گرفته‌اید، هر چند تجربیات تلخی بوده، به شما كمك می‌كنند تا آینده‌ای روشن‌تر داشته باشید.

واقعیت را بپذیرید

هنگامی كه به علل جدایی فكر می‌كنید و نگاهی واقع‌بینانه به مشكلات خود با همسر سابق‌تان می‌اندازید، ممكن است بسیار غمگین و دلسرد و حتی از دست خودتان هم عصبانی شوید؛ ولی این عصبانیت لازم است. هر چه جدایی را بهتر بپذیرید، رنج كمتری احساس خواهید كرد. به جای آنكه این بحران مشكلات جبران‌ناپذیری برای‌تان ایجاد كند، می‌تواند فرصتی برای رشد و سازندگی بیشتر فراهم آورد...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- سلامی دوباره به زندگی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ازدواج، طلاق، بخشیدن، جدایی، روح و روان، مقابله با واقعیت، مشکلات تعداد بازديد: 709 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز