Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:34

30
بهمن
این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید!

این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید!

در اینجا هفت مورد از وسایل و ظروف آشپزخانه را معرفی می‌کنیم که نباید در ماشین ظرفشویی قراردهید.

این روزها ماشین ظرفشویی بسیار پرکاربرد شده است. دیگر با خیال راحت آشپزی می‌کنید بدون آنکه نگران شستن همه ظروف استفاده شده باشید، ولی با این وجود دقت کنید. اگرچه ماشین ظرفشویی زندگی شما را ساده‌تر می‌کند ولی ممکن است باعث صدمه به وسایل آشپزخانه و ظروف زیبای شما شود.

ظروف بلوری و کریستالی

چه این نوع ظروف را خودتان خریداری کرده‌اید و چه به عنوان ارثیه به دست شما رسیده است بدانید که بسیار حساس هستند و در ماشین ظرفشویی خش می‌افتند. بهتر است آنها را به صورت دستی و با آب گرم شستشو کنید.

ظروف چوبی

تخته خرد کردن گوشت و سبزیجات، قاشق چوبی و کاردک چوبی، شاید ظاهر خیلی زیبایی نداشته باشند ولی بسیار کاربردی هستند. توصیه می‌شود که آنها را در ماشین ظرفشوی نگذارید چون لبه‌های آنها دچار ترک‌خوردگی می‌شوند و حتی ممکن است دیگر غیرقابل استفاده شوند. ترجیحا به صورت دستی شستشو کنید.

قابلمه‌های نچسب

پس از خرید تابه‌ها و قابلمه‌هایی که دارای روکش نچسب هستند به برچسب یا دفترچه راهنمای آنها دقت کنید. بعضی از انواع آنها را نباید در ماشین ظرفشویی قراردهید چون خاصیت نچسب بودن را از دست خواهند داد.

ظروف از جنس طلا

خیلی‌ها دوست دارند برای پخت آرام غذا از ظروف جنس طلا استفاده کنند. ولیکن توصیه می‌شود این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون شدت پاشش آب و نیز مواد شوینده باعث صدمه دیدن حکاکی و سطوح ظروف طلا می‌شوند.

ظروف پلاستیکی شکننده

حتما گاهی برای‌تان پیش آمده است که از ظروف بسته‌بندی پلاستیکی برای نگهداری باقیمانده موادغذایی در یخچال استفاده کنید. این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون بسیار شکننده هستند.

شیشه شیر بچه

قراردادن شیشه شیر بچه در ماشین ظرفشویی ممنوع نیست چون باعث استریل شدن آن و جلوگیری از عفونت‌ها می‌شود، ولی فقط اگر از جنس شیشه است آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید چون قسمت‌های پلاستیکی، صدمه خواهند دید.

قابلمه و تابه‌های آلمینیومی

ظروف آلمینیومی به علت شدت پاشش آب صدمه می‌بینند. بهتر است آنها را با دست بشویید و بجای شوینده‌های شیمیایی از سرکه سفید استفاده کنید.

 

منبع : سیمرغ

 بیشتر بخوانید:

بهترین روش برای تمیز کردن داخل یخچال

ترفندهای جالب برای تمیز کردن اجاق گاز

کابردهای جالب جوش شیرین در خانه داری

اشتباهاتی در تمیز کردن لوازم برقی که آنها را خراب می کند!

برچسب ها: جوش شیرین، شیشه شیر، سرکه سفید، ماشین ظرفشویی، ضدعفونی کردن، ظروف آلمینیومی، بلور و کریستال، قاشق چوبی تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز