Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:51

18
بهمن
آشنایی با خطرناک ترین ترکیبات تمیز کننده ها

آشنایی با خطرناک ترین ترکیبات تمیز کننده ها

هنگامی که با خستگی وارد آشپزخانه می‌شوید و با یک آشپزخانه‌ی کثیف مواجه می شوید و روی کف آن غذای کودکتان ریخته و یا بعد از استفاده از گاز آن را تمیز نکرده اند.

در این زمان احساس می کنید که آشپزخانه‌تان در معرض آنفولانزا یا حمله حشرات موذی مانند سوسک است برای تمیز کردن آن به یک سلاح مناسب نیاز داربد و احتمالا برای این کار همه ی مواد تمیز کننده تان را بیرون می آورید در حالی که هر کدام از آن ها به تنهایی برای تمیز کردن موثر هستند و نیازی به ترکیب آن‌ها نیست.

اکثر محصولات تمیز کننده به تنهایی موثر هستند و ترکیب آن‌ها ممکن است سمی و حتی در بعضی موارد کشنده باشد. بعضی افراد تصور می‌کنند با ترکیب این مواد به تمیزی بیشتری خواهند رسید، اما به ایمنی آن فکر نمی کنند. مخلوط کردن محصولات تمیز کننده می تواند باعث متورم شدن راه های هوایی و مشکلات تنفسی یا سوختگی پوست، چشم ها، گلو، بینی و ریه شود. بعضی از گا‌‎زهای تولید شده بر اثر ترکیب این مواد ممکن است باعث آسیب سیستم عصبی، چشم، ریه، پوست، کبد، کلیه‌ها و حتی مرگ شود.

این محصولات تمیز کننده را هرگز با هم مخلوط نکنید.

*پراکسید هیدروژن و سرکه

در حالی که از این دو ماده شیمیایی می‌توان همیشه به عنوان تمیز کننده استفاده کرد اما آن‌ها را باهم مخلوط نکنید ترکیب این دو باعث تولید اسید پریستیک یا اسید خورنده می شود و آن در غلظت های بالا باعث تحریک کنندگی می شود و می تواند به پوست، چشم، گلو، بینی و ریه شما آسیب برساند.

*لوله باز کن و لوله باز کن قوی تر

اگر شما گرفتار شده‌اید و وسوسه  شده اید که لوله بازکن هایتان را با هم ترکیب کنید تا اثر بهتر و بیشتری داشته باشند مواظب سینک تان باشید. به دلیل داشتن فرمول های فوق العاده قوی این کار باعث می شود کلاهک سینک تان را از بین ببرد و باعث ایجاد گاز کلر می شود و ممکن است منجر به انفجار شود.

*آمونیاک و سفید کننده

ترکیبی از سفید کننده و آمونیاک، باعث آزاد شدن بخار کلروامین می شود که در صورت استنشاق می‌تواند مشکلات تنفسی و سوختگی گلو را ایجاد کند. مراقب باشید که بسیاری از محصولات تمیز کننده حاوی سفید کننده یا آمونیاک در فرمول های خود هستند بنابراین هرگز نباید هیچ نوع محصول پاک کننده ای را با یکدیگر مخلوط کنید.

*سفید کننده و الکل

این ترکیب باعث به وجود آمدن گاز کلروفرم می شود. یک گاز بدنام که آدم رباها برای بیهوش کردن قربانیان خود از آن استفاده می کردند. این گاز منجر به آسیب سیستم عصبی، چشم، ریه، پوست، کبد، کلیه ها و حتی مرگ می شود. حتی میزان کمی از آن در شما سرگیجه یا تهوع ایجاد می کند.

*سرکه و سفید کننده

این ترکیب بخارات کلر و کلروامین آزاد می کند و می تواند باعث سوختگی شیمیایی به احتمال زیاد در ریه و چشم ها شود. برای اینکه سطوح خود را براق و بسیار تمیز کنید هم از آن استفاده نکنید. باز هم یادآوری می کنیم که بسیاری از این مواد در فرمول های خود ممکن است هر یک از مورد‌های بالا را داشته باشند بنابراین هرگز مواد پاک کننده ها‌یتان را با یکدیگر ترکیب نکنید.

 

 منبع : kalleh.com

بیشتر بخوانید:

 اشتباهاتی که ناخواسته موقع شستن ظرف انجام می دهیم

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟

آسان ترین روش پاک کردن جرم و رسوب شیرآلات!

5 ماده تمیز کننده خوراکی

پاک کردن لکه های فرش با یک راهکار ویژه

برچسب ها: زندگی آنلاین، مواد شوینده خطرناک، کدام مواد شوینده را نباید با هم ترکیب کنیم؟، آشنایی با ترکیبات خطرزای تمیز کننده ها، خطرناک ترین ترکیبات شوینده ها، خطرات استفاده از مواد شوینده تعداد بازديد: 520 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز