Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:15

24
اسفند
بهترین شیوه برای شستشوی قارچ برای ماندگاری بیشتر

بهترین شیوه برای شستشوی قارچ برای ماندگاری بیشتر

شستشو و آماده‌سازی نگهداری قارچ به مدت چند روز در یخچال : یکی از مهم‌ترین نکات بهداشتی هنگام مصرف قارچ‌ها شست‌وشوی درست آنهاست.

روش صحیح شستن قارچ و طبخ آن برای حفظ ارزش غذایی

قارچ جزو پرطرفدارترین مواد خوراکی است که به صورت های مختلفی هم مصرف می شود و خوشبختانه کودکان نیز از طرفداران آن هستند. پس برای یادگیری شست و شوی صحیح این خوراکی و باقی ماندن خواص آن، دلگرم را دنبال کنید.

به تاریخ انقضای روی برچسب توجه کنید!

 ظاهر قارچ باید سفید و یکنواخت و سالم باشد.

 پایه یا همان ساقه قارچ به طور کامل به کلاهک آن چسبیده باشد.

 قارچهای آسیب دیده، ترک خورده، پلاسیده، تغییر رنگ داده، مرغوب نیست.

 قارچ را حتما بو کنید. قارچ سالم بوی مطبوعی دارد.

 اگر مجبورید قارچ را به مدت یکی دو روز نگهداری کنید، آن را در پاکتهای کاغذی بهداشتی قرار دهید. حد اکثر زمان نگهداری قارچ در یخچال سه روز است.

چگونه قارچ تازه را بشناسیم؟

هنگام خرید قارچ دقت کنید که کلاهک های قارچ سفت تر و سخت باشد و روی آن لکه های قهوه ای رنگ ایجاد نشده باشد .همچنین زیر کلاهک ها باید بسته باشد(در قارچ دکمه ای ) به صورتی که تیغه های زیرکلاهک دیده نشود اگر زیر کلاهک باز باشد،قارچ چندان تازه نیست و اگر قارچ نرم باشد یا تغیر رنگ داده باشد کهنه و غیر قابل مصرف است.

طرز نگهداری کوتاه مدت

برای نگهداری قارچ به مدت چند روز در یخچال بهتر است از شستشوی قارچ تا قبل از مصرف خودداری نمایید و در صورت شستن حتما" آن را در جریان هوای خنک خشک کنید .

بهترین راه برای تازه ماندن قارچ در یخچال، نگهداری آن در پاکت های کاغذی مخصوص میوه، در یخچال می باشد .

بهترین درجه یخچال برای نگهداری قارچ یک درجه سانتی گراد بالای صفر است .

با رعایت موارد فوق قارچ حداقل به مدت 10 روز در یخچال (دمی 3-2 درجه سانتیگراد) تازه مانده و تغییر شکل نمی دهد .

قبل از هر چیز، به بسته بندی قارچ توجه کنید که بهداشتی باشد و برچسب مربوط به کارخانه و همچنین شماره پروانه بهره برداری وزارت بهداشت را داشته باشد.

سالم‌ترین روش پخت قارچ

 یادتان باشد که نباید قارچ‌ها را زیاد بپزید چون بخشی از ارزش‌های غذایی‌شان را از دست می‌دهند. بهترین شیوه این است که آنها را با مقدار کمی روغن یا کره به مدت سه دقیقه در ماهیتابه تفت دهید، البته از قارچ‌های تازه و خوب شسته شده خام هم می‌توانید در ترکیب سالاد‌های مختلف استفاده کنید. قارچ‌های کبابی یا بخارپز شده هم می‌توانند در کنار غذاهای دیگری مانند انواع کباب و سالاد مصرف شوند.

نکته هایی مهم که برای نگهداری از قارچ باید بدانید

برای نگهداری قارچ با تعداد و حجم بالا، روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید قارچ‌های تازه‌ای که خریداری کرده‌اید را برای مدت زمان طولانی نگه‌داری و حفظ کنید، تا هر زمان که خواستید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید یکی از روش‌های پیشنهادی ما را به کار بگیرید.

آیا قارچ منبع ویتامین دی است؟

نه! در واقع ارگوسترول نوعی استرول گیاهی است که در قارچ وجود دارد. این استرول باید وارد بدن شود و مسیر خاصی را در کبد طی کند و اگر کسی که این استرول را مصرف کرده، ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در معرض نور خورشید بماند، زیر پوستش ویتامین D ساخته می شود. پس قارچ ویتامین D ندارد، بلکه پیش ساز آن را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

چطور کلم بروکلی را تازه نگهداریم؟!

ترفندهایی برای نگهداری میوه و سبزیجات

بهترین روش‌های فریز کردن قارچ

برچسب ها: قارچ، خواص قارچ، فریز کردن قارچ، مدت زمان نگهداری قارچ، ترفندهای نگهداری قارچ، فریزری کردن قارچ، روش صحیح شستن قارچ، چگونه قارچ تازه را بشناسیم؟، روش های پخت قارچ، نگهداری قارچ در یخچال، سالم‌ترین روش پخت قارچ تعداد بازديد: 622 تعداد نظرات: 3

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز