Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 23:28

2
دی
منافع غذایی بزرگ‌ترين پرنده دنيا

منافع غذایی بزرگ‌ترين پرنده دنيا

كليك كنيد.گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز طبقه بندی می‌شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، به طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس است.

سالومه آرمين

 

 

گوشت شترمرغ و خواص آن

انرژی و درشت مغذی‌ها

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز طبقه بندی می‌شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، به طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس است. میزان چربی آن کمتر از 2/1 درصد می‌باشد که یکی از خواص مهم و قابل توجه در بازار مصرف کنونی به شمار می‌رود.

به علاوه انرژی و کلسترول آن نیز از گوشت مرغ پایین‌تر است. به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی- عروقی، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی می‌باشد. گوشت شترمرغ پروتئینی درحد مطلوب، رنگی قرمز و طعمی شبیه گوشت گوساله دارد و نسبت پروتئین به انرژی گوشت شترمرغ، نیز در مقایسه با دیگر گوشت‌ها بالاتر است.  

ریز مغذی‌ها

این گوشت نیاز بدن به ویتامین B3 (نیاسین) را تأمین می‌كند و نسبت به سایر گوشت‌ها مقادیر بیشتری ویتامین‌های A ،C ، B1، B2 دارد. گوشت شترمرغ دارای میزان لازم و مطلوبی كلسیم و آهن است و لذا برای افراد کم خون و زنان باردار انتخاب مناسبی خواهد بود. این گوشت، دارای موادمعدنی مانند روی و منیزیم است.

از طرف دیگر میزان کم سدیم در گوشت شترمرغ (43 میلی‌گرم)، در مقایسه با 63 و 77 میلی گرم در 100 گرم مرغ و گوشت گاو، استفاده از آن را برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، ممکن می‌سازد. باتوجه به این مطالب، گوشت شترمرغ دارای مواد مغذی در سطح ایده‌آلی است كه ناشی از تعادل و توازن تركیبات غذایی در آن می‌باشد. 

نحوه مصرف

گوشت شترمرغ عضلانی است و به راحتی از استخوان بافت رابط جدا می‌شود. گوشت شترمرغ، طعم خاص و قابل تشخیص دارد و در مقایسه با انواع گوشت‌ها، هضم‌پذیر و نرم‌تر است و احتیاج به زمان پخت بالایی ندارد. همچنین به خاطر مزه خاصش احتیاجی به آماده‌سازی و افزودن ادویه‌های تند ندارد.

به دلیل خواص رژیمی و تركیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشكاران به خصوص افرادی كه دارای فعالیت طولانی ‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان و دوندگان ماراتن) و افرادی كه بیماری آنها به تازگی بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می‌شود.

 

برچسب ها: خواص گوشت شترمرغ، نحوه مصرف گوشت شترمرغ، ویتامین های گوشت شترمرغ، فواید گوشت شترمرغ، ارزش غذایی گوشت شترمرغ تعداد بازديد: 807 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز