Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:10

5
شهریور
نکات مهم پیرامون رژیم لاغری سریع

نکات مهم پیرامون رژیم لاغری سریع

دقت کنید در این رژیم قرار بر این است که میزان کالری قند را بین 20 تا 50 گرم به صورت روزانه نگه داشته و بقیه کالری را از طریق پروتئین و چربی تامین کنید.

نکات مهم پیرامون رژیم لاغری سریع

در مقاله قبل رژیم لاغری سریع در سه مرحله در مورد نحوه گرفتن این رژیم که شامل مراحل زیر می شد صحبت کردیم:

  • کاهش مصرف شکر و نشاسته به منظور کاهش ترشح انسولین (که موجب ذخیره چربی در بدن است)
  • خوردن پروتئین، چربی و سبزیجات در طی رژیم لاغری سریع
  • انجام برخی تمرینات ورزشی

در این مقاله ادامه نکات مربوط به این رژیم لاغری بحث می گردد.

در این روش نحوه کنترل پروتئین و کالری چه میشود؟

شما نیازی به شمارش وسواس گونه کالری تا زمانی که به رژیم کم قند پایبند هستید نیازی ندارید. البته برای شمارش انواع غذاهایی که می خورید می توانید از این نرم افزار برای محاسبه کالری مصرف شده استفاده کنید:

دانلود نرم افزار محاسبه گر وزن و کالری

دقت کنید در این رژیم قرار بر این است که میزان کالری قند را بین 20 تا 50 گرم به صورت روزانه نگه داشته و بقیه کالری را از طریق پروتئین و چربی تامین کنید. قبل از آن لازم است که توسط این نرم افزار، میزان کالری مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید که به فاکتورهای مختلفی مانند جنسیت و قد و میزان فعالیت وابسته است.

در زیر، نکات بیشتری در راستای این رژیم لاغری سریع برای کاهش وزن شما آورده شده است:

- خوردن صبحانه سرشار از پروتئین : خوردن صبحانه سرشار از پروتئین به شما کمک می کند تا از میزان غذا خوردن زیادی شما در طی روز و جذب کالری را کاهش دهد.

- خودداری از خوردن آب میوه ها و نوشیدنی های پرقند: از آنجا این موارد از بزرگترین منابع قندی هستند که می توانید وارد بدن خود کنید بنابراین حذف آنها از برنامه غذایی تان می تواند موجب شود که تا حد زیادی از وزن خود را بکاهید.

- نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از وعده های غذایی در رژیم لاغری سریع سبب کاهش 44 درصدی وزن در طی سه ماه می شود. منبع

- خوردن فیبرهای حلال: تحقیقات نشان داده است که خوردن فیبرهای محلول میتواند سبب کاهش تجمع چربی خصوصا در ناحیه شکم شود.

- نوشیدن قهوه یا چای: نوشیدن مرتب قهوه یا چای در طی روز می تواند برای افرادی که بیماری خاصی نسبت به آنها ندارند سبب افزایش 3 الی 11 درصدی سرعت متابولیسم بدن شود.

- کاهش سرعت خوردن در طی رژیم لاغری سریع: سریع خوردن غذا موجب افزایش وزن در طول زمان می شود. اگر سرعت خوردن خود را کم کنید نه تنها به موقع احساس سیری خواهید کرد بلکه به افزایش هورمونهای کاهش وزن نیز کمک می کند.

- استفاده از بشقاب های کوچکتر: تحقیقات نشان داده است که افرادی که از بشقاب های کوچکتر استفاده می کنند میزان غذای داخل آن بیشتر به نظر می آید و احساس کم خوردن غذا را در طی رژیم لاغری ندارند.

- داشتن خواب کافی در هر شب: خواب کم یکی از مهمترین عوامل در افزایش وزن افراد می باشد بنابراین اگر قصد دارید وزن خود را به حالت بهینه بازگردانید حتما برنامه خواب منظمی داشته باشید و شبها خوب استراحت کنید.

 در اولین روزهای این رژیم لاغری سریع ممکن است که حس عجیبی داشته باشید چون بدن شما سالها عادت کرده است که قند را بسوزاند و اکنون شروع کرده است به سوزاندن چربی. بنابراین عادت کردن به آن چند روز طول می کشد. بعد از چند روز شما مجددا احساس شادی و پرانرژی بودن می کنید.

از مزایای این رژیم لاغری سریع در کنار کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کاهش قند خون

- کاهش میزان تری گلیسریدها

- کلسترول مضر (LDL) در بدن کاهش یافته و میزان کلسترول مفید بدن یا HDL بالا می رود.

- بهبود فشار خون

برچسب ها: رژیم لاغری، رژیم لاغری سریع، رژیم لاغری کم قند، رژیم لاغری کربوهیدرات تعداد بازديد: 977 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز