Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 06:50

30
خرداد
آشنایی با مزوتراپی ؛ روش لاغری موضعی

آشنایی با مزوتراپی ؛ روش لاغری موضعی

مزوتراپی برای لاغری موضعی برای از بین بردن چربی‌ها و سلولیت‌ها در قسمت‌هایی از بدن مثل شکم، غبغب، بازو و ران، که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند، درمان موثری محسوب می‌شود. این عمل غیرتهاجمی و تقریبا ایمن است.

 عمل مزوتراپی یک عمل زیبایی بدون نیاز به جراحی است که با هدف کاهش چربی‌ها و آسیب‌های موضعی در بدن مثلسلولیت، چربی‌های انباشت شده، چین و چروک و ... انجام می‌شود. این روش به وسیله تزریق‌های متعدد از مواد مورد تایید FDA، شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره برخی گیاهان صورت می‌گیرد. مزوتراپی برای لاغری موضعی برای آب کردن چربی‌های قسمت‌هایی از بدن که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند مناسب است. در ادامه‌ این مقاله می‌توانید جزئیات بیشتری در این رابطه بخوانید.

 

تعریف تکنیک مزوتراپی

مزوتراپی یک تکنیک جوان سازی، رفع چربی اضافه و سفت کردن پوست است که طی آن برخی ویتامین ها، آنزیم‌ها و عصاره‌های گیاهان به بافت پوست تزریق می‌شوند. پزشک فرانسوی میشل پیستور (Michel Pistor) در سال ۱۹۵۲ میلادی، مزوتراپی را به عنوان یک روش برای تسکین درد‌ها و درمان مشکلات پوستی ابداع کرد، اما به مرور با رواج آن در ایالات متحده و سایر نقاط دنیا، تبدیل به یک روش برای زیباسازی و جوانسازی شد.
امروزه کاربردهای مزاتراپی عبارتند از:
  • مزوتراپی موضعی برای لاغری در نقاطی مثل شکم، ران، باسن، پاها، بازو‌ها و صورت
  • کاهش سلولیت
  • رفع چین و چروک
  • سفت کردن پوست شل و افتاده
  • روشن کردن پوست
  • درمان آلوپسی (بیماری که موجب  ریزش مو می‌شود)

 

در این تکنیک از سوزن‌های بسیار ظریفی استفاده می‌شود تا یکسری تزریقات را به لایه میانی پوست یا مزودرم برساند. این کار باعث بهبود و اصلاح مشکلات زیرپوستی مثل گردش خون ضعیف، التهاب و غیره می‌شود. درحال حاضر فرمول استاندارد و مشخصی برای موادی که به پوست تزریق می‌گردد، وجود ندارد. پزشکان از ترکیب‌های مختلفی براساس تشخیص خود استفاده می‌کنند، بنابراین متخصصی که عمل مزوتراپی را برای شما انجام می‌دهد باید کاملا به کار خود مسلط باشد.
برخی از مواد اصلی ترکیبات تزریقی در مزوتراپی عبارتند از:
  • دارو‌هایی مثل وازودیلاتور‌ها و آنتی بیوتیک‌ها
  • هورمون‌هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم‌هایی مثل کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره برخی گیاهان
  • بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی
شما باید قبل از عمل، به پزشک خود مراجعه کنید تا توصیه‌های پیش از مزوتراپی را دریافت کنید. پزشک ممکن است از یک هفته قبل، مصرف آسپرین و برخی دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی را ممنوع کند، زیرا این دارو‌ها ممکن است خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.
 

روش انجام مزوتراپی برای لاغری موضعی

همانطور که گفته شد، مزوتراپی نوعی درمان با هدف آب کردن چربی‌های اضافه بدن، افزایش گردش خون و تنظیم لنف است. در طی این عمل تعداد تزریق با محتویاتی که معمولا طبق نظر پزشک انتخاب می‌شوند، در عمق یک تا ۴ میلی متری پوست بیمار تزریق می‌گردد. 
داروی تزریقی شامل عصاره‌های گیاهی، مواد معدنی و یک ماده اصلی مشتق شده از گیاه سویا به نام فسفاتیدیل کولین است. در مزوتراپی برای لاغری موضعی، این ماده به سلول‌های چربی نفوذ می‌کند و آن‌ها را سخت و متورم می‌کند. به مرور سلول‌های چربی شروع به خرد و تبدیل شدن به ذرات بسیار ریزی می‌کنند، سپس توسط کبد از بدن خارج می‌شوند. 
روش مزوتراپی برای لاغری موضعی معمولا برای نواحی از بدن به کار گرفته می‌شود که چربی‌های آن قسمت به وسیله‌ ورزش و رژیم غذایی رفع نمی‌شوند، بنابراین کسانی که از چربی انباشت شده در قسمت بازو، شکم، کمر و ران رنج می‌برند می‌توانند این روش را برای لاغری موضعی در نظر داشته باشند. در نتیجه‌ انجام عمل مزوتراپی، علاوه بر آب شدن چربی‌ها، پوست نیز شاداب و جوانتر می‌شود.
 

۱. مزوتراپی بازو‌ها

چربی‌های دوربازو، از نوعی است که معمولا حتی با ورزش و رژیم غذایی نیز از بین نمی‌رود. مزوتراپی برای لاغری موضعی، برای افرادی که این مشکل را دارند مناسب است و می‌تواند به داشتن اندامی متناسب‌تر منجر شود.

 

 

۲. مزوتراپی غبغب

غبغب، علاوه بر چاقی، گاهی به دلایل ژنتیکی نیز ممکن است، ایجاد شود. افرادی که غبغب دارند حتی اگر اندام متناسبی داشته باشند، چاق به نظر می‌رسند و به تدریج وزن غبغب باعث ایجاد چین و چروک روی پوست صورت می‌شود. مزوتراپی غبغب یک روش بی خطر برای از بین بردن چربی‌های انباشت شده در این ناحیه است.
 

۳. مزوتراپی شکم

گاهی چاقی شکم به دلیل سال‌ها انباشت چربی در این ناحیه، حتی با ورزش و رژیم غذایی نیز به طور کامل از بین نمی‌رود. افرادی که مدت هاست از چاقی دور شکم رنج می‌برند می‌توانند از مزوتراپی برای لاغری شکم کمک بگیرند. این روشی بسیار سریع و بی خطر است و به سادگی اندام متناسبی برای شما به ارمغان می‌آورد.
 
 

۴. مزوتراپی پا

ران‌ها بسیار مستعد سلولیت هستند. سلولیت، سلول‌های چربی سفت شده‌ای است که گاهی به سادگی و با ورزش از بین نمی‌رود. مزوتراپی لاغری می‌تواند به شکسته شدن و از بین رفتن چربی‌های ران کمک زیادی بکند.
 

عوارض مزوتراپی برای لاغری موضعی

از آنجا که در ابتدا مزوتراپی با هدف‌های زیبایی وارد دنیای پزشکی نشده است، هنوز استاندارد مشخصی برای مواد تزریقی و روش انجام آن به منظور زیبایی تدوین نشده است. بنابراین بسیاری از پزشکان و جراحان زیبایی می‌توانند بدون هیچ مدرک و اعتبار خاصی اقدام به ارائه خدمات مزوتراپی کنند. به همین دلیل خطرات ناشناخته‌ای می‌تواند بیمار را تهدید کند و تنها راه گریز از این خطرات تحقیق بسیار درباره پزشکی است که به او مراجعه می‌کنید. 
سایر عوارض جانبی عمومی مزوتراپی عبارتند از:
  • درد
  • کبودی
  • تورم
  • خارش
  • قرمزی
  • تهوع
  • عفونت
این عوارض مشکل حادی را ایجاد نمی‌کنند و معمولات بعد از چند روز کاملا از بین می‌روند، اما در صورت تداوم آن‌ها حتما به پزشک مراجعه کنید.
 

تفاوت مزوتراپی موضعی با لیپوساکشن

در ایپوساکشن پزشک با استفاده از یک لوله‌ ظریف که وارد بدن می‌شود، شروع به مکش یا ساکشن چربی‌ها می‌کند. از آنجا که این روش معمولا تحت بیهوشی انجام می‌شود و یک عمل تهاجمی به حساب می‌آید.
نتیجه لاغری با لیپوساکشن در همان جلسه قابل مشاهده است، اما نتیجه مزوتراپی پس از چند جلسه مشخص می‌شود. زیرا مزوتراپی یک روند تدریجی است که طی آن چربی‌ها از بدن دفع می‌شوند.
به طور کلی به نظر می‌رسد مزوتراپی یک راه حل لاغری ارزان‌تر و کم خطرتر باشد، اما برای تصمیم گیری در رابطه با روش مناسب با بدنتان باید با پزشک متخصص مشورت کنید.
 

هزینه مزوتراپی برای لاغری موضعی

هزینه مزوتراپی بستگی به نوع درمان و تعداد جلسات مورد نیاز شما دارد. این مبلغ در جلسه اول مراجعه به پزشک مشخص می‌شود و شما می‌توانید برای انجام دادن یا ندادن این روش زیبایی تصمیم بگیرید. از آنجا که مزوتراپی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه معمولا هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهند.
 

جمع بندی

اگر بعد از مدت‌ها ورزش و رژیم تغییر خاصی در چربی‌های شکم، بازو، ران یا باسن مشاهده نکرده‌اید، می‌توانید به مزوتراپی برای لاغری موضعی فکر کنید. این روش معمولا موثر است، اما پزشکان توصیه می‌کنند که برای حفظ نتیجه آن باید به طور منظم به ورزش پرداخت و سبک زندگی سالمی را اتخاذ کرد.
 

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: لاغری موضعی، مزو تراپی، عوارض مزوتراپی تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز