Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:58

28
اردیبهشت
رژیم غذایی خوب کدام است؟!

رژیم غذایی خوب کدام است؟!

آیا می‌دانید چه رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی مناسب تامین‌کننده نیازهای اولیه بدن می‌باشد، عوارضی را برای بدن ایجاد نمی‌کند و می‌تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد.

زینب کریمی؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی در مورد ویژگی‌های یک رژیم غذایی خوب و عوارض رژیم‌های غذایی نامناسب، به خبرنگار زندگی آنلاین گفت: «یک رژیم غذایی خوب،‌ رژیمی است که نیازهای اولیه فرد در آن تامین شود.

اگر حداقل نیازهای فرد در رژیم تامین نشود، فرد دچار یکسری از آسیب‌ها می‌شود که یکی از این آسیب‌ها، ریزش مو و مشکلات پوستی است و همین عوامل باعث می‌شوند که فرد رژیم خود را ادامه ندهد و آن را رها کند».

این کارشناس ارشد تغذیه در ادامه اظهار داشت: «از جمله رژیم‌های معمول می‌توان به رژیم‌های چند روزه مانند رژیم کانادایی یا رژیم‌های 15 روزه یا حتی چند روزه اشاره نمود.

از آنجایی که این رژیم‌ها حداقل نیازهای فرد را تامین نمی‌کنند، باعث می‌شوند که افراد تا مدت زمان محدودی رژیم را رعایت نمایند و نهایتا آن را رها کنند.

اتفاقا در این رژیم‌ها ممکن است فرد وزن قابل توجهی هم کم کند و از یک رضایت نسبی برخوردار شود.

اما به دلیل آسیبی که وارد می‌شود (مانند ریزش مو، مشکلات پوستی و ...)،‌ فرد از ادامه دادن رژیم اجتناب می‌کند».

وی افزود: «نکته خیلی مهم این است که با رژیم‌های کم‌کالری یا آسیب‌زا، سلول‌های بدن به انرژی کم عادت می‌کنند.

در این زمان بدن مقاوم می‌شود و دیگر نسبت به رژیم‌های متعادل و متناسب جوابگو نخواهد بود و کاهش وزن صورت نمی‌گیرد.

بنابراین رژیمی مناسب است که با مشاوره حضوری و طبق ویژگی‌های خاص خود فرد تامین شود و از همه مهم‌تر این است که فرد بتواند آن رژیم را در دراز مدت ادامه بدهد.

یک رژیم غذایی خوب رژیمی است که فرد تحت هر شرایطی که پیش می‌آید، مانند رفتن به مسافرت، مهمانی‌ها و یا نشستن بر سر سفره خانواده، بتواند آن را رعایت کند و یک رژیم جداگانه با منوهای مختلف نباشد و در واقع فرد بتواند تحت شرایط مختلف آن را رعایت کند.

اگر رژیم غذایی این ویژگی‌ها را نداشته باشد، بالاخره باعث رهایی فرد از رژیم می‌شود و همین رژیم گرفتن و رها کردن آن باعث مقاوم شدن فرد و در نهایت عدم کاهش وزن و تثبیت وزن فرد می‌شود».

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با زینب کریمی، در مورد دانستنی‌های رژیم خوب و رژیم بد، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه سالم، رژیم غذایی مناسب، رژیم غذایی غلط، رژیم غذایی خوب، رژیم غذایی نادرست، رژیم غذایی طولانی مدت، ویژگی های رژیم غذایی مناسب تعداد بازديد: 994 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز