Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:29

21
اردیبهشت
همه چیز درباره پیتزا؛ پیتزا خورا بخونن! (2)

همه چیز درباره پیتزا؛ پیتزا خورا بخونن! (2)

در مورد پیتزاهایی که بصورت نیمه آماده در فروشگاه‌ها عرضه می‌‌شوند و شما پس از خرید آنرا در منزل داخل فر می‌‌گذارید جهت تضمین ایمنی و حفظ کیفیت فرآورده، باید زنجیره سرما رعایت گردد

مواد خام و مواد فرآوری شده مورد مصرف در پیتزا، در شرایط بهینه نگهداری شوند و از خطر آلودگی متقابل به دور باشند و اصول جریان یک طرفه و ورود و خروج مستقل در آنها رعایت شده باشد و موادی که تاریخ انقضای آنها نزدیک‌تر است، زودتر مورد استفاده قرار گیرد.

سبزی‌‌های مورد استفاده جهت تهیه پیتزا، بایستی به خوبی شستشو و ضد عفونی گردیده و سپس در شرایط بهداشتی تهیه و نگهداری شوند. واحد‌‌های ارائه کننده پیتزا باید دارای سرویس‌‌های بهداشتی متناسب با تعداد کارکنان بوده وسرویس‌‌های بهداشتی، باید دور از محل تولید باشد.

زباله‌‌ها و ضایعات تولیدی باید روزانه به خارج از محوطه تولید منتقل شده و به روش بهداشتی دفن گردد، و برای ضایعات و زباله‌‌ها باید از زباله دان‌‌های دردار، استفاده شود. کلیه کارکنان بایستی از لباس و پوشش مناسب برخوردار باشند، و هر فردی که در پخت و توزیع کار می‌کند، باید هنگام انجام کار نظافت فردی را رعایت نموده و از دستکش و ماسک، در صورت لزوم استفاده نمایند.

گرچه ممکن است تصور شود که پیتزا آنقدر حرارت می‌‌بیند که میکروبهای آن از بین برود ولی اولین محلی که آلودگی ثانویه رخ می‌‌دهد جایی است که کارگر پیتزا فروشی، پیتزا را برش زده و بسته بندی می‌‌کند.

افرادی که درقسمت پخت و توزیع کار می‌كنند، باید طبق مقررات و ضوابط مراجع قانونی و ذیصلاح کشور، تحت آزمایش پزشکی قرار گیرند و دارای کارت معاینه بهداشتی معتبر باشند. همچنین مدیریت محل باید مراقب باشد، که اشخاص بیمار و یا مشکوک به بیماری‌‌های واگیر دار یا ناقلین بیماری‌‌های عفونی، در امر پخت و توزیع دخالت نداشته باشند

در مورد پیتزاهایی که بصورت نیمه آماده در فروشگاه‌ها عرضه می‌‌شوند و شما پس از خرید آنرا در منزل داخل فر می‌‌گذارید جهت تضمین ایمنی و حفظ کیفیت فرآورده، باید زنجیره سرما رعایت گردد، به این معنی که  در مدت زمان ماندگاری لازم است فرآورده را از لحظه بسته‌بندی تا لحظه مصرف یا آماده‌سازی برای مصرف به‌طور  پیوسته در سرما نگهداری کرد. بسته‌بندی پیتزای آماده طبخ، باید به گونه‌ای باشد، که محتوای بسته را از نفوذ آلودگی و آسیب‌‌های وارده به هنگام انبارش و حمل‌ونقل، حفظ و نگهداری نماید و از تغییر شکل ظاهری محصول جلوگیری نماید.

برای این منظور باید از جعبه‌‌های مقوایی و کارتن استفاده نمود. پیتزای آماده طبخ نباید در تماس مستقیم با مقوا قرار گیرد و لایه درونی که در تماس با محصول می‌‌باشد، باید از جنس مناسب و مجاز ویژه مواد غذایی، باشد.

بسته بندی پیتزای آماده طبخ، باید به گونه‌ای باشد، که محصول را از تبادل رطوبت، دما، جذب بو و نفوذ سایر عوامل خارجی حفظ نماید، و از نظر اندازه و شکل مناسب و باز کردن در آن آسان باشد. کلیه موادی که در بسته بندی به کار می‌‌روند، باید در شرایط خوب و بهداشتی انبار شوند، به نحوی که خود موجب انتقال آلودگی و خرابی محصول نشود.

 

برای خواندن بخش اول - همه چیز درباره پیتزا؛ پیتزا خورا بخونن! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: انواع پیتزا، پنیر پیتزا، فواید پیتزا، مواد پیتزا، مضرات پیتزا، پیتزا خوردن، انواع فست فود تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز