Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:18

26
فروردین
اصولی برای تهیه شیرینی و غذاهای بدون گلوتن (2)

اصولی برای تهیه شیرینی و غذاهای بدون گلوتن (2)

آرد كتان یك پودر بسیار مقوی است و خاصیت ضد التهابی دارد، از بیماری های قلبی جلوگیری می كند

در جستجوی یك آرد كامل

نان، منبع اصلی گلوتن است. آردی كه از گندم تهیه می شود برای افراد مبتلا به این بیماری بسیار خطرناك است. این افراد می توانند آرد برنج را جایگزین آرد گندم كنند.

علاوه بر آرد برنج، آرد لوبیا، نشاسته مانیوك و آرد بادام نیز برای این افراد هیچ ضرری ندارد. آرد بادام یكی از خوشمزه ترین انواع آردهاست و البته سرشار از مواد مغذی. این آرد به افراد مبتلا به بیماری سلیاك كمك می كند تا انرژی از دست رفته را بازیابند و سریعتر بهبودی یابند. كیك و نانی كه از این آرد تهیه می شود سرشار از آنتی اكسیدانهاست و علاوه بر آنها پروتئین و فیبر نیز دارد.

آرد بادام

از كوبیدن بادام های سفید به دست می آید. تهیه آن آسان است، طعم خوبی دارد و بافت بسیار مناسبی. سرشار از پروتئین و چربیهای سالم تك اشباعی می باشد. برای برخی افراد آرد بادام كمی سنگین است پس بهتر است كه كمی از آنرا به سایر آردهایی كه استفاده می كنید اضافه كنید (حدود 1 قاشق). آرد بادام برای تهیه شیرینی بسیار مناسب است و حتی از آن برای سرخ كردن مرغ و ماهی نیز می توان استفاده كرد.

آرد نارگیل

قسمت گوشت میوه نارگیل را می توان به راحتی به صورت آرد در آورد فقط باید آنرا به خوبی خشك كرد. آرد نارگیل سبك است و سرشار از فیبر می باشد. از آنجائیكه در میوه نارگیل همواره تحت مایع و جامد آن در كنار هم هستند، برای خشك كردن قمست جامد (گوشت میوه) نیاز به كمی رطوبت است. آرد نارگیل برای تهیه كیك و نان بهترین انتخاب است.

آرد چیا

این آرد از دانه های چیا تهیه می شود. شما می توانید این دانه ها را از سوپرماركت ها خریداری كنید و بعد كوبیده و به صورت پودر درآورید. این آرد سرشار از مواد مغذی ؟؟؟؟ فیبر است و برای گیاهخوران بهترین منبع تامین امگا 3 بهتر است كه از آرد چیا، در كنار آرد نارگیل و آرد بادام به صورت تركیبی استفاده كنید.

آرد كتان

یك پودر بسیار مقوی است و خاصیت ضد التهابی دارد، از بیماری های قلبی جلوگیری می كند و باعث كاهش كلسترول خون می شود. برای تهیه نان بسیار مناسب است و طعم خوبی هم دارد.

یك نكته ای برای استفاده از آرد بادام

برای ذخیره كردن و نگهداری این آرد (و سایر آردهایی كه سرشار از پروتئین و چربیهای خوب هستند) از یك ظرف شیشه ای بزرگ استفاده كنید و ظرف را داخل یخچال بگذارید. این آردها را با این شیوه می توانید تا چند ماه نگهداری كنید. مقداری كمی از آرد را در یك ظرف شیشه ای دیگر بریزید و برای استفاده روزمره در یكی از كابینت ها بگذارید.

 

برای خواندن بخش اول - اصولی برای تهیه شیرینی و غذاهای بدون گلوتن - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه مناسب، تغذیه و بیماری، تغذیه و رژیم درمانی، غذا خوردن، تهیه غذا و شیرینی، غذا بدون گلوتن، شیرینی بدون گلوتن تعداد بازديد: 683 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز