Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:58

24
آذر
نکاتی برای داشتن خانواده‌ای سالم و شاد

نکاتی برای داشتن خانواده‌ای سالم و شاد

اگر عادت به خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن در خانواده‌ای شکل بگیرد، این عادت می‌تواند برای همیشه ماندگار شود. از راهکارهای زیر برای آموزش روش صحیح زندگی به فرزندانتان استفاده کنید.

سعيده نوباوه

 

 

اگر عادت به خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن در خانواده‌ای شکل بگیرد، این عادت می‌تواند برای همیشه ماندگار شود. از راهکارهای زیر برای آموزش روش صحیح زندگی به فرزندانتان استفاده کنید. درست است که در تغذیه کودکان، والدین نقش مهمی‌ را ایفا می‌کنند، اما واقعیت این است که آنها هر چه را که در دسترسشان باشد می‌خورند. به همین دلیل فراهم کردن غذاهای سالم به عنوان تنها گزینه‌های موجود در خانه، چاره‌ای جز خوردن مواد غذایی سالم برای آنها نمی‌گذارد. تغییراتی کوچک می‌توانند منجر به نتایجی بزرگ شوند؛ میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، مصرف قند و چربی را کاهش دهید، میان وعده‌هایی سالم انتخاب کنید و همه اعضای خانواده با هم غذا بخورید.

 غذاهای خوب را نگهدارید، غذاهای بد را بیرون بیندازید

بسیار ساده است. تا زمانیکه فرزندان شما کودک هستند، کار شما راحت است، زیرا آنها بیشتر وعده‌های غذایی خود را در خانه مصرف می‌کنند. اگر شما کابینت‌ها و یخچال خانه را از غذاهای سالم پر کنید و تنقلات مضر را دور بریزید، برای همه اعضای خانواده بهتر است. سعی کنید لبنیات و پروتئین‌های کم چرب خریداری کنید و همیشه میوه‌ها و سبزیجات تازه در خانه داشته باشید. 

همه با هم غذا بخورید- و غذاهای محبوب را به روشی سالم تهیه کنید 

دور هم نشستن و غذا خوردن در خانواده یکی از بهترین راه‌های برقراری و تحکیم روابط اعضای خانواده و ایجاد عادات غذایی خوب در خانه است. صرف وعده‌های غذایی در کنار خانواده یکی از بهترین راه‌های کشف غذاها و طعم‌های جدید برای کودکان است. امری که است در خانه دوستان یا در رستوران برای کودک اتفاق نیفتند. پنج مورد از غذاهای مورد علاقه خانواده را انتخاب کنید و سعی کنید هر یک را به روشی سالم تر و بهتر تهیه کنید. 

خوردن تنقلات و میان وعده‌ها را محدود کنید 

خوردن تنقلات چندین بار در روز می‌تواند منجر به اضافه وزن کودکان و کاهش میل آنها به وعده‌های اصلی غذا شود. هر چه کودکان کمتر گرسنه باشند، میل آنها به امتحان غذاهای جدید، از جمله سبزیجات، کاهش می‌یابد. به عنوان پدر یا مادر، شما باید بتوانید برنامه غذایی فرزندتان را کنترل کنید. سعی کنید در برنامه غذایی فرزندتان نظم ایجاد کنید.

 

برچسب ها: خانواده شاد، ارتباط کودکان و والدین، غذاهای سالم در خانواده، غذاهای خوب، غذاهای بد تعداد بازديد: 580 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز