Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:19

24
آذر
خوب و سـالم بخوريد

خوب و سـالم بخوريد

از مواد غذایی محلی استفاده كنید از این طریق هم در هزینه‌ها مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی می‌كنید و هم مواد غذایی سالمتری مصرف می‌كنید.

 تحریریه دنيای زنان

 

 

حدود 19درصد از انرژی كلی به كار گرفته شده در آمریكا، برای تولید و نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود. این مقدار را می‌توان تغییر داد و با ساده‌ترین و كوچكترین قدم‌ها، آنرا به حداقل رساند یا اینكه به این رویه ادامه داد. 

گوشت كمتری بخوریم

تولید گوشت بار سنگین در منابع سوخت محسوب می‌شود. به طور كلی از سال 2000 به بعد، تولید گوشت جهانی 20 درصد افزایش یافته است گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون و در بسیاری كارخانه‌ها و دامپروری‌ها پرورش داده می‌شوند و هر روز میلیون‌ها تن دی‌اكسیدكربن و گاز متان تولید می‌كنند. 

با كاهش میزان گوشت مصرفی، می‌توانیم به اندازه بزرگی از آلودگی آب‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و فضاهای سبز، هورمونها و آنتی‌بیوتیك‌ها جلوگیری كنیم. كاهش میزان تقاضای گوشت، باعث كاهش تقاضای ذرت، سویا و محصولات تولید شده از آنها می‌شود چرا كه این محصولات برای تولید گوشت به كار گرفته می‌شوند. 

از مواد غذایی سالم و ارگانیك استفاده كنیم

بهتر است از پول‌های خود برای ایجاد تغییر در غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده استفاده كنید و تا جائیكه ممكن است  طور میانگین غذاهای بسته‌بندی شده مسافت زیادی  را طی می‌كنند تا از كارخانه‌های تولیدی به خانه‌‌های شما برسند بنابراین حتی اگر می‌‌خواهید از مواد بسته‌بندی شده استفاده كنید، بهتر است به دنبال آنهایی باشید كه حداقل فاصله را از شما دارند. سعی كنید سبزیجات، تخم‌مرغ، پنیر و نان خود را از سوپرماركت‌های محلی تهیه كنید. 

كمتر از 1 درصد از زمین‌های كشاورزی و زراعی دنیا به صورت ارگانیك مدیریت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند یعنی بیشتر از 99درصد از زمین‌های كشاورزی با انواع مواد شیمیایی آفت‌كش‌ها، آنتی‌بیوتیك‌‌ها، هورمون‌ها و سایر داروها آلوده می‌شوند. زمین‌های ارگانیك حدود 70درصد كمتر از زمین‌های صنعتی انرژی مصرف می‌كنند و از طرف دیگر از انواع سموم و آفت‌كش‌ها در آنها استفاده نمی‌شود و محصولات بسیار سالم‌تری دارند. هرچه بیشتر از مواد غذایی ارگانیك خریداری كنید،‌ تقاضای آنها بیشتر می‌شود و میزان تولید آنها افزایش پیدا می‌كند. 

به طور كلی سعی كنیم كمتر غذا بخوریم

با كاهش میزان كالری دریافتی و كمتر غذاخوردن، می‌توانید گام بزرگی در جهت افزایش سلامت خود بردارید و از این راه محیط خود را نیز سالم‌تر نگاه دارید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سالهای 2000-1971، خانم‌های آمریكایی 22 درصد افزایش كالری دریافتی داشتند، یعنی خانم‌های نسل جدید نسبت به نسل‌های قبلی 22 درصد ببیشتر كالری دریافت می‌كنند به عبارت دیگر میزان كالری دریافتی روزانه آنها از 1542 به 1877 رسیده است و این میزان در مورد آقایان حدود 7 درصد بوده است یعنی اگر آنها قبلا روزانه 2450 كالری دریافت می‌كردند این رقم به 2618 كالری رسیده است میزان كالری دریافتی خانمها باید روزانه 1600 باشد و میزان كالری دریافتی آقایان 2200 كالری. 

با توجه به این آمار و ارقام و افزایش میزان كالری دریافتی بی‌شك خطر چاقی و در نتیجه آن بروز برخی بیماریهای حاد، بیش از پیش مردم را تهدید می‌كند. كمتر غذاخوردن، باعث می‌شود ، احساس سلامت بیشتری ‌كنید و می‌توانید از این طریق محیط سالمتری را برای خود حفظ كنید. 

قبل از خوردن خوب فكر كنید

برای آنكه به برنامه‌ غذایی خود ارزش بدهید، بهتر است كه با فكر غذا بخورید. به مواد افزودنی و نگهدارنده غذاها توجه كنید. مقدار كالری موجود در غذاهای مصنوعی و بسته‌بندی شده را نیز در نظر داشته باشید.
كمتر غذاخوردن، مصرف مواد غذایی محلی، استفاده از گیاهان و سبزیجات بیشتر و به طور ایده‌آل استفاده از غذاهای ارگانیك، تفاوت‌های بزرگی را در زمینه تولید مواد غذایی ایجاد می‌كند و باعث افزایش سلامت شما و افزایش سلامت كره خاكی‌تان می‌شود. 

 

برچسب ها: تناسب اندام، غذای سالم، غذای سالم و ارگانیک، مقدار خوردن غذا، کالری غذا تعداد بازديد: 700 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز