Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:20

5
بهمن
انواع شنا

انواع شنا

مهم‌ترین بخش یك استخر، آب مناسب و پاك آن است. هر استخری باید دارای یك دستگاه كلرزنی و نیز سیستم تصفیه آب باشد. آب استخر باید تقریباً استانداردهای آب آشامیدنی را داشته باشد (فقط میزان كلر باقیمانده آن بیشتر است).

مترجم: فاطمه مهدی‌پور

 

چهار نوع شنای اصلی وجود دارد كه عبارتند از

شنای قورباغه: شنای قورباغه عضلات داخلی ران و عضلات بیرونی بازوها را سفت می‌كند؛ اما برای افرادی كه در ناحیه كمر، پشت و گردن مشكل دارند و همچنین برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. 
كرال: شنای كرال، ایروبیك آبی فوق‌العاده‌ای است و برای تسكین درد عضلات بازوها و رفع خشكی مفصل شانه‌ها بسیار موثر می‌باشد. 
كرال پشت: كرال پشت شنایی سودمند برای افراد سالخورده محسوب می‌شود؛ زیرا درد شانه‌ها را تسكین می‌دهد. علاوه بر این، مناسب‌ترین نوع شنا برای خانم‌های باردار است. 
 شنای پروانه: شنای پروانه بهترین ورزش ایروبیك آبی و استقامتی به شمار می‌آید؛ اما بیشتر مخصوص افرادی است كه به خوبی تعلیم دیده و دارای بدنی آماده‌اند.

امكانات استخر
مهم‌ترین بخش یك استخر، آب مناسب و پاك آن است. هر استخری باید دارای یك دستگاه كلرزنی و نیز سیستم تصفیه آب باشد. آب استخر باید تقریباً استانداردهای آب آشامیدنی را داشته باشد (فقط میزان كلر باقیمانده آن بیشتر است). وقتی به استخر می‌روید، به نكات زیر توجه داشته باشید:

استخر، آب شفاف و صافی داشته باشد: در تمامی مدتی كه از استخر استفاده می‌شود، آب آن باید صاف، زلال و شفاف و تمیز باشد به طوری كه اگر یك صفحه سیاه به قطر 15 سانتی‌متر در كف استخر قرار دهیم، در نقطه عمیق و به فاصله 9 متر از هر طرف قابل رؤیت باشد. 

درجه حرارت: آب استخر نباید بیش از 25 درجه سانتیگراد باشد. همچنین هوای اطراف استخر نباید بیش از 5 درجه سانتیگراد گرم باشد و بهتر است با یك درجه اختلاف، سردتر از آب داخل استخر باشد.

فضا و اندازه استخر: شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه به هوای یك شنای دلچسب و راحت به استخر رفته باشید، اما آنجا آنقدر شلوغ بوده كه جایی برای شما وجود نداشته است! این بدین معنی است كه مدیریت استخر قانون را نقض كرده است. حداقل مساحت مورد نیاز برای هر شناگر (با عمق متوسط حدود 18 متر) معادل 1/5 متر است.

در استخرهای آموزشی كه عمق متوسط آن حدود یك متر می‌باشد، مساحت مورد نیاز برای هر فرد اندكی بیشتر و معادل 1/8 متر است. 
استخرها باید مجهز به سرویس‌های بهداشتی، رختكن و كمدهای نگهداری وسایل شناگران به تعداد افراد باشد. 

رعایت ایمنی برای غرق شدن: مهم‌ترین معیار یك استخر سالم، داشتن امكانات لازم برای جلوگیری از غرق شدن شناگران است. سطح محوطه اطراف استخر باید به گونه‌ای باشد كه باعث لغزندگی و لیز خوردن شناگران نباشد. استخر باید دارای وسایلی لازم از قبیل حلقه نجات، تیوپ، طناب، لوله‌های مخصوص عصایی، چوب و ... برای نجات غریق‌های احتمالی باشد. علاوه بر این، وسایل در هر استخر باید متناسب با تعداد شناگران و مساحت كلی استخر بوده و نجات غریق حرفه‌ای و آموزش دیده آنجا حضور داشته باشد. 
چند توصیه كلی
 در هنگام شنا برای محافظت از موهای‌تان از كلاه شنا استفاده كنید. 
 برای محافظت از چشم‌ها و برای اینكه بهتر ببینید كجا می‌روید، عینك شنا بزنید. 
 قبل و بعد از هر جلسه شنا حركات كششی بخصوصی برای بازوها و شانه‌های‌تان انجام دهید. 
 هنگام خارج شدن از استخر دوش بگیرید تا كلر از پوست‌تان شسته شود. 
 خارج از استخر دمپایی به پا كنید.

 

برچسب ها: تغذیه و ورزش، انواع شنا، انواع ورزش، تغذیه و شنا، استخر تعداد بازديد: 1005 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز