Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:55

29
فروردین
علائم بیماری‌های خون و درمان آن با طب سوزنی (2)

علائم بیماری‌های خون و درمان آن با طب سوزنی (2)

از شاخص‌های درد این است كه فرد از احساس فشار به آن ناحیه احساس خوبی ندارد و این كار درد را تشدید می‌كند و رنگ مدفوع معمولاً به حالت تیره در می‌آید.

 

ركود (استاز) خون (عمومی): از مهم‌ترین علائم آن درد خنجری- شدید و فیكس است (درد ثابت در یك نقطه است و مثل زمانی كه علائم باد در بدن است درد نمی‌چرخد)، احساس توده در یك نقطه یا یك ناحیه (كه معمولاً در هنگام پریود خانم‌ها در شكم دیده می‌شود).

از شاخص‌های درد این است كه فرد از احساس فشار به آن ناحیه احساس خوبی ندارد و این كار درد را تشدید می‌كند و رنگ مدفوع معمولاً به حالت تیره در می‌آید. پریودهای دردناك (علی‌الخصوص روز اول مربوط به انسداد و ركود خون است در حالی كه درد در روزهای دوم و سوم به علت كمبود خون كبد است). و رنگ زبان معمولاً‌ بنفش است. 

ركود خون در قلب

علائم: طپش قلب، درد خنجری و تیر كشنده در قفسه سینه (مثل حالت سكته قلبی)، آریتمی (نبض ضعیف یا افتاده) تیرگی لب‌ها و ناخن‌ها، احساس سوزن سوزن شدن یا درد شدید به پشت و شانه‌ها، زبان بنفش رنگ است و یا نقاط بنفش روی آن دیده می‌شود كه بیشتر در نوك زبان كه جایگاه قلب است دیده می‌شود.

علت آن كاهش انرژی (مثلاً بعد از یك بیماری طولانی‌مدت)، ركود انرژی در كبد (مثلاً در اثر استرس و خشم طولانی مدت)، كاهش خون بدن در اثر خونریزی (مثلاَ خونریزی مخفی از دستگاه گوارش در اثر زخم یا تومور و یا خونریزی زیاد در زمان قاعدگی) است، از علل دیگر ایجاد كننده آن مشكلات روحی و روانی طولانی‌مدت است (هیجان زیاد برای كانال قلب مضر است و گاه شنیده‌ایم كه افرادی در اثر شنیدن خبر ناگهانی، حتی ممكن است خبر خوبی هم بوده باشد دچار سكته قلبی شده‌اند)!

گرما در خون: اگر به دلایلی مثلاً استرس طولانی مدت و یا خوردن غذاهای تند و یا با طبع گرم و یا غذاهای چرب یا قند و شكر زیاد خون گرم شود علائمی از جمله: تحریك‌پذیری، بی‌قراری و بیزاری از گرما، تعریق بیش از حد، قرمزی چشم‌ها و جوش صورت، كهیر، ادرار زرد و تیره و غلیظ، مدفوع خشك یا یبوست، عطش زیاد (گاهی) بی‌خوابی، طپش قلب و گاه سوزش سر دل ایجاد می‌شود.

 درمان بیماری‌های مرتبط با خون از طریق طب سوزنی

برای درمان بیماری‌های مرتبط با خون باید از 3 طریق عمل كنیم:

1- بادكش درمانی (بیشتر برای رفع انسدادها و كمك به خون‌سازی است) 2- ماساژ درمانی (بیشتر به رفع انسدادها كمك می‌كند).  3- طب سوزنی (هم برای گرما در خون، هم كمبود خون و هم ركود یا  استاز خون بسیار خوب پاسخ می‌‌دهد) برای درمان بیماری‌های ناشی از كمبود خون باید نقاطی را استفاده كنیم كه خون‌سازی كنند نقاط زیر كمك‌كننده هستند:

Sp10: نقطه 10 كانال طحال كه هم برای خون‌سازی و هم خنك كردن خون (برای خارش پوستی) كمك می‌كند و در قسمت داخلی زانوها قرار دارد.

UB17: این نقطه نیز از نقاط مرتبط با بیماری‌های خون است و در دو طرف مهره 7 توراسیك (قفسه سینه) و به اندازه 5/1 انگشت قرار دادند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- علائم بیماری‌های خون و درمان آن با طب سوزنی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: استاز خون، علائم باد در بدن، رکود خون در قلب، پریودهای دردناک، انسداد و رکود خون، علائم رکود خون در قلب، درمان بیماری های خونی، درمان بیماری خونی با طب سوزنی تعداد بازديد: 771 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز