Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:49

1
دی
دمنوش هایی برای خواب راحت

دمنوش هایی برای خواب راحت

در این مطلب به شما بهترین دمنوش ها را برای خواب راحت معرفی می کنیم که می توانید در ادامه با آن ها آشنا شوید و کاملا راحت بخوابید.

یكی از روش های شگفت‌انگیزی کــه از آن راه مي‌توان روح و روان را تغذیه كرد و فكر و ذهن را برای خوابی عميق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه‌های خوش است. بوئیدن این رایحه‌ها، موجب آرامش و از ميان بردن تنش‌ها و اضطراب‌ها مي‌شود و جسم نیز، با جبران انرژی‌های از دست رفته، خود را به حالت تعادل مي‌رساند.

عصاره‌های گیاهی فراوانی وجود دارد کــه برای آرامش و رفتن به خوابی عميق، مفید و موثرند. در زیر، چند گونه از این عصاره‌ها معرفی مي‌شود کــه معمولاً در دسترس نیز مي‌باشند. توجه داشته باشید تنها عصاره‌هائی اثرگذاری لازم را دارند کــه كاملاً خالص‌اند و ناخالصی نداشته باشند.

بابونه

عصاره‌ گل بابونه، یكی از بهترین تسكین‌دهنده‌هاست کــه مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت كمك مي‌كند. ارزش این گیاه- کــه خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده مي‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آميز است.

بوئیدن این رایحه، كمك مي‌كند تا به مسائل و مشكلاتی کــه ذهن ما را به خود مشغول كرده، بهتر نگاه كنیم و راه‌حلی برای آن‌‌ها بیابیم.

كُندر

عصاره‌ گیاه كندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن مي‌كند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌‌هائی کــه ذهن را درگیر خود كرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش مي‌یابد.

این رایحه، موجب مي‌شود ما عميق‌تر نفس بكشیم و در اثر تنفس‌های عميق، حس بهتری پیدا كنیم و خود را از دلشوره‌‌هائی کــه سبب بی‌خوابی مي‌شود، برهانیم.

رنگ بنفش ملایمي کــه از این عصاره آزاد مي‌شود، با تأثیر بر روی ضمير ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر مي‌سازد.

یاسمن

عصاره‌ معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد مي‌كند و موجب حس برابری و تعادل مي‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها مي‌‌سازد و امكان خوابی آرام و راحت را فراهم مي‌كند.

با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس گرمي و اعتماد به نفس مي‌كنیم و در نتیجه، تصميمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با كیفیت و خوبی خواهیم داشت.

رایحه‌ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل مي‌كند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاكی! از این‌رو، موجب تعادل، هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی مي‌شود.

مرزنگوش

یكی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است کــه در تسكین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری مي‌كند.

مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند مي‌رهاند و گرمي و آرامش خاصی مي‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار كنیم.

این رایحه همچنین، به ما كمك مي‌كند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و…) رها سازیم و با احیای توانمندی‌‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی كنیم.

این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.

این رایحه، محرك جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها مي‌گردد. به همين دلیل، ایجاد گرمي و جنب‌و‌جوش مي‌كند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده شده است.

رنگ آبی، آدم را ترغیب مي‌كند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه كند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت مي‌رساند کــه ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان مي‌باشد.

گل سرخ

رایحه‌ی گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد مي‌كند و خواب آرام و راحتی به همراه مي‌آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه‌ای هم کــه شده، آدم را از دنیای خاكی، نگرانی‌ها و سختی‌های آن دور مي‌سازد و به تعادل روحی و روانی مي رساند.

این رایحه، روی قلب اثر مي‌گذارد و آدمي را شایسته‌ی داد و ستد عشق و محبت مي‌كند؛ بدون آن کــه چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامي به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق مي‌دهد.

زمانی کــه ارزش عشق و محبت را با تمام وجود در مي‌یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا مي‌كنیم، مي‌توانیم دیگران را نیز از این نیروی سرشار، بهره‌مند سازیم.

 

 منبع :  سایت نیک شو

برچسب ها: طب سنتی، بی خوابی، افسردگی، افسردگی بعد از زایمان، داروهای گیاهی، افسردگی فصلی، زندگی آنلاین، دمنوش های گیاهی، دمنوش های آرامبخش، دمنوش های خواب آور، دمنوش های تسکین دهنده اعصاب، دلشوره و اضطراب، افسردگی بعد از ازدواج، درمان افسردگی با طب سنتی، دمنوش های ضد افسردگی تعداد بازديد: 862 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز