Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:58

29
آذر
نفخ شکم را با خوردن این دمنوش ها درمان کنید

نفخ شکم را با خوردن این دمنوش ها درمان کنید

طب سنتی بهترین روش درمان را برای نفخ شکم ارائه می کند، در این مطلب سه نوشیدنی موثر در درمان نفخ را معرفی می کنیم. در صورتی که الان نفخ دارید میتوانید با استفاده از یکی نوشیدنی های سالمی که در ادامه آورده ایم این معضل را رفع کنید.

چگونه این نوشیدنی را تهیه کنیم؟

گل های ختمی و زنجبیل را در لیوان بزرگی بریزید. دو فنجان آب جوش بر روی آن ها بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. آن را صاف کنید و در صورت دلخواه، به آن عسل بیفزایید و بخورید.

مواد تشکیل دهنده:

* دو قاشق غذاخوری گل ختمی خشک شده

* یک و یک اینچ از زنجبیل تازه برش خورده

*یک دوم قاشق چایخوری عسل

زنجبیل یک گیاه دارویی حیرت آور است بنابراین جای حیرت ندارد اگر بتوان زنجبیل را برای رفع نفخ نیز به کار برد. همان گونه که می دانید زنجبیل ترکیبی به نام gingerol دارد که خواص ضد التهابی دارد. ترکیب بعدی که در زنجبیل هست از هضم و گوارش پشتیبانی می کند و به تجزیه درست مواد غذایی یاری می کند. وقتی غذا به درستی تجزیه نمی شود شروع به تخمیر در روده می کند. به همین سبب موجب ایجاد نفخ و گاز در معده می شود. ختمی حاوی پلی فنول است که به آرام کردن سیستم گوارش کمک می کند.

یاد آوری مهم: {{ خانم های باردار از ختمی استفاده کنند. }}

برچسب ها: طب سنتی، زنجبیل، نفخ معده، خواص درمانی زنجبیل، دمنوش های گیاهی، دمنوش زنجبیل، از بین بردن نفخ معده با داروهای گیاهی، گل ختمی، خواص گل ختمی، از بین بردن نفخ معده با طب سنتی، دمنوش های مقوی معده، درمان زخم معده با طب سنتی، نفخ معده در بارداری، نفخ معده نوزاد تعداد بازديد: 835 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز