Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:46

26
مرداد
رازیانه گیاهی زنانه

رازیانه گیاهی زنانه

با توجه به خاصیت زیاد رازیانه برای زنان به چند مورد از کاربرد‌های این گیاه اشاره می‌کنیم.

رازیانه یا بادیان، گیاهی گرم و خشک است که تمام بخش‌های مختلف آن قابل استفاده است. دانه، برگ وریشه آن هم خوراکی است. با توجه به خاصیت زیاد رازیانه برای زنان به چند مورد از کاربرد‌های این گیاه اشاره می‌کنیم.

 

خواص رازیانه در دوران یائسگی
به علت داشتن فیتو استروژن بالا، این گیاه می‌تواند دوره یائسگی را به تاخیر بیندازد و عوارض آن از جمله اختلال خواب، گر گرفتگی، خارش و خشکی واژن را کاهش‌دهد.

خواص رازیانه برای پوست و مو
استفاده از روغن این گیاه بعد از اپیلاسیون باعث کاهش و نازک‌تر شدن مو‌های زائد می‌شود همچنین تیرگی دور چشم‌ها را برطرف می‌کند. استفاده از دم کرده گیاه رازیانه روی پوست سر پس از حمام و آبکشی آن باعث جلوگیری از موخوره، ریزش و شوره مو می‌شود.

رازیانه و افزایش قوا
این گیاه باعث تعادل هورمون‌های زنانه و افزایش قوای جنسی در زنان می‌شود. بهتر است دمنوش این گیاه به همراه عسل مصرف شود.

موارد منع مصرف رازیانه
مصرف رازیانه برای زنان باردار به دلیل افزایش هورمون استروژن خطرناک است. زنانی که مزاج گرم و خشک دارند در مصرف این گیاه احتیاط کنند. زنانی که دارای کیست تخمدان هستند ازمصرف این گیاه خودداری کنند. همین‌طور مصرف این گیاه باعث افزایش فشار خون می‌شود.

 

منبع : خراسان

بیشتر بخوانید:

نسخه طب سنتی برای درمان کیست تخمدان

قوی ترین دمنوش های گیاهی برای تقویت میل جنسی

 

برچسب ها: هورمون استروژن، موهای زائد، رازیانه، طبع رازیانه، دمنوش رازیانه، یائستگی، بادیان، رازیانه برای زنان، رازیانه کوهی، تعادل هورمون‌های زنانه تعداد بازديد: 523 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز