Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 00:28

29
فروردین
زرشک، طبیب سرخ پوش (2)

زرشک، طبیب سرخ پوش (2)

فلور میكروبی نرمال كه در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت كمک می كند، می تواند در اثر مصرف مكرر آنتی بیوتیک ها از بین برود.

 

همچنین، میزان مقاومت به آنتی بیوتیک ها رو به افزایش است. به منظور رهایی از این وضعیت، بسیاری از معالجین به سایر راه های درمان بیماری ها روی می آورند. دلیل دیگر این است كه بدن شما در واكنش به انواع آنتی بیوتیک ها دچار تغییرات می شود و این تغییرات همیشه خوب نیست.فلور میكروبی نرمال كه در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت كمک می كند، می تواند در اثر مصرف مكرر آنتی بیوتیک ها از بین برود.

پزشک ممكن است شما را یاری كند تا این باكتری های خوب را از طریق رهایی مقطعی از مصرف انواع آنتی بیوتیک ها، دوباره در خود بازیابید.بنا به دلا یل مشابه، پماد زرشک را نیز می توان برای درمان ورم مفاصل یا پسوریازیس تجویز كرد، چون داروهایی كه به طور مرتب برای درمان این حالا ت مصرف می شوند ممكن است تعادل بدن شما را مختل سازند.

غالبا عوارض جانبی ناشی از معالجات درمانی قوی سبب تحریک واكنش هایی دربدن می شوند كه همانند یک بیماری كاملا  جدید می تواند جلوه كند. صرف نظر از هرگونه دلیل، وقتی پزشک شما بداند كه قطع مصرف دارو هیچگونه خطری برای سلا متی شما ندارد، می تواند در عوض، مصرف زرشک را تجویز كند.

زرشک همچنین می تواند به عنوان یک روش پیشگیرانه توصیه شود. هرگز نباید بیش از پنج تا هفت روز زرشک مصرف كرد. اگر معده شما حساس است، مصرف این ماده به مدت سه تا پنج روز احتمالا  كافی است. برای درمان گلودرد، عفونت های مثانه، اسهال، برونشیت یا عفونت های مخمری از اشكال قابل مصرف زرشک حالت موردنظر را برگزینید:

— چای:  ۲ تا ۴ گرم ریشه خشک زرشک خیس خورده، روزانه ۳ بار.

— تنتور:  (محلول ۱/۵ ساخته شده از گیاه و الكل یا گل، الكل و آب) به میزان ۳ تا ۶ میلی لیتر، (روزانه سه بار).

— عصاره های خشک:  ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم، روزانه سه بار.

برای درمان آرتریت، پسوریازیس، ناراحتی های پوستی: ۱۰ درصد عصاره زرشک را روزانه سه بار روی پوست بدن بمالید.باید توجه داشت كه پاره ای از عفونت ها در صورت مصرف نكردن آنتی بیوتیک ممكن است خطرناک باشند. هرگز در این فكر نباشید كه در صورتی كه بدن شما به آنتی بیوتیک قوی تر نیاز دارد به جای آن از گیاهانی مانند زرشک استفاده كنید.

نكات احتیاطی

اگر زرشک به صورت صحیح استفاده شود ماده دارویی بی خطری است، اما در صورت باردار بودن از مصرف آن اجتناب ورزید.

تداخل های احتمالی

مصرف بالا ی این گیاه به مدت طولا نی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود، و جذب ویتامین ا كافی در بدن را مشكل كند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- زرشک، طبیب سرخ پوش- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: برونشیت، ورم مفاصل، آنتی بیوتیک ها، فلور میكروبی نرمال، ریشه خشک زرشک، عصاره زرشک، درمان آرتریت تعداد بازديد: 678 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز