Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:20

24
شهریور
آويشن؛ گياه دارويی درمانگر

آويشن؛ گياه دارويی درمانگر

اثرات خوب آویشن در تسكین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضد درد، خلط‌آور، ضد سرفه و ... می‌باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

آویشن گیاهی است با نام علمی Thymus vulgaris كه به نام تیم (Thyme) در جهان مشهور است. این گونه آویشن از قدیم به عنوان گیاه، غذا و دارو مورد استفاده زیادی بوده و هم‌اكنون در سرتاسر دنیا به صورت خوراكی و دارویی از پرمصرف‌‌ترین گیاهان است. آثار خوب ضد میكروبی، بهبوددهنده مشكلات تنفسی و سرماخوو ردگی آویشن باعث شده تا كارخانه‌های داروسازی جهان فرآورده‌های بسیاری به صورت شربت از آن تهیه كنند.

اثرات خوب آویشن در تسكین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضد درد، خلط‌آور، ضد سرفه، ضد حساسیت، ضد تب، ضد احتقان (گرفتگی بینی)، باز كننده برونش‌ها، معرق، كاهش ترشحات بزاقی، محرك سیستم ایمنی بدن و سركوب‌كننده میكروارگانیزم‌های بیماری‌زای تنفسی می‌باشد. 

از طرفی عسل فرآورده‌ طبیعی ارزشمندی است كه خواص غذایی و دارویی زیادی دارد. مصریان قدیم عسل را حداقل در 900 فرمول دارویی استفاده می‌كرده‌اند. امروزه عسل در بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی به عنوان ضد زخم، ضد میكروب، ضد حساسیت، نرم كننده، ضد سرفه، خلط‌آور، نیروبخش و ... مورد استفاده است. 

در تحقیقات جدید روشن شده كه عسل به تنهایی اثری مشابه شربت‌های ضد سرماخوردگی را داراست. برای اولین بار در ایران عصاره آویشن و عسل در یك شربت، فرموله شده و محصولی با اثر بسیار قوی ضد سرفه و خلط‌آور تولید شده است. این شربت كه به نام هانی تیم (Honeythyme) معروف است، در حال حاضر به داروخانه‌های سراسر كشور عرضه شده و بدون نسخه در اختیار مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد. این شربت برای نوزادان، كودكان و بزرگسالان قابل استفاده بوده و مسكن و درمان كننده ایده‌آلی برای علایم و عوارض سرماخوردگی است.

هانی‌تیم یك محصول صددرصد طبیعی است و هیچ‌گونه ماده شیمیایی در آن به كار نرفته و عارضه جانبی ندارد. میزان و نحوه مصرف شربت در شرایط مختلف در راهنمای همراه دارو ذكر شده است.

 

برچسب ها: خواص عسل، آويشن، خواص آويشن، فوايد آويشن، گياه دارويي آويشن، آويشن و بيماري ها، آويشن و سلامتي، هاني تيم، Honeythyme تعداد بازديد: 1648 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز