Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:28

5
اسفند
خرید عید با توصیه های کاربردی

خرید عید با توصیه های کاربردی

برای یک خرید موفق باید برای هر خرید دلیل منطقی داشته باشید. وقتی وارد پاساژ‌ها و مراکز خرید می‌شوید، چیز‌های زیادی وجود دارند که آدم دوست دارد آن‌ها را داشته باشد، اما همه آن‌ها به درد شما نمی‌خورند.

زندگی خرج دارد، خرد، کلان، خوراک و.... بعضی وقت‌ها خرج خرید مایحتاج زندگی سربه‌فلک می‌کشد و بعد از خرید برخی از افراد را اگر اغراق نباشد تا مرز سکته پیش می‌برد. پس اگر می‌خواهید خرید خوب و به‌صرفه‌ای داشته باشید باید نکاتی را در نظر داشته باشید. نکاتی که به شما کمک می‌کند بعد از برگشت به خانه از خریدکردن‌تان رضایت کامل داشته باشید.

عمده خریدکردن به‌صرفه است:

بعضی کالا‌ها مصرف مداوم دارند؛ مثلا دستمال کاغذی، لوازم شوینده و... این نوع کالا‌ها را که تاریخ مصرف طولانی‌مدتی هم دارند، در بسته‌های بزرگتر و چندلیتری بخرید تا هزینه‌های‌تان کاهش یابد. پس در خریدهای‌تان به خرید‌های عمده بعضی کالا‌ها حواس‌تان باشد تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید و هم مدت زیادی برای خرید وقت نگذارید.

برای خریدکردن دوست‌داشتن کافی نیست:

در بسیاری موارد وقتی از افراد به‌ویژه خانم‌ها دلیل برخی خریدهای‌شان را جویا می‌شوید تنها پاسخی که می‌شنوید، دوست‌داشتن است؛ اما دوست‌داشتن کافی نیست. برای یک خرید موفق باید برای هر خرید دلیل منطقی داشته باشید. وقتی وارد پاساژ‌ها و مراکز خرید می‌شوید، چیز‌های زیادی وجود دارند که آدم دوست دارد آن‌ها را داشته باشد، اما همه آن‌ها به درد شما نمی‌خورند.

از بورس کالا‌ها خرید کنید تا به‌صرفه باشد:

خرید از عمده‌فروشی‌ها یا به عبارتی بورس کالا‌ها به‌صرفه‌تر است. وقتی وارد مکانی می‌شوید که چندین و چند فروشگاه با یک زمینه کالا مشغول کارند، فضای رقابتی حاکم است و قیمت‌ها شکسته خواهد شد؛ در غیر این صورت می‌توان انتظار داشت در بازار‌های انحصاری خریدار زیان ببیند.

مارک‌بودن، انگیزه خوبی برای خرید نباشد:

برخی برند‌های مشهور برای حفظ پرستیژ کاری اقدام به فروش کالا با قیمت‌های بالا می‌کنند. این در حالی است که شما می‌توانید خیلی از کالا‌های باکیفیت را با قیمتی باورنکردنی تهیه کنید؛ فقط، چون برند مشهوری ندارند. پس لطفا قید مارک‌های پوشالی را بزنید. برندپوش بودن این‌قدر‌ها هم اهمیت ندارد که بخواهید به خاطر آن کارت اعتباری‌تان را خالی کنید.

خرید آنلاین می‌تواند گزینه خوبی باشد:

برخی فروشگاه‌های آنلاین برای جلب مشتری تخفیف‌های خوبی می‌دهند؛ به آن‌ها هم سری بزنید، البته حواس‌تان باشد که سرگرم خریدکردن نشوید و تنها مایحتاج‌تان را سفارش بدهید.

خرید خارج از فصل را هم امتحان کنید:

یک پالتو و بارانی در فصل تابستان خریدار ندارد پس فروشنده تخفیف خوبی برای فروشش می‌دهد. بد نیست خرید خارج از فصل را هم در برنامه کاری‌تان قرار دهید؛ به نظر کارساز می‌آید.

جست‌وجو گر باشید:

معمولا کالا‌هایی که تاریخ مصرف کوتاهی دارند را می‌توان به قیمت مناسبی خرید البته اگر حواس‌تان جمع باشد و چشم تیزبینی داشته باشید. فروشنده‌ها از ترس از بین رفتن کالاهایشان به‌ویژه به کالا‌های خوراکی خیلی خوب تخفیف می‌دهند؛ مخصوصا اگر تاریخ انقضایش نزدیک باشد؛ پس این‌بار موقع خرید به این نکته توجه بیشتری کنید.

هیچ‌کس از چانه‌زدن ضرر نکرده:

برای خرید مناسب در مورد قیمت کالا چانه بزنید. هیچ‌کس از چانه‌زدن ضرر نکرده است؛ شاید تخفیف خوبی گرفتید. هیچ فروشنده‌ای نیست که بتواند در مقابل چانه‌زدن‌ها مقاومت کند و بی‌شک حتما تخفیفی به شما خواهد داد.

دسته جمعی خرید کنید:

فروشندگان از خریدارانی که چند کالا می‌خرند، استقبال می‌کنند؛ پس با دوستان‌تان خرید کنید تا بتوانید تخفیف بگیرید. درواقع خرید زیاد شما باعث می‌شود در تخفیف‌گرفتن فروشنده نرمش بیشتری داشته باشد، اما از آنجا که قرار است ما حواس‌مان به هزینه‌های‌مان باشد و در عین حال خرید خوبی داشته باشیم، پس دسته‌جمعی رفتن برای خرید می‌تواند راهکار خوبی باشد.

 

منبع: روزنامه شهروند

بیشتر بخوانید:

عادت های روزانه ای که همه افراد ثروتمند دارند

عادت های اشتباه هنگام خرید لباس

از خرید این وسایل ارزان قیمت خودداری کنید

حقایقی خواندنی در مورد پول و خوشبختی

برچسب ها: خرید اینترنتی، فروشگاه آنلاین، اقتصاد و زندگی، خرید از حراجی، خرید اجناس، خرید اقتصادی، حراجمعه، خرید به صرفه، مراکز خرید، کالاهای دست دوم، پاساژ، کالا‌های باکیفیت، فروشگاه‌های آنلاین، جلب مشتری، اجناس تخفیفی تعداد بازديد: 477 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز