Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:48

1
بهمن
شادترین کشورها در سال 2015 (3)

شادترین کشورها در سال 2015 (3)

هلندی‌ها یکی از راضی‌ترین مردم دنیا هستند. هفتاد و پنج درصد از افراد بین پانزده تا شصت و چهار سال در هلند، شغل دارند. متوسط درآمد سالیانه هر خانوار در این کشور، 25493 دلار امریکا است که شاخصی مهم برای استاندارد زندگی در یک کشور است.

فنلاند - رضایت از زندگی: 7/4

سیستم آموزشی هوشمند، مراقبت‌های پزشکی ارزان، روابط اجتماعی بسیار خوب بین فنلاندی‌ها و شرایط کاری عالی آن‌ها، فنلاند را به یکی از شادترین کشورهای دنیا بدل کرده است. برخلاف دیگر کشورهای پیشرفته، ساعت تحصیل در مدارسفنلاند کوتاه‌تر است. اما آن‌ها با راه‌اندازی سیستم آموزشی هوشمند و نسبت عالی تعداد دانش‌آموز و معلمان، خدمات بسیار خوبی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

هشتاد و سه درصد فنلاندی‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند. میزان اشتغال در این کشور هفتاد درصد و متوسط درآمد 25739 دلار امریکا در هر سال است. فنلاندی‌ها قسمت عمده درآمدشان را صرف آموزش و پرورش می‌کنند که پیشرفت مهارت‌ها و در نتیجه موقعیت‌های بهتر شغلی را برای عموم مردم به همراه دارد. فنلاند‌ی‌های تحصیل کرده همچنین بسیار روابط اجتماعی خوب و صمیمانه‌ای دارند. آن‌ها در خدمات عمومی و کمک به دیگران هموطنان خود همواره پیشرو هستند. بی شک این روابط عالی در حفظ فضای مثبتی که در جامعه حاکم است، سهیم است. زنان چهل درصد از کرسی‌های دولت فنلاند را به خود اختصاص داده‌اند.

این کشور یکی از کشور‌هایی است که از کمترین مرگ و میر زنان در هنگام زایمان را دارد؛ بنابراین فنلاد به یکی از کشورها برای مادرها بدل شده است. فنلاندی‌ها همچنین یکی از سالم‌ترین مردم جهان هستند. متوسط امید به زندگی در این کشور هشتاد و یک سال است.

سوئد - رضایت از زندگی: 7/4

سوئد یکی از کشورهای است که کمترین میزان جرم و جنایت در آن رخ می‌دهد. آن‌ها داشتن دولتی شفاف را عامل اصلی رفاه مردمشان می‌دانند. این کشور همچنین مشارکت بالای رای دهندگان را دارد: هشتاد و پنج درصد که نشان از اعتماد سوئدی‌ها به دولت خودشان است. هفتاد و چهار درصد سوئدی‌های بین پانزده تا شصت و چهار سال شاغل هستند.

درآمد سالیانه هر خانوار در این کشور 23047 دلار امریکا است. بنابراین مردم می‌توانند سطح زندگی استانداردی را تجربه کنند. تعداد کمی از سوئدی‌ها برای ساعت‌های طولانی کار می‌کنند. در نتیجه تعادل مناسبی بین کار و زندگی در این کشور وجود دارد. میزان باسوادی آن‌ها نود و نه درصد است. قانون اجباری آموزش یک زبان دوم - به غیر از سوئدی - مهارت بالای زبانی دانش‌آموزان این کشور را به دنبال دارد.

استکهلم، پایتخت سوئد، اولین پایتخت سبز دنیاست. این شهر بخاطر پارک‌های عمومی خود مشهور است. سوئد به یکی از خالص‌ترین آب‌های جهان دسترسی دارد. امید به زندگی در سوئد هشتاد و دو سال است. دولت این کشور نه درصد از تولیدات ناخالص ملی خود را (معادل 558/9 میلیارد دلار امریکا) صرف مراقبت‌های پزشکی سالیانه سوئد‌ها می‌کند که سطح سلامت عمومی خوب را سبب می‌شود.

هلند - رضایت از زندگی: 7/4

هلندی‌ها یکی از راضی‌ترین مردم دنیا هستند. هفتاد و پنج درصد از افراد بین پانزده تا شصت و چهار سال در هلند، شغل دارند. متوسط درآمد سالیانه هر خانوار در این کشور، 25493 دلار امریکا است (این رقم بعد از کسر تمامی مالیات‌ها محاسبه شده است.)که شاخصی مهم برای استاندارد زندگی در یک کشور است. تحصیل نیز یکی از مهمترین بخش‌های زندگی هلندی‌هاست و میزان باسوادی در این کشور نود و نه درصد است.

مردم هلند همچنین تعادل خوبی را بین کار و زندگی خود، به منظور حفظ شادی و خوشبختی در جمع خانواده شان، برقرار کرده‌اند. فقط درصد کمی از افراد شاغل ساعات طولانی کار می‌کنند. هم مردان و هم زنان شاغل هلندی زمان کافی برای رسیدگی به کارهای خانه و مراقبت از فرزندانشان دارند. رابطه اجتماعی بین مردم جامعه قوی است. آن‌ها برای کمک کردن به هموطنان خود دریغ نمی‌کنند. امید به زندگی در هلند هشتاد و یک سال است. این کشور یکی از قوی‌ترین سیستم‌های مراقبت و بهداشت را در اروپا داراست.

 

برای خواندن بخش اول -شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم -شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شادی، رضایت از زندگی، راه های شاد بودن، شادترین کشورها، علل شادی تعداد بازديد: 1146 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز