Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:26

10
فروردین
به زندگی برگرد

به زندگی برگرد

درست زمانی که شما به زندگی جدید خود عادت کرده‌اید و کار کردن در خارج از خانه در نظرتان مانند یک خاطره دور جلوه می‌کند، متوجه می‌شوید که مرخصی زایمان شما رو به اتمام است.

بیدار شدن ساعت 6 صبح و عجله برای حضور به موقع در محل کار، در حالیکه شب قبل را به دلیل بهانه‌گیری‌های نوزاد نتوانسته‌اید بخوابید به نظر غیر ممکن می‌آید. علاوه بر این، ممکن است از اینکه مجبور هستید فرزند خود را تنها بگذارید دچار عذاب وجدان نیز بشوید. چگونه می‌توان ساعاتی طولانی را از فرزند دور بود؟

در ادامه 5 راه را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید عملکرد خود را در خانه و محیط کار بهبود ببخشید.

روش زندگی جدید خود را تمرین کنید

عادت کردن به نقش جدیدی که در زندگی بر عهده شما قرار گرفته است کمی دشوار است. اما برای اینکه این تطبیق سریع‌تر صورت گیرد، بهره‌گیری از یک برنامه دقیق و منظم روزانه به شما کمک زیادی می‌کند. اما چگونه می‌توان از کافی بودن برنامه روزانه اطمینان حاصل کرد؟ بهترین راه، آزمودن این برنامه پیش از بازگشت به کار است.

اگر برایتان ممکن است، از فردی که قرار است در طول روز از فرزند شما نگهداری کند بخواهید کار خود را از یک هفته زودتر شروع کند.

شما نیز در طول روز ساعات محدودی را از فرزندتان دور شوید تا او به تدریج به غیبت شما عادت کند.

همچنین سعی کنید صبح‌ها حتما همان ساعتی از خواب بیدار شوید که زمانی که سر کار می‌رفته‌اید بیدار می‌شدید. همچنین از همین حالا در فکر روزهایی که ممکن است فرزندتان یا پرستار او بیمار باشند و برنامه شما با مشکل مواجه شود باشید.

خوب استراحت کنید

یکی از اصلی‌ترین علل شکایت مادران شاغل، خستگی مفرط آنهاست. فردی که خسته است تمرکز کمتری دارد و زودتر عصبانی و نا امید می‌شود. پس بهتر است نه فقط به خاطر خودتان، بلکه به خاطر سایر اعضای خانواده به استراحت و خواب خود اهمیت دهید. اهمیت خواب و استراحت شما بیش از شستن ظرف‌ها یا جمع‌آوری خانه است.

همچنین سعی کنید از فرصت‌ها استفاده کنید و از همسر خود در کارهای خانه یا نگهداری از نوزاد کمک بگیرید.

همچنین از آنجا که باید صبح‌ها زودتر از پیش از خواب بیدار شوید، شب‌ها زودتر بخوابید. اگر برای خواب خود 8 الی 9 ساعت را در نظر بگیرید، حتی اگر در طول شب دو ساعت را نیز به شیر دادن یا رسیدگی به نوزادتان بگذرانید، می‌توانيد 6 الی 7 ساعت خواب مفید داشته باشید.

زمانی را با دوستان هم شرایط خود بگذرانید

خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند و هنوز به وظایف جدید خود عادت نکرده‌اند، با صحبت کردن با فردی که شرایطی مشابه شرایط خودشان دارد می‌توانند راحت‌تر با وظایفشان کنار بیایند. بهترین گزینه‌ها، دوستان هستند. در چنین مواقعی، اینگونه دوستان شما را از لحاظ عاطفی حمایت می‌کنند و در صورت مواجهه با مشکل، می‌توانند تجربیات خودشان را در اختیار شما قرار دهند.

سعی کنید ارتباط خود را با دوستانتان حفظ کنید حتی پس از بازگشت به کار.

در محل کار متمرکز باشید

شاید برای شما سخت باشد که در محل کار بر کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید و در فکر فرزندتان نباشید، اما بدانید که این نگرانی نه تنها به فرزند شما کمکی نمی‌کند، بلکه موجب کاهش کارایی و خستگی جسمی و روحی شما نیز می‌شود.

پس بهتر است افکار خود را مدیریت کنید. در محل کار، به خانه فکر نکنید و تمام حواس خود را متمرکز بر کاری که انجام می‌دهید بکنید.

همچنین سعی کنید در رفتار با همکاران خود تغییری ایجاد نکنید و مثل همیشه شاد و سرزنده باشید. 

ثابت قدم باشید

پس از تولد نوزاد، ممکن است روزهایی را آنقدر خسته شوید که از ادامه کار خود منصرف شوید. اما منصرف نشوید! حداقل برای مدتی به کار خود ادامه دهید.

خواهید دید که با تغییر شرایط و بزرگ‌تر شدن فرزندتان، احساس خستگی شما نیز کاهش پیدا می‌کند و انگیزه‌تان برای ادامه فعالیت اجتماعی باز می‌گردد.

در عوض می‌توانید از رئیس‌تان بخواهید در صورت امکان در برنامه کاری شما تغییرات کوچکی ایجاد کند.

مثلا یک روز از هفته را، وظایف شغلی خود را در خانه انجام دهید. اگر قصد مراجعه به رئیس‌تان را دارید، حتما با برنامه‌ای دقیق و جامع نزد او مراجعه کنید و به او نشان دهید که پیش‌بینی‌های شما دقیق بوده‌اند.

اما اگر رئیس‌تان با پیشنهاد شما موافقت نکرد نا امید نشوید. هدف شما ایجاد نوعی توازن بین زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی است. پس سعی کنید راه دیگری برای رسیدن به این تعادل پیدا کنید.

شیر دادن به نوزاد

اگر فرزند شما از شیر خودتان تغذیه می‌کند، لازم نیست برای بازگشت به کار، او را فقط با شیر خشک تغذیه کنید.

می‌توانید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنید که فرزندتان علاوه بر شیر خشک، از شیر خودتان نیز بهره مند شود. برای اینکار راه‌های زیادی وجود دارند.

از جمله اینکه می‌توانید یک ماه پیش از بازگشت به کار، به تدریج شیر خودتان را بدوشید و در فریزر برای فرزندتان نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید در طول روز زمانیکه در محل کارتان حضور دارید، شیرتان را بدوشید و در يخچال نگهداری کنید.

 

برچسب ها: زندگی بهتر، استراحت کردن، ثابت قدم بودن، روش زندگی، تمرکز در محل کار، زندگی کردن، زندگی مثبت تعداد بازديد: 1209 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز