Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:15

15
دی
عادت شاد بودن برای افراد پرمشغله

عادت شاد بودن برای افراد پرمشغله

منتظر نمانید كه دیگران به شما لبخند بزنند، شما این‌كار را انجام دهید. از گارد گرفتن در برابر مردم بپرهیزید

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

حتی به غریبه‌ها نیز لبخند بزنید

منتظر نمانید كه دیگران به شما لبخند بزنند، شما این‌كار را انجام دهید. از گارد گرفتن در برابر مردم بپرهیزید حتی با كسانی كه تا به حال ندیده‌اید نیز با صمیمیت حرف بزنید. به آنها تعارف كنید. گاهی اوقات ازدیگران تعریف كنید. بی‌لطفی‌‌ها و نامهربانی‌ها مردم را از اطراف شما دور می‌كند.

 تمام اتفاقات خوب زندگی‌تان را تحسین كنید

مهم نیست كه چقدر بزرگ یا كوچك هستند. حتما در زندگی شما چیز‌های خوب و شگفت‌انگیز نیز وجود دارد؛ چه شما از این مساله آگاه باشید و چه نباشید. شما خانواده‌ای فوق‌العاده و دوستان و نزدیكانی مهربان دارید كه همگی دوست‌تان دارند و شما هم آنها را دوست دارید. باید یاد بگیرید كه همه این چیز‌های خوب را تحسین كنید. اغلب ما از نعمت سلامت برخورداریم و این خود بزرگ‌ترین معجزه زندگی است. ما چشم داریم و می‌توانیم از تماشای معجزات طبیعت و زیبایی‌های شگفت‌انگیز لذت ببریم. زیبا‌یی‌های اطراف ما بسیارند. ما گوش داریم و می‌توانیم از شنیدن صدا‌های خوش و موسیقی لذت ببریم.

امروز یك روز فوق العاده است

اگر این كار را انجام دهید و طرز فكر شما این‌گونه باشد، زندگی‌تان همین‌گونه می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه احساس ما به شدت روی عملكرد ما اثر می‌گذارد. یك فكر فوق العاده حتما روزی به یك تجربه فوق‌العاده منجر می‌شود.

قوه تخیل را بارور كنید

در فروشگاه پسر كوچكی را دیدم كه با یك عدد موز و با قوه تخیلش از آن لحظه زندگی‌اش لذت می‌برد. او در خیال خود موز را مثل یك كشتی تصور می‌كرد وخودش را سوار بر این كشتی می‌دید و با آن دور تادور فروشگاه را پرواز می‌كرد. ما با توانایی لذت بردن از زندگی به دنیا می‌آییم، ولی متاسفانه در مسیر رشد و یادگیری بسیاری از چیز‌ها، آن چیزی كه از ابتدا می‌دانستیم، فراموش می‌كنیم. به این ترتیب فراموش می‌كنیم كه چگونه شاد باشیم و چگونه از زندگی لذت ببریم.

از توانایی و قدرت خاص خود‌تان استفاده كنید

هر كس قدرت و توانایی‌های منحصر به خودش رادارد. توانایی‌ها و مهارت‌های ما انسان‌ها با هم فرق می‌كند. شادی و خوشبختی عاطفی به طور طبیعی نصیب كسی می‌شود كه از این قدرت‌ها و توانایی‌ها برای انجام كار‌هایش استفاده كند. كسی كه انجام كاری را به اتمام می‌رساند، حتما نتیجه‌‌ای كه به دست می آوریم برای پاداش‌های روانی كه دریافت می‌كنیم، هیچ ارزش و قیمتی نمی‌توان گذاشت.

گذراندن اوقات فراغت با دوستان

وقت استراحت خود می‌توانید نیم‌ساعت از محل كارتان خارج شوید. در این فاصله دوستی را ببینید، چیزی را با او بخورید. خیلی سریع ذهن به هم پیچیده و مشغول‌تان باز می‌شود و احساس می‌كنید بیشترشبیه خودتان هستید و لحظاتی را می‌توانید برای خودتان باشید.

هر چند كم ولی به دیگران كمك كنید

در زندگی هر آنچه را كه می‌كارید،  درو  می‌كنید. وقتی كه روی زندگی كسی اثر مثبتی می‌گذارید، شما نیز از شخص دیگری آن اثر مثبت را دریافت می‌كنید. هر چه بیشتر به دیگران كمك كنید، آنها نیز بیشتر به شما كمك می‌كنند. عشق و مهربانی، عشق و مهربانی می‌آفریند چراكه زندگی همیشه به همین منوال بوده است.

خود را از شر چیز‌های اضافی و آشفته برهانید

اطراف ما را‌ آشفتگی‌ها و هنجاری های فراوانی احاطه كرده‌اند و در هر لحظه از زندگی در ماشین، در محل كار، در خانه این در هم و برهمی‌ها وجود دارند. گاهی اوقات آنقدر به این آشفتگی‌ها خومی‌گیریم كه دیگر متوجه تاثیر آنها روی خودمان نیستیم و فراموش‌شان می‌كنیم. اگر شروع به پاكسازی و از بین بردن آشفتگی‌ها كنید، بسیاری از آشفتگی‌های درونی‌تان نیز از بین می‌روند و احساس سبكی می‌كنید.هر روز یك چیز بسیار كوچك را انتخاب كنید وخود را از شر آن برهانید. 

از منفی بودن پرهیز كنید

هیچ‌گاه خود را كم ارزش ندانید و با افرادی كه شما را كم ارزش می‌دانند، همنشینی نكنید. شما آنقدر كه خودتان را باور دارید، توانا هستید و اگر خود را ناتوان بدانید، توانایی‌های‌تان نیز كم می‌شوند. همیشه در زندگی موانع زیادی وجود دارد، اما اگر افكار مثبت داشته باشید و با فكر باز به دنبال راه حل‌ها باشید، می‌توانید تمام غیر ممكن‌ها را ممكن كنید.

تفكر و اندیشه كنید

مدیتیشن، هنر توجه صد‌درصد به یك نقطه وناحیه است. اینكار مزایای زیادی به همراه دارد، مثل افزایش تمركز، كاهش نگرانی‌ها و استرس و احساس شادی و رضایت‌ بیشتر از زندگی.مدیتیشن به شما كمك می‌كند تا آرام‌تر شوید و لحظه‌ای را كه در آن هستید، بپذیرید و به حس بالاتری دست یابید. اگر از مدیتیشن به عنوان روشی برای ریلكس كردن استفاده كنید، در مدت بسیار كوتاهی اثرات مثبت آن را احساس خواهید كرد.

چیزی را خلق كنید و بسازید

ساختن و خلق كردن فرایندی است كه به هیچ چیز دیگر شباهت ندارد. از خلاقیت و ابتكار عمل خود استفاده كنید و با دست‌های خودتان چیزی رابسازید.  احساسی كه در پس این‌كار وجود دارد، حس كردن نوعی كمال است و هیچ جایگزینی برای این احساس وجود ندارد. اگر عاشق ساختن و به وجود آوردن چیزی هستید، مطمئن باشید كه اگر آن را بسازید هم به احساس فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت و هم تفاوت بزرگی را در زندگی‌تان به وجود خواهید آورد.

 

برچسب ها: خندیدن، شاد بودن، راه های شاد بودن، نشاط و سرگرمی، با انرژی بودن تعداد بازديد: 806 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز