Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:52

24
شهریور
فواید رهایی از شبکه های اجتماعی

فواید رهایی از شبکه های اجتماعی

اگر به شبکه‌‌های اجتماعی وابسته هستید و احساس می‌‌کنید اگر یک روز در آنها پرسه نزنید دنیای‌تان زیر رو می‌‌شود، این مطلب را حتما بخوانید تا با فواید مهم آن آشنا شوید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه سلامت

 

4 فایده خوب و اساسی در ترک کردن شبکه‌‌های اجتماعی وجود دارد که با دانستن آنها حتما دست از سر این شبکه‌ها بر می‌‌دارید.

1- ابتدا دلتنگی می‌‌کنید و بعد پیش خواهید رفت

درست است شما ابتدای امر ممکن است به شدت احساس ناراحتی کنید و حتی دچار اضطراب جدایی شوید.

هر نوع جدایی می‌‌تواند به احساسات انسان صدمه بزند و تا مدتی او را دلتنگ نماید. اما این جدایی وضعیتش تا اندازه‌ای متفاوت است.

زیرا این شما هستید که در ترک کردن رابطه‌تان پیش قدم شده اید و بنابراین تلخی آن بسیار کمتر است.

هر لحظه که احساس کردید می‌‌خواهید دوباره وارد این شبکه‌‌ها شوید مقاومت کرده و به خود بگویید هرچیزی را که ترک می‌‌کنید دیگر ارزش بازگشت ندارد.

با این رفتار بالاخره می‌‌توانید بعد از دو سه هفته از این اعتیادتان دست بکشید.

2- از وقت آزادی که بدست می‌‌آورید لذت خواهید برد

با این وقت آزادی که بدست می‌‌آورید چه خواهید کرد؟ خوب، مسلما گزینه‌‌های بیشماری در اختیار خواهید داشت.

می‌‌توانید مهارتی تازه بیاموزید، کتاب بخوانید، با دوستان خود بیرون بروید و مطمئن باشید با انجام دادن کارهای هیجان انگیز تازه دیگر علاقه ای به خواندن نظرات دیگران در شبکه‌‌های اجتماعی نخواهید داشت.

3- اعتماد به نفس‌تان بهبود می‌‌یابد

تحقیقات در بریتانیا  نشان داده است که بیش از 50 درصد کاربران شبکه‌‌های اجتماعی متحمل اثرات منفی در زندگی‌شان شده‌اند. و مهمترین این اثرات، اعتماد به نفس آنهاست.

آنها وقتی در این شبکه‌‌ها از دیگران موفقیت‌‌هایشان را می‌‌شنیدند در خود به شدت احساس ضعف می‌‌کردند و از خودباوری شان کاسته می‌‌شد.

با ترک این شبکه‌‌ها از عوارض این چنینی نجات پیدا می‌‌کنید.

4- ورود تعادل به زندگی

افراط در هیچ کاری خوب نیست. رهایی از شبکه‌‌های اجتماعی به شما کمک می‌‌کند که زندگی کامل، آن نوعی زندگی نیست که دنیای واقعی را تعطیل کنید و در دنیای مجازی به دنبال خواندن عقاید دیگران و نظر دادن در مورد هر چیزی است.

وقتی در این شبکه‌‌ها نباشید طعم آزادی و رهایی را می‌‌چشید و می‌‌توانید خودتان باشید و با خیال آسوده فکر کنید و هر زمان که لازم بود با خود بگویید: "خوب برای امروز دیگر بس است."

 

برچسب ها: مراقبت از کودک، جنس لباس کودک، لباس مناسب کودک، خرید لباس کودک، رنگ لباس کودک، پوشاک کودک، لباس مناسب نوزاد تعداد بازديد: 959 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز