Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:00

6
دی
خواص بی‌نظیر ماسک جینسینگ برای زیبایی پوست

خواص بی‌نظیر ماسک جینسینگ برای زیبایی پوست

استفاده مداوم از ماسک جینسینگ می‌تواند در آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، رفع لک و خطوط از روی پوست و نیز محافظت از آن در مقابل نور آفتاب نقش چشمگیری داشته باشد.

ماسک جینسینگ هم به صورت شیمیایی در بازار وجود دارد و هم می‌توان در منزل و به وسیله دیگر مواد طبیعی آن را تهیه و استفاده کرد. در ادامه با خواص شگفت انگیز این گیاه برای پوست آشنا می‌شوید.

جینسینگ گیاهی پر خاصیت است که محبوبیت آن هم برای فواید آن در زیبایی است و هم به دلیل اثراتی است که در سلامت بدن دارد. به همین دلیل برخی از آن به عنوان گیاه جوانی و یا نوش دارو نیز یاد می‌کنند. با تهیه ماسک جینسینگ می‌توان به طراوت و شادابی پوست کمک کرد. همچنین استفاده از این گیاه مقوی و نیروزا نقش زیادی در سلامتی دیگر اجزای بدن نیز خواهد داشت. جینسینگ گیاهی مشابه تمشک با گل‌هایی با رنگ زرد کم رنگ تا قهوه‌ای بوده که دارای برگ‌هایی بزرگ و گوشتی و ریشه آن دوکی شکل است. اکثر خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

انواع ماسک جینسینگ :

ماسک شیمیایی

امروزه ماسک‌های زیادی در بازار وجود دارد که ترکیبات آن‌ها از عصاره جینسینگ و عصاره انواع میوه و گیاه پوست تشکیل شده است. استفاده مکرر از این ماسک‌ها پوست را تغذیه کرده و از حالت خسته و کدر بودن خارج می‌کند.

ماسک طبیعی

به وسیله پودر این گیاه و ترکیب آن با دیگر مواد طبیعی می‌توان این ماسک را در خانه تهیه کرده و از فواید آن بهره برد. در ادامه طرز ساخت انواعی از این ماسک طبیعی به شما آموزش داده می‌شود.

طرز تهیه سه نوع ماسک جینسینگ در خانه :

نوع اول

در ابتدا حدود سی گرم گل سرخ خشک شده را دم کنید. سپس به عصاره بدست آمده از گل سرخ مقداری جو پرک و حدود یک قاشق عسل یا موم عسل به همراه کمی پودر گیاه جینسینگ اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید.

نوع دوم

مقداری از پودر یا عصاره ریشه گیاه جینسینگ را با حدود دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را برای مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس با آب خنک پوست را به دقت بشویید.

نوع سوم

حدود یک قاشق چای خوری پودر گیاه جینسینگ را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست گذاشته و در نهایت با آب خنک پوست را بشویید.

۱. خاصیت ضد پیری

از ماسک جینسینگ به عنوان یک داروی ضد پیری نام برده می‌شود. این گیاه حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که می‌توانند باعث فعال شدن سوخت و ساز پوست شوند. همچنین با تولید کلاژن باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست و در نتیجه رفع چروک‌ها نیز خواهد شد.

۲. یک ضد آفتاب طبیعی

استفاده از این ماسک پوست را در مقابل رادیکال‌های آزادی که وقتی در معرض نور آفتاب و آلودگی محیط زیست قرار دارید، محافظت می‌کند.

۳. یک پاک کننده طبیعی

استفاده از ریشه و برگ‌های جینسینگ در ماسک تولید شده با این گیاه، به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها یک مزیت فوق العاده برای پوست دارد؛ این ماسک باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

۴. از بین برد نقاط تیره دور چشم و روی صورت

از دیگر ویژگی‌های استفاده از ماسک گیاه جینسینگ برای پوست این است به کاهش پف و خطوط دور چشم‌ها وهمچنین روشن شدن حلقه‌های تیره دور چشم کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن لکه‌های تیره از روی پوست صورت می‌شود.

۵. یک آبرسان قوی

ماسک جینسینگ با ایجاد رطوبت لازم در پوست، باعث شادابی و جوانسازی پوست می‌شود.

۶. درمان بیماری‌های پوستی

قرار دادن ماسک گیاه جینسینگ بر روی پوست باعث بالا رفتن متابولیسم و گردش خون در پوست می‌شود. این عمل باعث درمان مشکلاتی مانند خشکی، اگزما، جوش و آکنه و ... شده و در نهایت این امر باعث روشن‌تر شدن و زیبا‌تر شدن پوست خواهد گردید.

۷. بهبود رنگ چهره

استفاده موضعی از برگ‌های جینسنگ می‌تواند پوست شما سالم و درخشان نگاه داشته و با اکسیژن رسانی بیشتر در زیر پوست، باعث زیباتر شده رنگ آن می‌شود.

۸. یک تونر طبیعی برای پوست

استفاده از ماسک جینسینگ به دلیل برخورداری از خواصی مانند از بین بردن سلول‌های مرده پوست و پاکسازی آن می‌تواند به عنوان یک تونر عالی برای پوست در نظر گرفته شود.

خلاصه خواص

*پوست را شفاف، درخشان و روشن‌تر می‌کند.

*باعث افزایش انعطاف پذیری پوست می‌شود.

*کنترل رطوبت پوست و دارای خاصیت آبرسانی است.

*موجب احیای پوست می‌شود.

*در درمان لک‌های صورت مؤثر است.

*در یکدست کردن رنگ پوست بی نظیر عمل می‌کند.

*ماسک خانگی این گیاه دارای خاصیت لیفتینگ است که برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست مفید خواهد بود.

 عوارض ماسک جینسینگ

اگرچه در استفاده موضعی از گیاه پر خاصیتی مانند جینسیگ بروز عارضه خاصی گزارش نشده است. اما باید این نکته را نیز مد نظر داشت که استفاده بیش از حد آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند حساسیت، خارش یا قرمزی پوست شود. احتمال بروز این موضوع برای افرادی که پوست حساسی دارند، بیشتر است؛ بنابراین بهتر است در طول هفته حداکثر دو بار از این ماسک استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید :

4 ماسک فوری برای سفت شدن پوست صورت

از بین بردن لکه های صورت با تکه های یخ در 3 روز

اسکرابی مخصوص نابودی موهای زائد صورت

برچسب ها: ماسک های خانگی، زندگی آنلاین، ماسک ضد چروک، ماسک های گیاهی، ماسک ضد پیری پوست، ماسک جینسینگ، خواص ماسک جینسینگ برای پوست، عوارض ماسک جینسینگ تعداد بازديد: 2127 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز