Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 17:23

9
مرداد
روغن تراپی چه تاثیری بر سلامت مو دارد؟

روغن تراپی چه تاثیری بر سلامت مو دارد؟

استفاده از ماسک مو بسیار مهم است، اما باید توجه داشت که در مصرف آنها رعایت برخی نکات ضروری است.

 ماسک‌های مو سبب رشد مو‌های سر و از بین بردن انواع بیماری‌های پوست و مو می‌شود اما استفاده از این ماسک‌ها هم خود نیازمند رعایت نکات بسیار مهمی است. اگر در قرار دادن و استفاده کردن از ماسک‌های متعدد به نکات مهم و ضروری توجه نکنید، نتیجه لازم را نمی‌گیرید.

در این‌جا به معرفی نکات مهمی که هنگام استفاده از ماسک مو ضروری هستند، می‌پردازیم.


قبل از استحمام روغن مو بزنید

همواره دو ساعت پیش از آن که به حمام بروید روغن‌های طبیعی و مقوی را روی مو سر خود قرار دهید و به کمک آن‌ها روغن تراپی کنید.



مزاج خود را بشناسید
روغن‌های متعدد دارای طبعی سرد و گرم هستند و برای استفاده از آ‌ن‌ها باید طبع مزاجعی خود را بشناسید به همین دلیل اغلب پزشکان تغذیه و متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که قبل از استفاده از هر روغنی طبع آن را بسنجید.



هفته‌ای یک بار از ماسک استفاده کنید
هفته‌ای یک بار از ماسک‌های شیمیایی که همانند شامپو هستند استفاده کنید این ماسک‌ها دارای مواد قلیایی هستند که اگر چند بار در هفته از آن‌ها استفاده کنید ریشه مو آسیب می‌بیند.


از سشوار دوری کنید
حتی المقدور سعی کنید از سشوار، اتوی مو و دیگر وسایلی که حرارت مستقیم را به موی شما می‌رساند، دوری کنید؛ علاوه بر آن هرگاه که احساس کردید موی سرتان خشک شده است حتما از روغن مو استفاده کنید.

 

منبع: بهداشت نیوز

برچسب ها: ماسک مو، سشوار، روغن های گیاهی، زندگی آنلاین، طبع سرد، تقویت ریشه مو، اتو مو، روغن تراپی، مزاج بدن تعداد بازديد: 947 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز