Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:56

26
تیر
حلقه های تیره دور چشم و راه های درمان آن

حلقه های تیره دور چشم و راه های درمان آن

یکی از شایع‌ترین مشکلات زیبایی امروز، حلقه تاریک زیر چشم است. بسیاری از بانوان از این مشل رنج می‌برند و به دنبال راه و روش‌های مختلف برای برطرف کردن حلقه‌ها هستند.

یکی از روش‌های موقت استفاده از لوازم آرایشی برای پوشش برخی عیب‌های صورت از جمله حلقه‌های تاریک است، اما با این همه حلقه تاریک زیر چشم و چشم‌های پف کرده را نمی‌توانند کاملا پنهان کرد.

متخصص پوست دکتر «نیویدیتا دادو» در درمانگاه پوست دهلی‌نو پایتخت هند توضیح می‌دهد که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است به همین دلیل، حلقه‌های تاریک در اطراف چشم بوجود می‌آید.

دکتر دادو می‌گوید: «قسمت زیر چشم نازک‌ترین قسمت در صورت است و حلقه تاریک در این قسمت به علت واکنش‌های داخلی یا خارجی به آسانی گسترش می‌یابد یا آسیب می‌بیند. چند علت رایج حلقه‌های تاریک زیر چشم، خاک، آلودگی، پیری، مصرف زیاد الکل و استرس است. همچنان نور خورشید، سیگار کشیدن، کم خوابی، رژیم غذایی نامناسب نیز می‌تواند از دلایل آن باشد».

در اینجا چند روش درمان حلقه‌های تاریک دور چشم را به شما نشان می‌دهیم:

۱- حداکثر باید هفت ساعت بخوابید، کم خوابی، حلقه‌های تاریک زیر چشم را تیره‌تر و آشکارتر می‌کند.

۲- رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش تاریکی دور چشم دارد، ویتامین‌های B۶ و B۱۲ و کلسیم و اسید فولیک به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۳- آب زیاد بنوشید، حتی اگر فوق‌العاده مشغول هستید، در طول روز آب زیاد بنوشید و حجم مایعات را در بدن خود بالا نگهدارید.

۴- کیسه چای سیاه یا سبز را سرد کنید و در اطراف چشم بگذارید، هیچگاه اطراف چشم را مالش ندهید، پوست دور چشم نازک است و باعث چروک زودهنگام آن می‌شود.

۵- قبل از خروج از خانه یا محل کار و رفتن به مکانی که زیر تابش خورشید قرار دارد، همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. مخصوصا در ساعت‌های بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، هر دو ساعت دوبار کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

۶- از ماسک‌های زیر چشم استفاده کنید تا زیر چشمانتان مرطوب بماند، اما قبل از استفاده از هر نوع ماسک زیر چشم، با متخصص پوست مشورت کنید.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: رژیم غذایی، چین و چروک، کرم دور چشم، پیری پوست، کم خوابی، پوست صورت، متخصص پوست و مو، ماسک روشن کننده، حلقه های تیره دورچشم، ویتامین‌ B۶، B۱۲ تعداد بازديد: 504 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز