Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:42

3
شهریور
درمان طاسی رویا نیست (2)

درمان طاسی رویا نیست (2)

بخش دوم- به طور كلی پیوند مو، یعنی انتقال مو از قسمت‌های پشت سر به قسمت‌های جلو و جاهای خالی سر.موهای پشت سر نسبت به هورمون‌های مردانگی مقاومت بیشتری دارند. این هورمون‌ها باعث ریزش موها می‌شوند.

 

روش‌های مختلف كاشت مو

روش BHT: در این روش موها را از مناطق پر موی بدن مثل سینه و زیربغل برمی‌دارند؛ یعنی گرافت‌ها را خارج كرده و آنها را در مناطق كم پشت سر می‌‌كارند. این روش معمولا فقط برای پر پشت كردن و استتار كردن استفاده می‌شود. همچنین كسانی كه پشت موی سرشان به اندازه كافی مو ندارد (در واقع بانك موی‌شان ضعیف است) مجبور هستند از بخش‌های دیگر استفاده نمایند.

روش FUT ش(Follicular unit Transplant): به معنی كاشت مو با قسمت‌های فولیكولی است. این روش تا امروز بهترین شیوه برای كاشت بوده است كه در آن مو به صورت نواری برداشته و توسط تیغ‌های مخصوص در ناحیه مورد نظر كاشته می‌شود. اگر در برداشت به اندازه كافی دقت شود، هیچ جایی از آن روی سر نمی‌ماند.

روش FIT ش(Follicular isolation tecnic): یعنی عمل كاشت مو از طریق جداسازی یك به یك فولیكول‌ها؛ به این ترتیب كه هر یك از فولیكول‌ها یكی یكی از سر برداشته شده و درست مانند روش FUT با تیغ‌های مخصوص در محل مورد نظر كاشته می‌شود. همانطور كه قبلاً هم گفته شد، تفاوت این روش با روش FUT، در نحوه برداشتن گرافت‌هاست. افرادی كه نمی‌خواهند پوست سرشان بخیه بخورد، از این روش استفاده می‌كنند.

این روش نیاز به برش و بخیه ندارد، ولی در حین خارج كردن گرافت‌ها از ناحیه ریشه، با فشار دستگاه پانچ، 50 درصد موها آسیب می‌بینند و پس از كاشت رشد نمی‌كنند. این یكی از مهم‌ترین معایب این روش است و به همین دلیل روش FUT به این روش ترجیح دارد.

روش‌های قدیمی‌تر كاشت مو

 روش‌هایی مثل استفاده از لیزر CO2 یا كاشت به روش پانچ گرافت و یا روش كاشت اتوماتیك توسط دستگاه كاشت مو، امروزه همگی كنار گذاشته شده‌اند. در این روش‌ها موهای كاشته شده به اندازه مورد نظر تراكم ندارند و ظاهرشان هم طبیعی و زیبا نیست.

روش تركیبی: با تركیب دو روش FIT و FUT به طور همزمان عمل كاشت مو انجام می‌شود. این روش مختص افرادی است كه طاسی وسیع دارند و قصد دارند در یك جلسه عمل پیوند را كامل كنند.

عوارض پیوند مو: با اینكه گفته می‌شود پیوند مو عوارض بسیار كمی دارد، ولی اگر پزشك مهارت كافی در انجام این كار نداشته باشد، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به بار آورد. تا سه ما بعد از عمل ممكن است ناحیه بالای سر بیمار بی‌حس شود. تورم پلك‌ها، كبودی زیر چشم معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد.

حتی امكان عفونت نیز تقریبا كم است. احساس بی‌حسی و كرختی در ناحیه دهنده مو ممكن است مقداری فرد را اذیت كند كه این مساله نیز ظرف چند ماه برطرف می‌شود.  در برخی افراد، پس از عمل پیوند، موهای قبلی كه دست نخورده‌اند، نازك‌تر می‌شوند. این مساله حتی روی موهای پیوند زده شده نیز تاثیر می‌گذارد. در تعداد دیگری پوست سر، پیشانی و چشم‌ها بعد از عمل كاشت متورم می‌شود. خارش پوست سر بسیار طبیعی است؛ اما در مواقعی كه خارش بسیار شدید باشد، باید با پزشك مشورت كرد.

برخی افراد (حدود پنج درصد) بعد از عمل پیوند مو دچار سكسكه می‌شوند كه هنوز دلیل آن برای پزشكان مشخص نیست. مساله دیگر اینكه ممكن است عمل پیوند مو كمی در وضعیت خواب فرد اختلال ایجاد كند كه در این مورد می‌توان با نظر پزشك از داروهای مناسب استفاده كرد. در مواقع نادری كه فرد دچار عفونت شود نیز می‌توان با مصرف آنتی‌‌بیوتیك آن را برطرف كرد. خونریزی پوست سر نیز از موارد بسیار نادر است كه در این صورت باید سریعا به پزشك مراجعه نمود.

 

برچسب ها: درمان ریزش مو، كاشت مو، بانک مو، شیوه کاشت مو، انواع شیوه کاشت مو، روش‌های قدیمی‌تر كاشت مو تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز