Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:05

21
تیر
مراقبت از پا

مراقبت از پا

پا یکی از مهمترین اعضای بدن است لذا توجه به سلامت پا و مراقبت از پا بسیار ضروری است.انتخاب کفش مناسب و ورزش دادن پاها از جمله مواردی است که برای مراقبت از پاها باید مورد توجه قرار گیرد.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

پاها یکی از مهمترین اعضاء و ستون بدن هستند. مفصل زانو بزرگترین مفصل در بدن است و از لگن حمایت می کند. سلامت پاهای تان را بی اهمیت ندانید و به آنها توجه کنید.

پوست پا

پوست پاها معمولا به دلیل اینکه غده های چربی، به ویژه از مچ تا زانو، چندان فعال نیستند، خشک می باشد. به همین دلیل باید به وسیله کرم های مناسب، آنها را چرب کنید.

این کار پس از حمام کردن ضروری است. هفته ای یکبار، پاهای خود را با روغن زیتون در ناحیه ناخن ها و پاشنه پا ماساژ دهید.

کفش مناسب

یکی از دلایل ناراحتی پاها، پوشیدن کفش های پاشنه بلند است. این نوع کفش ها علاوه بر ایجاد ناراحتی، سلامت پاها را هم به خطر می اندازند. بنابراین به مدت محدود از این کفش ها بپوشید.

هنگام خرید و پیاده روی نیز از کفش های راحت که اندکی پاشنه دارند، استفاده کنید. همچنین کفشی به اندازه پای تان که نه تنگ و نه گشاد باشد، خریداری کنید.

عرق پا

در روزهای گرم تابستان، بدن بسیار عرق می کند و این تعریق در ناحیه پاها و به ویژه زمانی که کفش پوشیده اید خود را بسیار نشان می دهد.

می توانید با استفاده از پودرهایی که مانع از عرق می شوند استفاده کنید.

بدین ترتیب که هر روز پس از شستن و خشک کردن پاها و پیش از پوشیدن جوراب، به پاها و داخل کفش پودر مخصوص پا یا نشاسته ذرت و یا پودر بچه بزنید. 

ورزش پا

هر روز صبح پیش از خارج شدن از رختخواب، پاها را ورزش دهید. بدین ترتیب که ابتدا زانوها را خم کنید، سپس پنجه پا را خم و راست کرده و پا را بالا ببرید.

در حرکت دیگر به روی شکم خوابیده و پاها را به طرف پشت و پهلوها حرکت دهید. برای داشتن پاهای زیبا و عضلانی یک حرکت ورزشی دیگر نیز می توانید روزی 3 بار و هربار 10 الی 15 بار انجام دهید.

برای انجام این حرکت یک پا را جلو قرار دهید. سپس به آرامی پایین بروید تا جایی که زانوها خم شوند. دقت کنید زانو پای عقب با زمین فاصله کمی داشته باشد اما زمین را لمس نکند.

سپس به آرامی به موقعیت اول برگردید و این حرکت را تکرار کنید. پس از تمرین بهتر است پاها را با روغن بادام و یا زیتون ماساژ دهید.

رفع خستگی پاها

برای رفع خستگی پاها روی زمین دراز کشیده و پاها را روی صندلی بگذارید و به مدت 10 دقیقه همانطور بمانید. دراین فاصله به آرامی پاها را ماساژ دهید. برای ماساژ پاها، دست را از روی پنجه پا به طرف زانو حرکت دهید.

این کار به گردش خون کمک می کند و خستگی پاها را از بین می برد. روش ساده تر برای رفع خستگی پاها این است که آنها را چند بار به طور متناوب در آب سرد و گرم قرار دهید و در پایان کار با آب سرد بشویید.

آب لیمو ترش و سرکه هم در رفع خستگی پاها موثرند. مقداری آب لیموترش و سرکه درون طشت آب ریخته و پاهای تان را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.

 

برچسب ها: زیبایی، کفش مناسب، مراقبت از پا، پوست پا، عرق پا، ورزش پا، رفع خستگی پا تعداد بازديد: 1048 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز