Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:13

4
اردیبهشت
جوان سازی صورت بدون عمل جراحی (1)

جوان سازی صورت بدون عمل جراحی (1)

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که درمان‌های غیر‌جراحی جوان سازی موقتی هستند و جراحی، دائمی است و به همین دلیل جراحی را انتخاب مي‌‌کنند این تصور، از اساس اشتباه است.

دكتر محسن نراقي؛ متخصص گوش، حلق و بینی

 

 

امروزه با طول عمر بیشتر افراد جامعه، تلاش‌‌های زیادی برای کشف روش‌‌هایی که ردپای گذر روزگار را در چهره کمرنگ کندصورت گرفته و دانش نوین مرزهای جدیدی در این حوزه ترسیم کرده است. پیداست که آگاهی از زیر وبم شیوه‌‌های نوین جوان سازی صورت و مرزهای ایمنی هر یک، دانستن عوارض احتمالی آنها و واقعی کردن توقعمان از هریک از این روش‌‌ها، راه را برای تصمیم گیری کسانی که متقاضی جوان سازی صورت خود هستد هموارتر مي‌‌کند.

با این منظوردر این بحث اشاره‌ای به مهمترین روش‌‌های غیر جراحی جوان‌سازی صورت خواهیم داشت. 

ماندگاری روش‌‌های غیر جراحی در مقایسه با جراحی جوان سازی صورت

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که درمان‌های غیر‌جراحی جوان سازی موقتی هستند و جراحی، دائمی است و به همین دلیل جراحی را انتخاب مي‌‌کنند این تصور، از اساس اشتباه است. از طرفی روش‌‌های جراحی جوانسازی صورت دائمی نیستند و با افزایش سن، مجددا پوست صورت شل تر شده و نیاز به جوانسازی مجدد پیدا مي‌‌کند و این در حالی است که جراحی جوان سازی روی یک قسمت صورت را برای یک بار مي‌‌توان با حداقل عارضه انجام داد و امکان انجام دوباره آن بدون افزایش ریسک‌‌های جراحی نیست. 

در حالی که روش‌‌های غیرجراحی از مزیت مهم تکرارپذیر بودن برخوردارند، یعنی اگر درمان‌های غیر‌جراحی درست انجام شوند، ممکن است حتی از درمان‌های جراحی هم ماندگاری بیشتری داشته باشند. به این معنا که شاید کسی با درمان‌های درست غیر‌جراحی حتی تا پانزده سال بعد هم نیازی به مداخله جراحی نداشته باشد در صورتی که یک فرد جراحی شده ممکن است پس از پنج سال مجددا نیاز به اقدام مجدد داشته باشد. البته باید دانست که هیچکدام از روش‌های جراحی و غیر‌جراحی دائمی نیستند و همه بعد از مدتی دچار درجاتی از برگشت می‌شوند. 

اهمیت درست انجام شدن روش‌های غیر جراحی

صرف نظر از اهمیت بالای انتخاب درست پزشک متخصص، بهترین نتایج در روش‌‌های مختلف جوان سازی صورت، اعم از جراحی و غیر جراحی زمانی حاصل مي‌‌شود که متقاضی به چند جنبه توجه جدی داشته باشد. اول آن که در انتخاب شیوه درمانی، به نظر پزشک خود اعتماد کند و از اعمال نظرهای شخصی بپرهیزد.

یعنی بر نوع خاصی از روش‌های جوان سازی اصرار نکند و اجازه دهد پزشک او با ملاحظه آناتومی و ویژگی‌‌های صورتش و به منظور دست‌یابی به بهترین نتیجه، شیوه ای را که صلاح مي‌‌داند در پیش بگیرد. در بسیاری از موارد برای اثربخشی بهتر و طولانی‌تر ممکن است حتی نیاز به ترکیب چند روش جوان سازی باشد.

از سوی دیگر، علاوه بر مهارت پزشک، کیفیت و به روز بودن دستگاه و یا ماده استفاده شونده در روش‌های غیر جراحی نیز بسیار حائز اهمیت است. حتی گاهی مشاهده شده که یک تزریق ظاهرا ساده سم بوتولینیوم (معروف به بوتاکس) به سبب آن که کیفیت نامرغوب و کنترل نشده ای داشته، عوارض ناراحت کننده ای نظیر واکنش‌‌های حساسیتی، افتادگی پلک و دوبینی را به همراه داشته است.

نکته دیگر، عدم افراط در این روش‌‌هاست. به عنوان نمونه استفاده افراطی از بوتاکس و این که هنوز اثر بوتاکس قبلی از بین نرفته، دوباره در مقادیر زیاد تزریق شود، حالت انباشتگی و سمیت ایجاد مي‌‌کند و عضله به طور کامل فلج می‌شود. در این حالت، فرد دچار مشکل خواهد شد.

دیگر آن که باید از مواد مصنوعی خصوصا در مورد حجم دهنده‌‌ها (فیلرها) جدا خودداری کرد.

برچسب ها: دکتر محسن نراقی، جوان سازی پوست، عمل جراحی زیبایی، زیباسازی، زیباسازی صورت، زیباسازی پوست، جوان سازی تعداد بازديد: 1219 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز