Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:11

30
دی
اگر ابروی سالم و زيبا می خواهيد

اگر ابروی سالم و زيبا می خواهيد

ریزش ابرو علل مختلفی می‌‌تواند داشته باشد. عدم تعادل هورمونی، کمبود ویتامین و مواد غدایی مورد نیاز، آلرژی، بیماریهای خودایمنی و گاه حساسیت به برخی داروها،استرس و... ازجمله عواملی هستند که می‌‌توانند منجر به ریزش موهای ابرو شوند.

واحد علمی R&D شركت پارس آزمای طب؛ تولیدكننده محصولات آرایشی بهداشتی سریتا

 

نقش ابروی سالم در زیبایی صورت امری انکار ناپذیر است، به گونه‌ای که از ابرو به عنوان قاب زیبایی صورت یاد می‌‌شود. ابروی خوش حالت جذابیت چشمان را چند برابر نموده و شخص بسیارجوانتر و زیباتر به نظر می‌‌رسد. همانگونه که مراقبت از ابروها و حفظ سلامت آنها عامل زیبایی است، بیش از حد برداشتن موهای ابرو برای شکل دادن به آن، فولیکول‌های مو را تضعیف نموده و به آن آسیب می‌‌رساند، بدین ترتیب رشد ابرو متوقف و حتی ممکن است در رویش مجدد آن اختلال ایجاد كند.

ریزش ابرو علل مختلفی می‌‌تواند داشته باشد. عدم تعادل هورمونی، کمبود ویتامین و مواد غدایی مورد نیاز، آلرژی، بیماریهای خودایمنی و گاه حساسیت به برخی داروها،استرس و... ازجمله عواملی هستند که می‌‌توانند منجر به ریزش موهای ابرو شوند. 

نازک شدن تارهای ابرو 

از عوامل مهمی که موجبات ریزش و نازک شدن تارهای ابرو را فراهم می‌‌کند کم کاری تیرویید است. تشخیص این بیماری از طریق انجام آزمایش خون به منظور اندازه‌گیری میزان هورمون TSHمیسر می‌‌باشد. برای جلوگیری از ابتلا به این نقص هورمونی مصرف غذاهای حاوی ید، روی و سلنیم ضروری است.

عامل دیگری که در تضعیف و ریزش ابروها نقش به سزایی دارد کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن همچون ویتامین‌های A ,E ,D، آهن، آمینو اسید لیزین و ویتامین‌‌های گروه B است، چرا که وجود ویتامین‌‌های مذکور منجر به تحریک رشد موهای سالم و ضخامت آن شده و فقدان آنها سبب بروز مشکلاتی در زمینه سلامتی پوست و مو می‌‌گردد، کمبود آهن از رایج ترین مواردی است که دربانوان دیده می‌‌شود و آنگاه که درمان آن مورد بی توجهی قرار گیرد، اولین نشانه آن در ریزش مو، ابرو و ورقه شدن ناخن‌ها دیده خواهد شد.

نکته حایز اهمیت دیگر به ویژه ویتامین‌‌های گروه B است که برای اعمال متابولیکی در بدن ضروری است و علاوه بر رشد و ضخامت مو، عامل جلوگیری از ریزش آن،  نیز مقابله با استرس محسوب می‌‌شود. مصرف برخی از داروها نیزعدم تعادل هورمونی از جمله تستوسترون و تشکیلDHT  سبب ساز ریزش مو و ابرو است که باید تحت درمان قرار گیرد.

باید گفت چنانچه متابولیسم استروژن در بدن به صورت صحیح انجام نشود چرخه رشد مو روند طبیعی خود را طی نخواهد کرد و به طبع آن علاوه بر ریزش مو، رشد و شکل‌گیری مجدد ساختار آن مختل می‌‌گردد. استرس، آلرژی و اگزمای پوستی از عوامل مهم دیگری است که گاه مهار آنها سخت و گاه ناممکن است که با همه این تفاسیر موجبات ریزش موی ابرو را فراهم می‌‌آورد.

جالب است بدانیم استفاده از ترکیبات شیمیایی در تارهای ابرو همچون مداد ابرو نیز تغییر شکل‌های مکرر و کندن موی ابرو همانگونه که پیشتر ذکر شد از عوامل مهم در ریزش و عدم رشد موهای ابرو تلقی می‌‌شود. 

رشد مجدد موهای ابرو 

در این راستا شرکت پارس آزمای طب ( تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی سریتا ) جهت رشد مجدد موهای ابرو ، جلوگیری از ریزش آن و ایجاد تقویت و ضخامت در موهای ابرو محصولی ویتامینه منحصر به فردی را به بازار عرضه نموده است. محصول تقویت کننده کرم ابروی سریتا حاوی ترکیبات و عصاره‌‌های گیاهی و انواع ویتامین‌‌ها است تا بتواند فولیکول‌های ابرو را تحریک نموده و علاوه بر مهار ریزش موجب رویش مجدد آن شود.

رزماری گیاهی است که روغن آن از دیرباز برای رشد موی سر و ابرو مورد استفاده قرار می‌‌گرفته است. این ترکیب، گردش خون در پوست سر و ناحیه ابرو را بهبود می‌‌بخشد و به طبع آن مواد غذایی مورد نیاز نیز اکسیژن لازم برای سلول سازی را فراهم می‌آورد، علاوه بر آنکه این عصاره آنتی اکسیدان و ضد باکتری ازتجمع چربی در سر و ابرو جلوگیری کرده و راه رابرای ایجاد شوره وریزش مسدود می‌‌نماید. 

 ضخامت و استحکام موی ابرو 

اثرات سینرژیسمی این عصاره با عصاره مریم گلی به کار رفته در ساخت این محصول، علاوه بر رویش موی ابرو، ضخامت و استحکام را به آن هدیه می‌‌دهد، علاوه بر آنکه درخشندگی و زیبایی در پوست و موهای رویش یافته ابرو را به ارمغان می‌‌آورد. گزنه ترکیب موثر دیگری است که دررشد مو و مهار ریزش آن،این عصاره از عملکردآنزیم –reductaseα5- جلوگیری نموده و از تبدیل تستوسترون به DHT جلوگیری می‌‌کند.

به این ترتیب ریزش موی ابرو مهار شده و بستره تاثیر رزماری جهت رویش مجدد موی ابرو را فراهم می‌‌آورد. علاوه بر این ترکیبات، عصاره بابونه را که با نام راز جوانی می‌‌شناسند در این محصول به کار رفته است. این عصاره با داشتن آلفا بیزابولول و کامازولن ترکیبی ضد التهاب بوده و با ایجاد تعادل در میزان آب پوستی، عاملی جهت هیدراتاسیون و رطوبت رسانی است که مانع از ایجاد چروک‌‌های پوستی در ناحیه ابرو می‌‌گردد. باید گفت عصاره بابونه با تسریع جریان گردش خون رشد تارهای مو را تقویت و احیا نموده و زیبایی و شادابی را به ابروها هدیه می‌‌دهد.

باید گفت آنچه محصول کرم ابروی سریتا را تبدیل به محصولی منحصر به فرد نموده است علاوه بر وجود عصاره‌‌های گیاهی، وجود ترکیبات پرو ویتامینه‌ای است که علاوه بر خاصیت تقویت و مهار ریزش، رویش مجدد موی ابرو را به ارمغان می‌‌آورد. وجود تنوع عصاره‌‌های گیاهی در کنار انواع ویتامین‌‌ها در این محصول، نیز وجود منتول  است که باعث ایجاد حس خنکی و شادابی در پوست می‌‌شود، رازی است که تمایز این محصول با سایر محصولات را نمایان می‌‌سازد.

 

برچسب ها: زیبایی، استحکام موی ابرو، رشد مجدد موهای ابرو، نازک شدن تارهای ابرو، ریزش ابرو، سلامت ابرو، زیبایی ابرو تعداد بازديد: 892 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز