Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:44

22
شهریور
علت‌های چروك صورت

علت‌های چروك صورت

اگرچه نوشیدن به وسیله نی، می‌تواند برای سلامت دندان‌ها مفید باشد و از پوسیدگی دندان‌ها بر اثر موادقندی موجود در نوشیدنی‌ها پیشگیری می‌كند اما می‌تواند سبب بروز چین و چروك‌هایی ریز در اطراف لب شود.

منیره نوری‌فرد؛ گروه ترجمه دنیای سلامت

 

عوامل زیادی در بروز چین و چروك‌ها دخالت دارند. مانند نور آفتاب، مصرف دخانیات، مصرف مشروبات الكلی و همچنین عدم مراقبت از پوست؛ اما بعضی از عادات روزانه ما سبب بدتر شدن چین و چروك‌ها می‌شوند بدون اینكه ما متوجه آنها شویم!

 

استفاده نكردن از عینك آفتابی 

همانطور كه برای حفاظت پوست در برابر نور آفتاب، از كرم‌های ضدآفتاب (SPF) استفاده می‌كنیم استفاده از عینك آفتابی برای جلوگیری از آسیب پوست و بروز چین و چروك نیز الزامی است. زیرا زمانی كه بدون عینك آفتابی در زیر نور خورشید قرار داریم و به طور مثال می‌خواهیم كتاب بخوانیم، ناخودآگاه مجبور می‌شویم كه چشمان خود را در هم بكشیم و این جمع شدن چشمان می‌تواند سبب ایجاد چین و چروك‌های ریزی در اطراف چشم شود.

 

نوشیدن از طریق نی 

اگرچه نوشیدن به وسیله نی، می‌تواند برای سلامت دندان‌ها مفید باشد و از پوسیدگی دندان‌ها بر اثر موادقندی موجود در نوشیدنی‌ها پیشگیری می‌كند اما می‌تواند سبب بروز چین و چروك‌هایی ریز در اطراف لب شود (مانند زمانی كه شما سیگار می‌كشید و لب‌های خود را جمع می‌كنید) البته نوشیدن میلك‌شیك، كوكتل و اسموتی از طریق نی‌ اگر گهگاهی انجام شود، اشكالی ندارد اما اگر این كارها هر روز تكرار شود می‌تواند سبب چین و چروك شود.

 

خوابیدن به پهلو

 اگر عادت داریدكه هر شب به یك پهلو بخوابید، این عادت سبب می‌شود كه به مرور یك خط عمودی در وسط پیشانی‌ ایجاد شده و با گذشت زمان عمیق‌تر شود، بنابراین سعی كنید كه به پشت بخوابید.

 

خوابیدن بر روی دست‌ها

آیا اخمو به نظر می‌رسید؟ پس بدانید و آگاه باشید! زیرا این مدل خوابیدن (خوابیدن بر روی دست) سبب می‌شود به یك ناحیه از صورت فشاروارد شده و این فشار وارده می‌تواند سبب خرابی و از بین رفتن كلاژن در‌ آن ناحیه شود كه این امر خود منجر به چین و چروك می‌شود؛ در نتیجه با بیشتر شدن این چین‌ها در وسط پیشانی،‌ اخموتر به نظر می‌رسید.

 

دستگاه‌های تهویه هوا با بالاترین قدرت

اگرچه استفاده از وسایل گرمایشی به هنگام سرما و وسایل سرمایشی به هنگام گرما می‌تواند حس خوبی به افراد داده و  سبب آسایش و آرامش می‌شود اما گرمای بیش از حد و همچنین سرمای بیش از اندازه خود می‌تواند سبب آسیب جدی به پوست شود زیرا پوست را دچار خشكی بیش از حد می‌كند (آیا پس از یك پرواز طولانی با هواپیما متوجه خشكی پوست خود شده‌اید؟!) اگر مجبورید ساعت‌ها در محلی باشید كه دستگاه تهویه هوا با قدرت بالا كار می‌كند، حتما یك لیوان آب در كنار تخت خود داشته باشید تا با نوشیدن آن در طول شب از خشكی پوست جلوگیری كرده و رطوبت لازمه را به پوست برسانید.

 

آدامس جویدن 

اگر عادت دارید كه همیشه آدامس بجوید این كار می‌تواند به مرور سبب آسیب دیدن كلاژن پوست شده و در نتیجه در اطراف لب‌ها چین و چروك‌های ریزی پدیدار می‌شوند!

 

زیاد خوردن قند و شكر 

همه می‌دانیم كه قند و شكر دشمن سلامتی است، اما مواد قندی، نه تنها سبب افزایش وزن می‌شوند، بلكه اثرات بدی بر سلامت پوست دارند. مصرف زیاد مواد قندی سبب افزایش ناگهانی قند خون شده و این مساله می‌تواند سبب خرابی و آسیب كلاژن و آلاسیتن پوست شود و از بین رفتن كلاژن پوست سبب بروز چین و چروك‌ها می‌گردد. سعی كنید تا جایی كه می‌توانید از مواد غذایی تازه استفاده كنید و از مصرف مواد غذایی حاوی قند و شكر فراوان خودداری كنید.

 

روبالشتی كتان

استفاده از روبالشی‌هایی كه از جنس ابریشم‌ می‌باشد به سلامت پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروك كمك می‌كند زیرا استفاده از رو بالشی‌هایی كه جنس زبر و خشن دارند به مرور سبب بروز چین و چروك در پوست صورت می‌شود.

 

خواب ناكافی

 داشتن خواب كافی به حفظ و سلامت و جوانی پوست كمك می‌كند؛ زیرا بازسازی سلول‌های پوست در زمانی كه ما می‌خوابیم انجام می‌شود، بنابراین اگر دوست دارید كه پوستتان دیرتر دچار چین و چروك شود، خوب و به اندازه بخوابید و قبل از خواب از كرم پوست كه مناسب پوست شب می‌باشد حتما استفاده كنید.

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت از پوست، علل چین و چروک پوست، كرم‌های ضدآفتاب، راه های پیشگیری از چین و چروک پوست تعداد بازديد: 989 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز