Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:41

14
آذر
رمز و رازهای زیـبـایی

رمز و رازهای زیـبـایی

مقوله زیبایی از موضوعات جذاب و مورد علاقه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانم‌ها است، این جذابیت همواره بازار لوازم آرایشی و بهداشتی با منشأ شیمیایی، كه آثار زیانباری را نیز می‌تواند در پی داشته باشد.

تحریریه زندگی آنلاین

 

 

مقوله زیبایی از موضوعات جذاب و مورد علاقه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانم‌ها است، این جذابیت همواره بازار لوازم آرایشی و بهداشتی با منشأ شیمیایی، كه آثار زیانباری را نیز می‌تواند در پی داشته باشد، پررونق ساخته و این در حالی است كه در طبیعت موادی، با منشأ گیاهی و طبیعی و بدون كمترین عارضه وجود دارند كه می‌توانند شما را بدون هیچگونه نگرانی در دستیابی به زیبایی بیشتر یاری نمایند.

چگونه به رشد بهتر مژه‌ها كمك كنیم؟

رشد و بلندی مژه‌ها مسأله‌ای است كه برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بلندی و حالت خوشایند آنها، تاثیر بسیاری روی زیبایی چهره می‌گذارد و زنان سراسر دنیا حاضرند سالانه مبالغ هنگفتی را صرف این كار كنند. تقریبا تمام خانم‌‌ها دوست دارند مژه‌هایی ضخیم و بلند داشته باشند.

برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از محصول خاصی نیست؛ فقط باید بیشتر مراقب مژه‌های‌تان باشید. البته در این میان ژنتیك هم عاملی تعیین‌كننده است؛ اما با مراقبت دقیق‌تر، می‌توانید به بهترین حالت ممكن، مژه‌های‌تان را تقویت كنید.

با مژه‌های‌تان مهربان باشید

اولین گام برای داشتن مژه‌هایی خوب و سالم این است كه با آنها مهربان باشید. از مالیدن و كشیدن زیاد آنها خودداری كنید؛ زیرا سبب خارش و ریزش مژه‌ها می‌شود. اگر عادت به مصرف لوازم آرایشی دارید، توجه داشته باشید كه از محصولات استاندارد و مناسب استفاده كنید. وقتی به مژه‌های‌تان ریمل می‌زنید، هرگز با انگشتان خود مواد ریمل را از لابه‌لای آنها پاك نكنید؛ این كار باعث می‌شود مژه‌ها نیز همراه مواد ریمل جدا شوند.

مژه‌ها را تمیز نگاه دارید

هیچگاه با آرایش صورت و چشم به رختخواب نروید. قبل از خواب چشم‌ها و صورت‌تان را از مواد آرایشی پاك كنید. مواد شیمیایی لوازم آرایشی آسیب جدی به مژه‌ها می‌زنند و هرچه زمان مصرف آنها طولانی‌تر باشد، این آسیب‌ها نیز بیشتر می‌شود. با پاك كردن ریمل از مژه‌های‌تان به آنها اجازه نفس كشیدن بدهید.

مرطوب كردن

مژه‌ها نیز مثل سایر موهای بدن خشك و شكننده هستند و باید همواره مرطوب و نرم شوند. برای آنكه مژه‌های سالمی داشته باشید، سعی كنید همواره آنها را نرم و مرطوب نگاه دارید. برای این كار از یك روغن ملایم استفاده كنید تا ایجاد سوزش نكند. روغن زیتون برای این منظور انتخاب خوبی است. می‌توانید قبل از خواب با مسواك مژه روغن زیتون را به مژه‌های‌تان بمالید. كم‌كم صبح‌ها متوجه می‌شوید كه مژه‌های‌تان نرم‌تر و درخشان‌تر شده‌اند.

به تغذیه خود اهمیت دهید

موادی كه وارد بدن شما می‌شوند، روی عملكرد آن اثر می‌گذارند (از سلامت عمومی بدن گرفته تا رشد موها). باید خود را در بهترین شرایط قرار دهید تا به بهترین نتیجه برسید. دریافت ویتامین‌های موردنیاز بدن در حد متعادل و متناسب، به رشد مژه‌ها و محكم‌تر شدن آنها كمك می‌كند. نوشیدن آب كافی نیز موجب مرطوب شدن مژه‌ها می‌شود و همه اینها برای داشتن مژه‌های زیبا مفید هستند.

نرم‌كننده‌های طبیعی موی سر

15 دقیقه قبل از حمام مقداری شیر به موهای‌تان بمالید و بعد از شامپو، مقداری شنبلیله خردشده به آنها بزنید. این كار سبب نرم شدن موها می‌شود. شیر یك نرم‌كننده خوب برای موی سر است. مقداری شیر سرد را روی موهای‌تان بمالید (برای این كار می‌توانید از مسواك یا یك ظرف آبپاش استفاده كنید) و آنها را به نرمی شانه بزنید. 30 دقیقه صبر كنید و بعد آنها را بشویید.

با این كار دیگر لازم نیست بعد از شامپو زدن به موهای‌تان نرم كننده بزنید، زیرا شیر یك نرم‌كننده طبیعی است و موجب نرمی و ابریشمی شدن آنها می‌شود. برای درخشندگی موها مقداری سركه را با آب گرم حل كنید و روی موهای‌تان بریزید تا كدر به نظر نرسند. سفیده تخم‌مرغ نیز نرم‌كننده فوق‌العاده‌ای برای موهاست. حنا هم یك داروی گیاهی است كه قابلیت ویژه‌ای برای نرم كردن موها دارد.

چگونه از لب‌های خود مراقبت كنیم؟

مقداری گلیسیرین روی لب‌هایتان بمالید تا نرم‌تر و خوشرنگ‌تر شوند. تركیب چغندر و شیر موجب خوشرنگ‌تر شدن لب‌ها می‌شود. آب چغندر را روی لب‌های خود بمالید. روغن نارگیل را هر شب روی لب‌های خود بمالید تا درخشان‌تر شوند. آب انگور سیاه نیز به خوشرنگ شدن آنها كمك می‌كند.

مقداری آب انگور سیاه را به مدت یك ماه، هر شب روی لب‌های خود بمالید. قبل از خواب لب‌های خود را بشونید و بعد كمی روغن روی آنها بمالید. مقداری آبلیمو را با عسل و گلیسیرین تركیب كنید و روی لب‌هایتان بمالید. 2-3 قاشق روغن را در مقداری آب گوجه حل كنید و هر شب قبل از خواب روی لب‌های‌تان بكشید تا هم نرم‌تر و هم قرمز‌تر شوند دو ساعت قبل از آرایش روغن نارگیل روی لب‌های‌تان بمالید و این كار را یك ساعت قبل از خواب نیز انجام دهید.

برگ‌های ریز گشنیز نیز موجب نرمی لب‌ها می‌شوند. مقداری آب‌ زغال اخته را با دو قاشق چایخوری وازلین تركیب كنید و هر روز روی لب‌های‌تان بمالید.

درمان خشكی پوست و مو

دلیل اصلی خشكی پوست، كاهش رطوبت هواست. برای درمان خشكی پوست به شكل طبیعی، اقدامات زیر موثر است:

1- پوست خود را با روغن زیتون نرم كنید. روغن زیتون مثل مرهمی برای پوست خشك محسوب می‌شود. هر قسمت از پوست بدن‌تان را كه بیشتر دچار خشكی و پوسته پوسته شدن است، می‌توانید با روغن زیتون به خوبی چرب و نرم كنید و از خارش و سوزش پوست نجات یابید.

2- از كدو تنبل، انبه و ماست استفاده كنید: ماست یك ماسك فوق‌العاده برای پوست است كه علاوه بر رفع خشكی پوست، سبب تازگی و نشاط آن نیز می‌شود و به دلیل داشتن اسیدلاكتیك، به پاكسازی پوست كمك می‌كند. می‌توانید به ماست مقداری انبه نیز اضافه كنید و تركیب موردنظر را روی پوست‌تان بمالید تا نتیجه بهتری بگیرید. آنزیم‌های موجود در كدوتنبل آن را به یك ماسك فوق‌العاده برای پوست صورت و بدن تبدیل كرده‌ است. سعی كنید هر یك از ماسك‌ها را 5-15 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و بعد آنها را بشویید.

3- عسل: عسل یك مرهم فوق‌العاده برای پوست‌های خشكی زده است. اگر پوست‌تان مرتبا خشك می‌شود و لب‌های‌تان ترك می‌خورد، هر روز بعدازظهر مقداری عسل صاف شده را روی پوست صورت و لب‌های‌تان بمالید.

 4- به تغذیه خود اهمیت دهید: یك رژیم غذایی كامل حاوی منیزیم، اسیدهای چرب خوب، ویتامین C و بتاكاروتن موجب تقویت پوست و شادابی آن خواهد شد. برای داشتن پوست خوب، ماهی، پرتقال، انبه و هویج بخورید.

 

برچسب ها: پوست، زیبایی، مراقبت از پوست، مراقبت از مو، مو، مژه ها، رشد مژه ها، شامپوی مناسب مو تعداد بازديد: 1341 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز