Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:06

18
اردیبهشت
چين و چروك چاره دارد

چين و چروك چاره دارد

چین و چروك‌های زیر چشم باعث می‌شود خسته و گرفته به نظر برسید و از جذابیت و زیبایی شما می‌كاهد.

تحريريه دنيای سلامت

 

 

 

چین و چروك‌های زیر چشم باعث می‌شود خسته و گرفته به نظر برسید و از جذابیت و زیبایی شما می‌كاهد.

بنابراین اگر می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، بهتر است به دنبال راه‌حل باشید.

چین و چروك‌های زیر چشم یكی از علائم اولیه پیری و افزایش سن است.

با بالا رفتن سن، چین و چروك‌ها در نواحی مختلف افزایش می‌یابند و در سطح پوست صورت بیشتر نمایان می‌شوند.

این اتفاق در دوران میانسالی و پیری بسیار طبیعی و عادی است و به هیچ‌وجه نباید نگران‌كننده باشد؛ اما كسانی كه در دهه بیست زندگی‌شان با افزایش این چین و چروك‌ها روبرو می‌شوند، مسلما نمی‌توانند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند.

شیوه زندگی، میزان استرس‌ها و نگرانی‌ها از دلایل اصلی بروز این چین و چروك‌ها هستند.

علاوه بر این، اشعه‌های زیانبار نور خورشید نیز به این مساله دامن می‌زند. اما چگونه می‌توان این چین و چروك‌ها را كاهش داد و یا از بروز آنها جلوگیری كرد؟

راه‌های طبیعی برای كاهش چین و چروك‌

آب زیادی بنوشید: 

در طول روز آب زیادی بنوشید. با این كار سموم بدن دفع و پوست شما شاداب‌تر می‌شود. در ضمن آب انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و چین و چروك‌ها كاهش می‌یابد. گاهی اوقات مقداری پنبه را در آب نسبتا سرد فرو برده و به زیر چشم خود به آرامی ضربه بزنید.

از آب خیار استفاده كنید:

آب خیار تاثیر زیادی در رفع چین و چروك‌های زیر چشم دارد و تیرگی زیر چشم را نیز كاهش می‌دهد. شما می‌توانید یك خیار را ورقه ورقه كرده و آن را به مدت 10-15 دقیقه روی سطح چشم‌های‌تان قرار دهید یا اینكه مقداری آب خیار تهیه كرده و پنبه را به آن آغشته كنید و به پوست یا زیر چشم‌ها بهه آرامی ضربه بزنید و نیم ساعت بعد صورت خود را بشویید.

درمان با تخم‌مرغ: 

تخم‌مرغ همواره یكی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای درمان انواع مشكلات پوستی است. سفیده تخم‌مرغ را زیر چشم‌‌های خود بمالید و چند هفته پیاپی هر روز این كار را انجام دهید تا به نتایج شگفت‌انگیز آن دست یابید. 

ماساژ: 

ماساژ دادن یكی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چین و چروك‌های سطح پوست است. با استفاده از یك لوسیون یا كرم مرطوب‌كننده، پوست زیر و اطراف چشم‌های خود را ماساژ دهید (می‌توانید از كرم شیر نیز استفاده كنید).

انتخاب روغن‌ها: 

استفاده از روغن‌های مختلف، یكی دیگر از روش‌های كاهش چین و چروك‌هاست. روغن بادام، روغن كرچك، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن ویتامین EE، تاثیر زیادی در رفع چین و چروك‌های زیر چشم دارند.

مقداری روغن را با انگشت خود به زیر چشم‌ها ضربه بزنید و شروع به ماساژ پوست خود كنید.

میوه بخورید: 

یكی دیگر از موثرترین روش‌ها برای رهایی از چین و چروك‌های زیر چشم، خوردن میوه است.

آناناس و آب سیب باعث كاهش چین و چروك‌های می‌شوند. می‌توانید مقداری آناناس را روی قسمت‌های مختلف پوست صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

انگور نیز این خطوط را محوو می‌كند. انگور سبز بدون دانه را از وسط نصف كرده و روی چین و چروك‌های زیر چشم بمالید.

مواردی كه چین و چروك‌ها را افزایش می‌دهد

همان‌طور كه گفته شد، نور خورشید یكی از عواملی است كه باعث افزایش چین و چروك‌ها می‌شود.

وقتی در روزهای آفتابی و روشن از خانه خارج می‌شوید، باید سعی كنید از اشعه‌های زیانبار خورشید دور بمانید.

اخم كردن و چپ چپ نگاه كردن نیز باعث می‌شود تا اطراف چشم بیشتر چروكك شود. پوست‌های خشك كه رطوبت بسیار كمی دارند نیز مستعد افزایش چین و چروك هستند.

كم آبی بدن باعث تیرگی بیشتر اطراف چشم‌ها می‌شود. هر روز صبح با شكم خالی 2-3 لیوان آب بنوشید.

شاید در ابتدا اینكار سخت باشد، اما كم‌كم عادت می‌كنید. می‌توانید چند قطره آب لیمو نیز در آب بچكانید.

اگر به خاطر شغل‌تان هر روز با كامپیوتر زمان زیادی را می‌گذرانید، مرتب به چشمان خود استراحت داده و هر چند دقیقه یكبار كمی آنها را ماساژ دهید، چشم‌ها را ببندید و ریلكس كنید.

در ضمن می‌توانید برای استراحت بیشتر چشم‌ها، مدتی كوتاه به یك نقطه بسیار دور خیره شوید. اینكار باعث آرامش ماهیچه‌ها و عضلات چشم می‌شود و از افزایش چین و چروك‌ها جلوگیری می‌كند.

از نوشیدن الكل خودداری كنید. علاوه بر الكل، مصرف زیاد كافئین و سیگار كشیدن نیز باعث افزایش چین و چروك‌های دور چشم و تیره‌تر شدن آن قسمت می‌شود.

آلودگی‌ هوا نیز تاثیر زیادی در این زمینه دارد. می‌توانید از كرم‌های ضد پیری و ضد چروك چشم نیز استفاده كنید.

این كرم‌ها حاوی رتین A و در واقع ویتامین A هستند و همانطور كه می‌دانید ویتامین A میزان تولید كلاژن را افزایش می‌دهد و افزایش كلاژن از لایه بیرونی پوست محافظت كرده و آن را بازسازی می‌كند.

پوست اطراف چشم بسیار نازك و حساس است؛ پس هنگام خروج از خانه در طور روز استفاده از كرم ضدآفتاب و عینك آفتابی را فراموش نكنید. هنگام پاك كردن و شستن صورت خود هرگز پوست اطراف چشم‌‌‌ها را نكشید. با پوست صورت خود مهربان باشید.

سالم بخورید تا سالم بمانید

با سلاح ویتامین‌ها و مكمل‌ها با فرایند پیری مبارزه كنید. این ویتامین‌ها باعث افزایش سطح هورمون‌های كراتین و كاهش برخی مواد شیمیایی بدن می‌شوند و به این ترتیب فرد جوان‌تر به نظر می‌رسد. 

البته استفاده از این ویتامین‌ها و مكمل‌ها معایبی هم دارد و آن اینكه اگر در حد تعادل از آنها استفاده نشود، ممكن است خطراتی به همراه داشته باشند. مثلا مقدار اضافه ویتامین A در كبد و سلول‌های چربی بدن ذخیره و باعث افزایش سطح سموم بدن می‌شود.

بنابراین هرگز از ویتامین AA بیش از اندازه مورد نیاز بدن‌تان استفاده نكنید. ویتامین B و ویتامین C در صورت استفاده بیشتر از نیاز بدن و پوست در بدن ذخیره نشده و از طریق ادرار دفع می‌شود.

از آنجایی كه بدن ما ویتامین‌های قابل حل در آب را در خود ذخیره نمی‌كند، بسیار خوب است كه آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

در برخی از رژیم‌های غذایی ویتامین‌ها و املاح به اندازه كافی وجود ندارند. مشكل اصلی وقتی رخ می‌دهد كه از ویتامین غیرقابل حل در آب (محلول در چربی)، بیش از حد نیاز بدن استفاده شود.

استفاده از مكمل‌ها و ویتامین‌های قابل حل در چربی با دوز بالا و به مدت طولانی به ارگان‌های مختلف بدن مثل كبد آسیب می‌رساند.

بنابراین بهترین كار مراجعه به پزشك و مصرف متناسب آنهاست. با افزایش سن، مقدار غذا كاهش می‌یابد. در ضمن، بدن قادر به هضم تمام غذاها نخواهد بود.

یك سوم از افراد پیر نمی‌توانند ویتامین B مورد نیاز بدن خود را از طریق غذا تامین كنند؛ در حالی كه ویتامین B برای شكل‌گیری سلول‌های خونی و حفظ سلامت عصب‌ها لازم است.

 

در پیری و میانسالی جوان به نظر برسید

بدون آنكه هزینه زیادی را صرف جوان‌تر كردن پوست خود كنید، می‌توانید با برخی تغییرات ساده به این هدف برسید.

برای جوان‌تر به نظر رسیدن باید تلاش كنید تا پوست جوان و شادابی داشته باشید. چین و چروك‌های اطراف چشم‌ها، پیشانی و دور لب تاثیر زیادی در پیرتر به نظر رسیدن شماا دارند؛ پس:

آب زیادی بنوشید

وضعیت خواب خود را بهبود ببخشید و خود را از این هدیه ارزشمند محروم نسازید.

كم‌خوابی با افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی همراه است. 

خوش‌بین باشید. بدبینی و افسردگی باعث كاهش طول عمر و پیری زودرس می‌شود، افراد بدبین عمر كوتاه‌تری دارند. به زندگی با خوش‌بینی نگاه كنید. 

استرس دشمن درجه یك پوست است. هر چه بیشتر استرس داشته باشید، پوست‌تان پیرتر می‌شود. تا حد ممكن استرس را از زندگی خود دور كنید. 

هر چند وقت یكبار سم‌زدایی كنید. آغاز فصل بهار بهترین زمان برای این كار است.

در طول روز محیط، غذاها و هوا مواد شیمیایی، سمی و خطرناكی را وارد بدن ما می‌كنند و بهترین راه برای در امان بودن از این مواد، سم‌زدایی و پاكسازی بدن از طریق نوشیدن آب زیاد، میوه‌ها و سبزیجات تازه است. 

در طول روز فعال باشید. فعالیت‌های فیزیكی روزانه خود را افزایش دهید تا سالم‌تر باشید. با دوستان خود ارتباط برقرار كنید و به ذهن خود آرامش بیشتری دهید.

این كارها باعث می‌شود تا احساس جوانی كنید و این احساس به ظاهر شما نیز انتقال می‌یابد. رابطه‌ها و رفتارهای اجتماعی باعثث شادی و خوشبختی بیشتر می‌شوند.

برچسب ها: چین و چروك‌، چین و چروك‌های زیر چشم، علائم اولیه پیری، افزایش سن، جذابیت و زیبایی، راه‌های كاهش چین و چروك‌، افزایش چین و چروك‌ تعداد بازديد: 882 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز