Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:21

23
فروردین
خال‌ها و لك‌های پوستی (1)

خال‌ها و لك‌های پوستی (1)

در روش سرما درمانی كه یكی از روش‌های خوب برای از بین بردن خال است، نیتروژن مایع موجب سرد شدن بافت موردنظر می‌شود.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

خال‌ها و لك‌های پوستی به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند، یكی از این دلایل مربوط به مدت زمانی است كه بدون محافظت در برابر نور خورشید قرار گرفته باشید. این خال‌ها اغلب بی‌ضرر هستند، اما باید مطمئن شد كه قیافه ظاهری شما را تغییر زیادی نمی‌دهند زیرا اگر غیر از این باشد مسلما موجب اذیت و آزار شما خواهند شد.

حتی اگر خیلی هم خوش شانس باشید، باز هم بعد از گذشت چند سال، شاهد پدیدار شدن لكه‌های قهوه‌ای تیره و روشن روی پوست‌تان خواهید بود. به اطرافیان‌تان توجه كنید، آنهایی كه سن‌شان بالای 50 سال است، معمولا خال و لك‌های زیادی روی پوست‌شان دارند و هیچ اهمیتی هم به این مسأله نمی‌دهند. در برخی از افراد تعداد این خال‌ها بسیار زیاد است و در برخی دیگر انگشتان تیره‌تر است.

افراد نسبتا زیادی به ظاهرشان حساسند و توجه بیشتری به پوست و زیبایی خود می‌كنند، در صورت تجمع زیاد این خال‌ها و لك‌ها روی پوست سر و دست‌ها، برخی افراد از جامعه و مردم گریزان می‌شوند و از اینكه با چنین ظاهری در اجتماع نمایان شوند، خجالت می‌كشند. ولی گاهی اوقات وجود این خال‌ها بسیار مفید است و به شما هشدار می‌دهد كه بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.

ممكن است كه خطری سلامت شما را تهدید كند و نیاز به مراقبت ویژه دارید. باید مشكل خود را ریشه‌یابی كنید تا در صورت داشتن یك بیماری یا عارضه، سریع‌تر بتوانید اقدامات ضروری اولیه را انجام دهید. پس بنابراین گاهی اوقات آگاهی از این زنگ خطر می‌تواند خیلی هم به نفع شما باشد.

با برخی شیوه‌ها و روش‌های ساده می‌توان تا حد بسیار زیادی از به وجود آمدن این خال‌ها و لك‌ها روی پوست جلوگیری كرد. شیوه‌هایی مثل سرما درمانی، پوست‌اندازی و از بین بردن رنگدانه‌ها از طریق لیزر می‌توانند كمك زیادی به از بین رفتن خال‌ها كنند.

در روش سرما درمانی كه یكی از روش‌های خوب برای از بین بردن خال است، نیتروژن مایع موجب سرد شدن بافت موردنظر می‌شود، البته ممكن است كه این روش كمی به نظرتان پرهزینه و زمان‌بر باشد كه شما می‌توانید روش‌های دیگر را نیز امتحان كنید. مثلا از كرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب استفاده كنید.

ملانین رنگدانه‌ای است كه در برابر اشعه‌های زیان‌آور نور خورشید، به طور طبیعی توسط پوست تولید می‌شود. تولید انبوه ملانین در سطح پوست، كم‌كم منجر به لكه‌ها و خال‌های تیره می‌شود ولی كرم‌های ضدآفتاب از تشكیل ملانین در این نواحی جلوگیری می‌كنند. افراد زیادی خال‌ها و لكه‌های قهوه‌ای روی پوست صورت، دست‌ها، قسمت بالای كمر، شانه‌ها و بازوها دارند.

ژنتیك و بالا رفتن سن و سال از عوامل مهم در بروز این خال‌هاست اما مهم‌ترین علت افزایش ملانین در خارجی‌ترین سطح پوست است، زیر این لایه از پوست تماس بیشتری با نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن دارد. با تجمع خال‌ها و لك‌ها در یك ناحیه، نوعی عارضه پوستی وابسته به نور خورشید ایجاد می‌شود كه آن را «لنتیجاین» می‌نامند...

 

برچسب ها: پوست و زیبایی، لک های پوستی، سرما درمانی، خال ها، محافظت از پوست، لکه های قهوه ای پوست، رنگدانه های پوست، لیزر خال ها، ملانین رنگدانه‌ای، لنتیجاین تعداد بازديد: 780 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز