Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:37

5
دی
ماساژ سنگ داغ برای از بین بردن درد عضلانی

ماساژ سنگ داغ برای از بین بردن درد عضلانی

ماساژ سنگ داغ، نوع ویژه ای از ماساژ است که با سنگ های صاف و گرم شده، گرفتگی عضله را از بین می برد، به طوری که این سنگ ها را روی مناطق سفت شده قرار میدهیم تا درد و شدت آن را کاهش دهد.

از این سنگ ها، میتوان هم روی بدن فرد و هم دست فرد ماساژ دهنده استفاده کرد تا ماساژ سریع تر و عمیق تر انجام شود و اثر بهتری روی بدن بگذارد. در این مقاله ، می خواهیم درباره فواید ماساژ سنگ داغ با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

این روش درمانی که سریع و با ماساژ همراه است، مناسب تعطیلات شماست. مخصوصاً، اگر دچار گرفتگی عضلانی مزمن هستید که با پرواز طولانی و یا سفر با ماشین شخصی تان تشدید شده است. این نوع ماساژ نه تنها درد ناشی از گرفتگی ماهیچه را از بین می برد بلکه به کیفیت خواب هم کمک می کند، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت  می کند، حتی علایم سرطان از جمله خستگی مفرط، حالت تهوع، افسردگی و درد را کاهش می دهد. با این حال ماساژ سنگ داغ، مهارت و حساسیت زیادی می طلبد. اگر قصد دارید، ماساژ سنگ داغ را برای مسافرت رزرو کنید، چند نکته قابل توجه وجود دارد که آیا درمان مناسبی برای شما محسوب می شود؟

چطور یک ماساژ سنگ داغ حرفه ای را تجربه کنید؟

کیفیت درمان به مهارت و علاقه فرد ماساژ دهنده بستگی دارد، بعضی از افراد ماساژ سنگ را دوست ندارند چون سر رو کار داشتن با سنگ داغ برای آنها راحت نیست اما نگران نباشید، حداقل یک نفر در سونا و مکان های تفریحی پیدا می شود تا این نوع ماساژ را انجام دهد.

حتی یک ماساژور عالی هم تجربه کمی در ماساژ با سنگ دارد. برای اینکه بیشتر مطمین بشوید که ماساژ خوبی خواهید داشت از ماساژور خود بپرسید آیا مدرک ماساژ سنگ را دارد؟ و اینکه چند وقت است که این کار را انجام می دهد؟ همچنین می توانید از مسئول پذیرش بپرسید که آیا فردی متخصص برای انجام ماساژ سنگ دارند یا خیر؟ معمولا مسئول پذیرش می داند که چه کسی را به شما متناسب با نیازتان معرفی کند.

فرآیند انجام ماساژ سنگ

قبل از اینکه شما برسید، فرد ماساژ دهنده سنگ ها را تمیز و ضدعفونی کرده و با حرارت 120 تا 150 درجه آنها را گرم می کند. این سنگ ها عموما از نوع بازالت یا سنگ های سیاه آتشفشان هستند، آنها گزینه مناسبی برای این نوع درمان هستند چون حرارت را به میزان زیادی به  خود جذب کرده و درون خود نگه می دارند، همچنین این سنگ ها بسیار صاف و صیقلی هستند چون از رودخانه و دریا جمع آوری شده اند.

وقتی که شما رسیدید، فرد ماساژ دهنده از شما می خواهد که صورت خود را در میز ماساژ قرار دهید. اول، با ماساژ سوئدی شروع به گرم کردن بدتان  می کند و بعد با سنگ گرم بدنتان را ماساژ میدهد. وقتی سنگ سرد می شود، آن را با یک سنگ گرم عوض میکند. او از سنگ های متفاوتی  در شکل ها و سایز های مختلف برای ماساژ استفاده می کند ، سنگ های بزرگ برای ماهیچه های بزرگ و سنگ های کوچک برای ماهیچه های کوچک.

فرد ماساژ دهنده  ممکن است سنگهای گرم را در نقاط خاصی در امتداد ستون فقرات، در کف دست، روی شکم یا حتی بین انگشتان پا نگه دارد تا جریان انرژی در بدن شما بهبود یابد. بسیاری از آنها بر این باورند که سنگها خود، انرژی دارند که باید با قرار دادن آنها روی بدن این انرژی به بدن منتقل شود تا اثر درمانی بهتری داشته باشد.

اگر سنگ ها خیلی داغ بودند یا فشار شدیدی حس کردید، حتما به ماساژور خود بگویید، حتی ممکن است با سنگ داغ روی بدنتان حس خوبی نداشته باشید در این صورت حوله گرم هم می تواند  مفید واقع شود.

اطلاعات تکمیلی و هشدارها درباره ماساژ سنگ داغ:

ماساژ سنگ داغ گرانتر از ماساژ سوئدی است چون به آماده سازی بیشتری احتیاج دارد و معمولا فرد ماساژ دهنده وقت بیشتری را برای شما صرف می کند. ماساژ سنگ داغ معمولا بین 125 تا 150 دلار هزینه دارد البته این قیمت در هتل ها و آبگرم ها بالاتر خواهد بود.

اگر در هتل اقامت دارید حتما ماساژ سنگ را به سرعت رزرو کنید چون در این مکان ها فقط یک یا دو نفر فرد حرفه ای برای این کار وجود دارد. باید مطمئن شوید که فرد مورد نظر حتما برای این نوع ماساژ آموزش حرفه های دیده باشد و دارای مدرک تخصصی این رشته باشد.

ماساژ سنگ داغ برای شما مناسب نیست اگر شما مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری قلبی هستید یا تحت درمان و مصرف داروهای قلبی عروقی هستید. حتی اگر بار دار باشید و یا دچار آفتاب سوختگی شده باشید باید از این نوع ماساژ اجتناب کنید.

 

منبع : سایت رژلب

 بیشتر بخوانید:

روش های درمان خانگی سیاتیک

مهم ترین دلیل کمر درد که فکرش را نمی کنید

اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

برچسب ها: ماساژ، ماساژ تایلندی، ماساژدرمانی، دردهای مفصلی، گرفتگی عضلات، زندگی آنلاین، کشیدگی عضلات، ماساژ ریلکسی، ماساژ با سنگ داغ، ماساژ سنگ داغ، ماساژ عضلانی، ماساژور، ماساژ حرفه ای تعداد بازديد: 880 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز