Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:00

1
اردیبهشت
سلامت و زیبایی چشم ها (5)

سلامت و زیبایی چشم ها (5)

اگر می‌خواهید چشم‌های سالم و درخشانی داشته باشید روزی یك یا دو عدد هویج خام بخورید. هویج یكی از سبزی‌های بسیار مفید است كه به دلیل داشتن ویتامین A به مقدار زیاد و كالری اندك می‌تواند در برنامه غذائی هر كس جائی داشته باشد.

 

سایه توجه‌انگیز

اگر كمی سایه چشم هماهنگ با رنگ چشم‌ها درست در انتهای ابروها به كار برید، چشم‌های‌تان بیشتر جلب توجه می‌كنند.

 رنگ دلخواه‌تان را به دست آورید!

وقتی سایه‌ای می‌خرید، شاید دقیقاً نتوانید مطمئن باشید كه به شما می‌آید یا نه؟ و بعد از مصرف پی ببرید كه در انتخاب اشتباه كرده‌اید! بعضی وقت‌ها هم از سایه‌ای خسته شده‌اید و می‌خواهید تنوعی ایجاد كنید. در چنین مواردی می‌توانید این سایه را با سایه دیگری مخلوط كنید. به این ترتیب كه با سر انگشت كمی از هر دو سایه بردارید و مخلوط كنید.

با این كار می‌توانید رنگهای تازه‌ای به دست آورید. اما در مورد رنگ‌های دیگر نیز ممكن است به نتیجه مطلوب برسید. مثلاً رنگ‌های خاكستری و قهوه‌ای اگر با كمی سایه روشن مخلوط شوند رنگ خوبی می‌دهند.

 سایه ارغوانی

در مورد سایه ارغوانی باید محتاط باشید، چون این رنگ اگر درست به كار گرفته نشود، نتیجه خوبی  نمی‌گیرید. همیشه ارغوانی را با های‌لایتر در گوشه خارجی ابروها مورد استفاده قراردهید. هرگز سعی نكنید با خط چشم و ریمل همرنگ با این سایه، چشم را آرایش كنید. برای سایه ارغوانی فقط باید از كمی ریمل مشكی، قهوه‌ای یا خاكستری (هماهنگ با پوست و موی‌تان) استفاده كنید. نیازی به خط چشم هم نیست.

 ابروهای نامنظم!

بعضی ابروها خیلی سخت مرتب می‌شوند. اگر شما نیز دارای چنین ابروهائی هستید با روش زیر می‌توانید آنها را مرتب كنید! اول ابروها را به شكلی كه هستند با برس خشك برس بزنید. سپس انگشت خود را خیس كنید و روی قالب صابون بمالید. آنگاه انگشت را به آرامی روی ابروها بمالید و فشار دهید و موهای نامنظم را مرتب كنید.

اندكی صبر كنید تا محلول آب و صابون خشك شود و بعد به ابروها شكل بدهید. این كار فقط خاص مواقع خیلی ضروری و استثنایی است، زیرا اگر مرتب تكرار شود پوست را خشك می‌كند و باعث ریزش ابروها می‌گردد. ممكن است بعد از یكی دو بار برس زدن و مرتب كردن و استفاده از كمی ژل برای فرم دادن ابروها نیازی به آب و صابون نباشد و در این صورت خیلی بهتر و مطمئن‌تر است.

 چشم‌ها بعد از چهل سالگی

بعد از چهل‌ سالگی معمولاً ابروها كمی تغییر فرم می‌دهند و چشم‌‌ها اندكی گود می‌افتند. در نتیجه به نظر می‌رسد كه چشم فرو رفته است. برای رفع تقریبی این مشكل باید از سایه چشم و های‌لایت به این ترتیب استفاده كنید كه ابتدا با سایه روشن زیر ابروها را سایه بزنید و كمی های‌لایت سفید در وسط آن بكار برید. سپس با سایه تیره‌تر فقط روی پلك را در محل رویش مژه‌ها بپوشانید.

 شكل ابرو

شكل ابرو می‌تواند قیافه شما را تغییر دهد. یك ابروی زاویه‌دار حالت شیكی به صورت می‌دهد. فرم گرد یا كمانی می‌تواند چشم‌های درشت و یا پیشانی پهن را زیباتر جلوه دهد و صورت‌های جوان را جذاب‌تر كند. ابروی بدون زاویه و صاف كه انتهایش به طرف بالا متمایل باشد به صورت‌های باریك جذابیت خاصی می‌بخشد و افزون برآن دهان یا بینی بزرگ را متناسب‌تر نشان می‌دهد.

حسن دیگر ابروی صاف این است كه فاصله زیادی بین چشم‌ و ابرو ایجاد می‌كند و محیط را برای سایه، های‌لایتر و دیگر آرایش‌های چشم مهیا می‌سازد.

 هویج بخورید!

اگر می‌خواهید چشم‌های سالم و درخشانی داشته باشید روزی یك یا دو عدد هویج خام بخورید. هویج یكی از سبزی‌های بسیار مفید است كه به دلیل داشتن ویتامین A به مقدار زیاد و كالری اندك می‌تواند در برنامه غذائی هر كس جائی داشته باشد.

 ریمل به جای مداد ابرو

اگر ابروی كمرنگی دارید كه با مداد ابرو خیلی به نظر نمی‌رسد به جای مداد از ریمل قهوه‌ای برس‌دار استفاده كنید. با برس زدن ابرو، حالت آن بهتر و پرتر دیده می‌شود. در مواقع بارانی می‌توانید از ریمل ضدآب استفاده كنید.

 

  

 

 برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سایه مخصوص چشم، رنگ چشم ها، سایه ارغوانی، ابروهای نامنظم، چشم‌ها بعد از چهل سالگی، شكل ابرو، ریمل ابروها تعداد بازديد: 596 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز