Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:36

3
فروردین
توصیه‌های نوروزی برای بیماران قلبی (2)

توصیه‌های نوروزی برای بیماران قلبی (2)

كاهش استرس و حفظ آرامش هنگام سفر برای بیماران قلبی ضروری است. فرد بیمار باید برای كاهش استرس هنگام سفر، استراحت كافی قبل از سفر داشته باشد. لباس و كفش راحتی بپوشد. كنترل و بررسی مناسب پزشكی قبل از سفر داشته باشد.

فعالیت منظم و سبک روزانه و خواب منظم را مد نظر قرار دهید
رعایت دو مورد بالا باعث حفظ روحیه و شادابی و رفع خستگی و حفظ ارامش در فرد می‌شود.

مصرف مرتب دارو  و چک كردن فشارخون 
دارو به میزان کافی با خود به همراه داشته باشید چون ممکن است مسافرت شما بیشتر از زمان پیش‌بینی شده طول بکشد. همچنین مصرف منظم و سر وقت داروها رعایت شود. در صورت ابتلا به فشار خون چک مرتب روزانه فراموش نشود. لازم به تذکر است بیمار قلبی بایستی به علایم و نشانه‌های خود نیز توجه کامل داشته باشد و به دلیل مسافرت و برنامه‌های نوروزی نسبت به این قضیه بی‌تفاوت نباشد.

همچنین قبل از انجام سفر خصوصا سفرهای هوایی و دریایی با پزشک خود مشورت کنند و اقدامات لازم و صلاحدید پزشک معالج را لحاظ کنند. ترافیک در طول سفر، معطلی برای پارکینگ، حمل و نقل وسایل سنگین، شلوغی مکان‌ها، تاخیر در برنامه‌ها در طول سفر و ...  اتفاقاتی است که در طول سفرهای کوتاه و بلند اجتنابناپذیر است که در شرایط خاص صبر و تحمل بالاتر و آمادگی قبلی را می‌طلبد.

حفظ آرامش 
كاهش استرس و حفظ آرامش هنگام سفر برای بیماران قلبی ضروری است.  فرد بیمار باید برای كاهش استرس هنگام سفر، استراحت كافی قبل از سفر داشته باشد. لباس و كفش راحتی بپوشد. كنترل و بررسی مناسب پزشكی قبل از سفر داشته باشد. و در صورت بروز مشکل آرامش خود را حفظ کند.

همچنین وقت كافی را برای مراحل مختلف سفر مدنظر قرار دهد. از پرخوری در هنگام سفر بپرهیزند، در سفرها به خصوص سفرهای هوایی، مایعات و آب كافی نوشیده شود. از نوشیدن كافئین و مصرف سیگار خودداری شود و همراهان بیمار نیز در طول سفر باید از استعمال سیگار اجتناب كنند.

از انجام پیاده‌روی کوتاه و همراه با استراحت در هوای مناسب غافل نشوند ولی تا حدامکان در هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد، از محل اقامت خود خارج نشوند و از طی كردن مسافت‌های طولانی به صورت پیاده به طور جدی اجتناب كنند و لازم است مایعات كافی نوشیده شود. بیماران قلبی باید طی سفر، تلفن تماس پزشك معالج و تعداد كافی از نمونه داروهای مصرفی، آخرین نسخه دارویی با ذكر میزان دفعات مصرف آن را به همراه داشته باشند.

 

برچسب ها: تغذیه و قلب، توصیه‌های نوروزی برای بیماران قلبی، مراقبت از بیماران قلبی، بیماران قلبی و سفر، کنترل فشارخون تعداد بازديد: 893 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز