Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:56

18
دی
چگونه مطالعه با کیفیتی داشته باشیم ؟

چگونه مطالعه با کیفیتی داشته باشیم ؟

در فصل امتحانات از دغدغه‌هاي اصلي دانشجويان بهبود نحوه مطالعه است در اين بين آماده كردن مقدمات مطالعه و ايجاد فضا و محيط شخصي براي درس خواندن و استفاده كردن از تكنيك‌هاي مناسب، مطالعه كارآمدتري را براي ما به ارمغان مي‌آورد.

ملیکه السادات عقیلی- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

 

 

روانشناسان یادگیری معتقدند برای نتیجه بهتر در امتحان نیاز به مطالعه‌ایی با كیفیت است از تمرینات ساده برای بهبود عملكرد مطالعه می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

مدیریت زمان

مدیریت زمان شامل دو مرحله است با برنامه‌ریزی زمانی با توجه به ساعت بیولوژیك بدن برای مطالعه و همچنین مدیریت زمان برای دست گرفتن و تقسیم مناسب زمان و تمركز بر نكات جدید و وقت بیشتری صرف كردن برای آن تا مفاهیم یاد گرفته شده و تكراری!

اگر شما آرام درس می‌خوانید به یاد داشته باشید كه شما زمان بیشتری برای مطالعه نیاز دارید.

به اندازه بخوابید

خواب شبانه می‌تواند به عملكرد شما در طول مطالعه و نهایت به آزمون شما كمك كند. مطالعات نشان داده كه خواب شبانه و به اندازه، تاثیر مثبتی در افزایش قدرت حافظه و توجه دارد.

بیدار ماندن در تمام طول شب در ظاهر به نظر ایده مناسبی می‌رسد ولی برای ادامه و تكرار در طول مدت امتحانات می‌تواند به افت عملكرد منجر شود.

ذهن خود را خالی كنید

هر چیزی كه بتواند حواس شما را پرت كند، باعث اختلال در مطالعه می‌شود. سعی كنید محرك‌ها و عوامل بیرونی را از خود دور كنید. هر كسی به درستی خوش را می‌شناسد و می‌تواند به خوبی عوامل خارجی خلل در مطالعه را به خوبی شناسایی كند.

لوازم الكتریكی و موبایل را از خود دوركنید

اگر شبكه‌های اجتماعی، بازی‌ها، خبرگزاری‌ها و... می‌تواند حواس شما را پرت كند آنها از خود دور كنید. آنها بزرگترین عامل گرفتن وقت شماست!

استفاده از موسیقی‌های آرامش‌بخش در حین مطالعه

می‌توانید به عنوان پس‌زمینه موسیقی گوش دهید. موسیقی به كاهش استرس در طول مطالعه كمك می‌كند ولی در عین حال برای عده‌ایی كه تمركز كافی ندارند ایجاد مشكل می‌كند و برای آنها پیشنهاد نمی‌شود ولی در نهایت روش بسیار خوبی برای بازیابی اطلاعات در حین آزمون است.

میان‌وعده‌های سالم بخورید

غذای سالم كه دارای ارزش تغذیه‌ای بالاست در طول مدت مطالعه باعث بهبود افت فشارخون شده و قند از دست رفته را جبران می‌كند.

میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌های مغذی می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشد. اگر نیاز به مصرف مواد شیرینی دارید شكلات تلخ گزینه‌ی مناسبی است آب بنوشید و برای تأمین كافئین از چای استفاده كنید. نكته مهم در این بین این است كه میان وعده خود را قبل از شروع مطالعه آماده كنید.

 

برچسب ها: میان وعده، مطالعه، کاهش استرس، امتحانات، مدیریت زمان، موسیقی آرامش بخش تعداد بازديد: 1492 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز