Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:29

28
آذر
دی لايت (ویژه یلدا)

دی لايت (ویژه یلدا)

شكر را همراه با آبلیمو و 300 میلی لیترآب (یك و یك چهارم پیمانه) در ظرف مناسبی بریزید.

افسانه ظروفی 

 

مواد لازم دی لايت

برای حدود 20 عدد 

شكر دانه ریز               375 گرم

آبلیمو                        از یك لیمو

پودر ژلاتین                  25 گرم

آرد ذرت                      100 گرم

پودر شكر                   25 گرم

اسانس دلخواه            2-3 قاشق چایخوری

رنگ ژله‌ای دلخواه        به میزان لازم

پسته در صورت دلخواه  50 گرم

روش تهیه دی لايت 

شكر را همراه با آبلیمو و 300 میلی لیترآب (یك و یك چهارم پیمانه) در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید. حالا پودر ژلاتین را با 75 گرم از آرد ذرت و 200 میلی لیتر آب مخلوط كنید و داخل شربت بریزید. سپس آن را روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا مایه غلیظ شود (حدود 20 دقیقه).

اینك قالب مربعی را به اندازه 20 سانتیمتر، چرب كنید و آن را با سلفون بپوشانید. اكنون روی سلفون اندكی از مخلوط پودر شكر و آرد ذرت باقیمانده، بپاشید و قالب را تكان دهید تا اضافی پودر‌شكر از قالب خارج شود. آن‌گاه مایه را از روی حرارت بردارید و بگذارید اندكی در دمای محیط خنك شود. سپس اسانس، رنگ و پسته را به آن بیفزائید و در قالب بریزید.

حالا قالب را كنار بگذارید تا مایه كاملا ببندد و آماده برش شود. قبل از برش، باقیمانده پودر شكر و آرد ذرت را رویش بریزید و به اندازه دلخواه برش بزنید.

 

برچسب ها: کیک و شیرینی، مواد لازم دی لايت، روش تهیه دی لايت، شیرینی شب یلدا، Turkish delight تعداد بازديد: 3040 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فیلم روز
تصویر روز