Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:56

18
مرداد
شیرینی زعفرانی گردوئی

شیرینی زعفرانی گردوئی

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را چرب نمائید. كره و پودر شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن‌برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 40-50 عدد

كره                        150 گرم

پودر شكر               100 گرم

تخم‌مرغ                 1 عدد

وانیلین                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

زعفران حلكرده      یك‌دوم قاشق سوپخوری

آرد                       275 گرم

گردو                    100 گرم

شكلات برای تزئین به میزان لازم

پودر پسته برای تزئین به میزان لازم

روش تهیه شیرینی زعفرانی گردوئی

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را چرب نمائید. كره و پودر شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن‌برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ، وانیلین و زعفران را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آرد را كم‌كم بیفزائید و با قاشق فلزی هم بزنید تا مایه خمیر شود.

حالا قدری خمیر را ورز دهید تا صاف و لطیف شود. بعد آن را در كیسه نایلونی قرار دهید و 1-2 ساعت در یخچال نگه دارید. اكنون هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از خمیر بردارید و به شكل توپ درآورید و در سینی بچینید.

رویشان گردو بگذارید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه، در فر بپزید. اینك سینی را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شوند. آن‌گاه شیرینی‌ها را با شكلات آبكرده و پسته بیارائید.

 

برچسب ها: شیرینی گردوئی، شیرینی زعفرانی گردوئی، شیرینی زعفرانی، آموزش شیرینی زعفرانی، روش تهیه شیرینی زعفرانی، مواد لازم شیرینی گردوئی تعداد بازديد: 933 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز