Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:15

25
مرداد
دونات شكری دارچینی

دونات شكری دارچینی

مایه‌ خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه مناسبی بریزید، رویش را بپوشانید و حدود 10 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای حدود 32 عدد

پودر مایه خمیر                     7 گرم

آب ولرم                              60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

شكر                                  2 قاشق سوپخوری

شیر ولرم                          180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

كره نرم                            30 گرم

تخم‌مرغ                           1 عدد درشت

وانیلین                           یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد                                400 گرم

شكر درشت برای تزئین    به میزان لازم

دارچین برای تزئین          به میزان لازم

 روش تهیه دونات شكری دارچینی

مایه‌ خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه مناسبی بریزید، رویش را بپوشانید و حدود 10 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه شیر، كره و باقیمانده شكر را در كاسه بزرگی بریزید، تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مواد را هم بزنید. حالا آرد را بیفزائید و مخلوط نمائید تا خمیر مناسب و نرمی حاصل شود.

خمیر به دست آمده را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت كنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. بعد آن را به كمك وردنه به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید و با برشگر مخصوص دونات قالب بزنید.

اكنون دایره‌های خمیر را با فاصله در سینی دارای كاغذ روغنی بچینید، رویش را بپوشانید و 30 دقیقه دیگر كنار بگذارید تا حجمشان دوبرابر شود. حالا دونات‌ها را یكی یكی در روغن فراوان و داغ بیندازید تا بپزد و طلائی‌رنگ شود. آن‌گاه روی دونات‌ها مخلوط پودر شكر و دارچین بپاشید و همچنان كه گرم است، میل كنید.

یادآوری 1: می‌توانید نیمی از خمیر دونات را به شكل توپ درآورید و در روغن سرخ كنید و با كرم پاتیسیر پر نمائید.

یادآوری 2: برای تهیه كرم پاتیسیر؛ 250 میلی لیتر شیر را بجوشانید. 3 عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با 75 گرم شكر و یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سپس 2 قاشق سوپخوری آرد به آن بیفزائید و مخلوط نمائید.

اینك شیرداغ را بتدریج به این مایه بیفزائید و دوباره روی حرارت قرار دهید. كرم را پیوسته هم بزنید تا بپزد و غلیظ شود. حالا كرم را از روی حرارت بردارید و تا هنگام مصرف كیسه نایلونی‌ را مستقیم روی كرم قرار دهید تا كرم رویه نبندد!

 

برچسب ها: آموزش دونات، دونات، روش تهیه دونات، مواد لازم دونات، دونات شکری، دونات دارچینی، آشپزی با دارچین تعداد بازديد: 687 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز