Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:15

28
مهر
كیك موس كره بادام‌زمینی و شكلات

كیك موس كره بادام‌زمینی و شكلات

گردو را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تاگردو خرد شود ولی بیش از حد آن را آسیاب نكنید تا خرده‌های گردو هنگام میل كردن، احساس شود.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 20 قالب كوچك یكنفره

یا قالب كمربندی به قطر 25 سانتیمتر

گردوی برشته و خنك‌شده         100 گرم

بیسكویت شكلاتی كرم‌دار         180 گرم

شكر قهوه‌ای روشن                50 گرم

دارچین                                 یك‌دوم قاشق چایخوری

كره آبكرده و خنك شده            75 گرم

مواد لازم برای تهیه موس بادام‌زمینی

خامه شیرین‌كرده                  370 گرم

پنیر خامه‌ای (ماسكارپونه)      250 گرم

كره بادام زمینی (ساده)         250 گرم

وانیلین                               یك‌چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس فاج

شكلات تلخ یا شیری            120 گرم

خامه ساده                         100 گرم

كورن سیروپ یا گلوكز           2 قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك موس كره بادام‌زمینی و شكلات

گردو را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تاگردو خرد شود ولی بیش از حد آن را آسیاب نكنید تا خرده‌های گردو هنگام میل كردن، احساس شود. آن‌گاه بیسكویت را قدری خرد كنید و همراه با شكر قهوه‌ای و دارچین، به گردو بیفزائید و دوباره دستگاه را چند ثانیه روشن كنید تا بیسكویت نیز خرد شود.

سپس همچنان كه دستگاه روشن است، كره را به مواد بیفزائید و بعد از چند ثانیه دستگاه را خاموش كنید. حالا این مخلوط را در قالب‌های كوچك یا در قالب كمربندی بریزید و خوب بفشارید و در یخچال بگذارید. اكنون موس بادام زمینی را فراهم كنید و آن را روی بیسكویت، در قالب بریزید و بعد سس فاج را روی موس بریزید. كیك موس بادام زمینی را یك شب در یخچال نگه دارید تا كاملاً ببندد. اینك آن را از قالب خارج كنید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه موس بادام زمینی: خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد آن را كنار بگذارید. آن‌گاه پنیر خامه‌ای، كره بادام‌زمینی و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا خامه فرم‌گرفته را به آن بیفزائید و با لیسك مخلوط كنید.

روش تهیه سس فاج: شكلات را خرد كنید و در كاسه گودی بریزید. آن‌گاه خامه و كورن سیروپ را در ظرف كوچك و مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا قدری گرم شوند و بعد آن را روی شكلات بریزید. سپس 2 دقیقه صبر كنید تا سس به همان حال بماند. حالا آن را مخلوط كنید و هم بزنید تا صاف و یكدست شود. همینكه سس خنك شد، آن را مصرف كنید.

یادآوری1: چنانچه بخواهید این دسر را در اندازه‌‌های كوچك و به تعداد مهمانان‌تان فراهم كنید، بهترین قالب، قالب‌های مونوپورشن (mono- portion) است. همچنین می‌توانید از رینگ‌های كوچك به قطر 5 سانتیمتر نیز استفاده كنید.

یادآوری2: كره بادام زمینی در دو نوع ساده و كرانچی به فروش می‌رسد كه در نوع كرانچی، قدری بادام زمینی خردكرده نیز با كره بادام زمینی مخلوط شده است. ولی نوع ساده آن كاملاً صاف و یكدست است كه در این دسر مورد نظر می‌باشد.

 

برچسب ها: کیک شکلات، روش تهیه کیک موس، کیک موس، کیک موس کره، مواد لازم کیک موس، کیک با بادام زمینی، تهیه کیک با شکلات تعداد بازديد: 702 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز