Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:56

16
آبان
پلمبیر در رولت مربائی

پلمبیر در رولت مربائی

روی نان‌های رولت مارمالاد بمالید و رول كنید. آن‌گاه هر یك از رولت‌ها را در كاغذ روغنی بپیچید و یك شب در یخچال نگه دارید. سپس رولت‌ها را به عرض تقریبی یك سانتیمتر، ببرید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

نان رولت 30×40 سانتیمتری         2 عدد

مارمالاد آلبالو یا توت‌فرنگی            به میزان لازم

زرده تخم‌مرغ                              7 عدد

شكر                                        120 گرم

وانیلین                                     یك‌چهارم قاشق چایخوری

سفیده تخم‌مرغ                         3 عدد

 ورق ژلاتین                              4 عدد

آب سرد                                   60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

خامه فرم گرفته                         500گرم

آناناس یا توت‌فرنگی خرد كرده      حدود 250 گرم

 

روش تهیه پلمبیر در رولت مربائی 

روی نان‌های رولت مارمالاد بمالید و رول كنید. آن‌گاه هر یك از رولت‌ها را در كاغذ روغنی بپیچید و یك شب در یخچال نگه دارید. سپس رولت‌ها را به عرض تقریبی یك سانتیمتر، ببرید و در قالب لوف به اندازه 12×30 سانتیمتر – كه با سلفون پوشانده‌اید – بچینید به گونه‌ای كه كف و دیواره قالب از رولت پوشیده شود.

حالا قالب را در فریزر بگذارید و پلمبیر را آماده كنید. زرده‌های تخم‌مرغ، 100 گرم از شكر و وانیلین را در كاسه مناسبی بریزید، روی بخار آب جوش بگذارید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز باهمزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و كم‌كم باقیمانده شكر را اضافه كنید.

اكنون ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و به روش بن‌ماری حل كنید و به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی به آن بیفزائید و بعد خامه و میوه را اضافه نمائید.

نیمی از مایه فراهم كرده را در قالب روی رولت بریزید، روی آن یك ردیف رولت بچینید و باقیمانده مایه را بیفزائید. اینك رویش را بپوشانید و یك شب در فریزر نگه دارید. حال پلمبیر را برای پذیرائی، روی ظرف زیبایی برگردانید و سلفون را جدا كنید.

 

برچسب ها: پلمبیر در رولت، رولت مربایی، آموزش پلمبیر، آموزش رولت مربایی، روش تهیه رولت مربایی، مواد لازم رولت مربایی، تهیه پلمبیر، پلمبیر با مربا تعداد بازديد: 762 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز