Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:41

4
بهمن
خوراك‌های رژیمی آشپزی افزایش وزن (2)

خوراك‌های رژیمی آشپزی افزایش وزن (2)

آووكادو سرشار از اسیدهای چرب تك غیراشباعی بعلاوه ویتامین K، پتاسیم و فیبر است. یك آووكادو بیش از 200 كیلوكالری انرژی دارد. شما می‌توانید آووكادو خردشده را به غذاها و ساندویچ‌های خود بیفزایید تا كالری دریافتی را افزایش دهید.

 

مغزها و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب چندغیراشباع هستند كه می‌توانند مقدار كالری رژیم را افزایش دهند. بادام، گردو، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، تخم كتان و تخمه كدو از این دسته‌اند كه طعم و كالری غذاها را افزایش می‌دهند.

افزایش تعداد وعده‌ها

شما می‌توانید برای افزایش كالری دریافتی خود، تعداد وعده‌های غذایی (را با اضافه نمودن تعداد میان‌وعده‌ها) و میزان غذا در هر وعده را افزایش دهید. در صورتی كه وعده‌های غذایی حجیم باعث ناراحتی شما می‌شوند، حجم غذا را در هر وعده كاهش دهید، اما به دفعات خوردن بیفزایید. برای این كار، میان وعده‌های سالمی در طول روز به برنامه غذایی خود اضافه كنید.

آووكادو

آووكادو سرشار از اسیدهای چرب تك غیراشباعی بعلاوه ویتامین K، پتاسیم و فیبر است. یك آووكادو بیش از 200 كیلوكالری انرژی دارد. شما می‌توانید آووكادو خردشده را به غذاها و ساندویچ‌های خود بیفزایید تا كالری دریافتی را افزایش دهید.

گرانولا

شما می‌توانید با مخلوط كردن غلات صبحانه خشك، مغزها، دانه‌ها و میوه‌های خشك، یك میان‌وعده پركالری برای خود تهیه نمایید. این گرانولا را در یك ظرف دربسته نگهداری كنید. مقداری از آن را در وعده صبحانه میل نمایید و مقداری را همراه خود داشته باشید تا طی روز بعنوان میان‌وعده بخورید.

پاستا

پاستا یكی دیگر از منابع پرانرژی كربوهیدرات است كه می‌تواند در رژیم‌های افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید روی پاستا، سس گوجه‌فرنگی بریزید كه سرشار از لیكوپن می‌باشد. سپس روی آن پنیر بریزید تا كالری و كلسیم بیشتری دریافت نمایید.

 مواد لازم ماكارونی عسل و گردو

برای 4 نفر

پاستای رشته‌ای                         225 گرم                 780 كیلوكالری

كره                                          ‌ 50 گرم                  360 كیلوكالری

پسته پوست‌كنده و خردكرده          175 گرم                 1000 كیلوكالری

شكر                                        115 گرم                   450 كیلوكالری 

عسل شفاف                             115 میلی‌لیتر           330 كیلوكالری

آب                                           150 میلی‌لیتر           0 كیلوكالری

آبلیمو                                       2 قاشق چایخوری     8 كیلوكالری

 روش تهیه ماكارونی عسل و گردو

قابلمه بزرگی بردارید و در آن آب و نمك بریزید و بگذارید تا آب به جوش بیاید. پاستا را به آن بیفزایید و بگذارید كاملاً نرم شود. سپس پاستا را آبكش كنید و آن را به قابلمه برگردانید. به آن كره اضافه كنید و آن را هم بزنید تا كره كاملاً آن را بپوشاند.

چهار ظرف نسوز به قطر تقریبی 10 سانتیمتر انتخاب كنید. كف و دیواره ظرف‌ها را كمی چرب كنید. كمی پاستای پخته درون هر ظرف بریزید. سپس آن را فشار دهید، روی آن پسته‌ خردشده بریزید و روی مواد را با پاستای باقیمانده بپوشانید. مجدداً مواد را فشار دهید تا شكل قالب را به خود بگیرد.

پاستا را درون فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا به رنگ طلایی در بیاید. در ضمن انجام این مراحل شكر، عسل و آب را درون قابلمه ریخته و بگذارید بطور آهسته جوش بیاید. مرتب آن را هم بزنید تا شكر حل شود.

آبلیمو را به آن بیفزایید و 5 دقیقه دیگر صبر كنید تا شربت آماده شود. از یك كاردك برای انتقال پاستا به ظرف مورد نظر كمك بگیرید، شربت را روی ماكارونی بریزید و با پسته خردشده تزئین كنید. صبر نمایید تا خنك شود. می‌توانید غذا را با ماست پر چرب میل نمایید.

 

 

براي خواندن بخش اول- خوراك‌های رژیمی آشپزی افزایش وزن- اينجا كليك كنيد.

 

برچسب ها: مغزها و دانه‌ها، افزایش تعداد وعده‌ها در رژيم، منابع پرانرژی كربوهیدرات، روش تهیه ماكارونی عسل و گردو، تاثير ميان وعده ها تعداد بازديد: 807 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز