Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:06

19
خرداد
رولت گوجه‌فرنگی خشك و اسفناج

رولت گوجه‌فرنگی خشك و اسفناج

بهتر است گوجه‌فرنگی‌ها را 5 دقیقه، در آب جوش قرار دهید و روی هوله‌ كاغذی آشپزخانه بگذارید تا رطوبتش گرفته شود. بعد آن را مصرف نمائید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 8-10 نفر

برگ اسفناج                     420 گرم

تخم‌مرغ                           5 عدد

پنیر خامه‌ای                     60 گرم

نمك                              یك‌دوم قاشق چایخوری

آرد                                3 قاشق سوپخوری

بیكینگ‌پودر                    یك‌چهارم قاشق چایخوری

پنیر پارمسان رنده كرده   60 گرم (حدود یك‌دوم پیمانه)

مواد لازم میانی

پنیر خامه‌ای                 180 گرم

سیر له كرده                 2-3 حبه

نمك                            به میزان لازم

پودر آویشن                  یك‌دوم قاشق چایخوری

گوجه‌فرنگی خشك، خرد كرده      12 عدد

روش تهیه رولت گوجه‌فرنگی خشك و اسفناج

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و سینی مناسبی را به اندازه‌ 18×26 سانتیمتر، با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه ظرف بزرگی را از آب یخ پر كنید و دم دستتان بگذارید. سپس در قابلمه‌ مناسبی آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. حالا برگ‌های اسفناج را 2 دقیقه در آب‌جوش بپزید.

بلافاصله درون آب یخ بریزید. اكنون اسفناج را در صافی بریزید و بفشارید تا آبش گرفته شود. حالا اسفناج را ریز خرد كنید.

اینك زرده‌های تخم‌مرغ، پنیر خامه‌ای و نمك را در كاسه‌ مناسبی بریزید و مخلوط كنید و اسفناج را به آن بیفزائید. آن‌گاه سفیده‌ تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس آرد و بیكینگ‌پودر را كم‌‌كم به سفیده‌های زده شده، بیفزائید و به آرامی هم بزنید.

حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را به مخلوط اسفناج بیفزائید و به آرامی، بالیسك هم بزنید تا پف سفیده از بین نرود. اكنون مایه‌ فراهم كرده‌ رولت را در سینی بریزید و صاف كنید. حال سینی را در فر قرار دهید و به مدت تقریبی 10-12 دقیقه، رولت اسفناج را بپزید. اینك رولت را از فر درآورید و پس از 2-3 دقیقه، پنیر پارمسان را رویش بپاشید و آن را روی كاغذ روغنی برگردانید.

سپس كاغذ را از رولت جدا كنید و آن را رول كنید و در كاغذ روغنی بپیچید، همینكه رولت كاملا خنك شد، مایه‌ میانی را رویش بمالید و صاف كنید. گوجه‌فرنگی‌های نیمه خشك را رویش بچینید و دوباره رولت را رول كنید و در كاغذ روغنی بپیچید. هنگام پذیرائی رولت را در ظرف مناسبی بگذارید و آن را به عرض دو سانتیمتر ببرید.

یادآوری 1: برای تهیه‌ مواد میانی، همه‌ مواد لازم را به جز گوجه‌فرنگی خشك، در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

یادآوری 2: بهتر است گوجه‌فرنگی‌ها را 5 دقیقه، در آب جوش قرار دهید و روی هوله‌ كاغذی آشپزخانه بگذارید تا رطوبتش گرفته شود. بعد آن را مصرف نمائید.

 

برچسب ها: رولت، رولت گوجه فرنگی، آموزش رولت، روش تهیه رولت، مواد لازم رولت، رولت با اسفناج، رولت گوجه فرنگی و اسفناج تعداد بازديد: 948 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز