Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 12:08

20
مرداد
خورش خلال بادام

خورش خلال بادام

روغن را در قابلمه‌ مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. اكنون پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا طلائی رنگ شود. آن‌گاه گوشت را بیفزائید و تفت دهید.

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

روغن حیوانی مرغوب          2 قاشق سوپخوری

پیاز خردكرده                      2 عدد متوسط

گوشت گوسفند خردكرده      500 گرم

زردچوبه و فلفل                  به میزان لازم

رب گوجه‌فرنگی                  1 قاشق سوپخوری

خلال بادام                         200 گرم

نمك                                به میزان لازم

لیموعمانی                       4 عدد

زرشك                             50 گرم

زعفران حلكرده                  2 قاشق سوپخوری

روش تهیه خورش خلال بادام

روغن را در قابلمه‌ مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. اكنون پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا طلائی رنگ شود. آن‌گاه گوشت را بیفزائید و تفت دهید. سپس زردچوبه، فلفل و رب گوجه‌فرنگی را درون گوشت بریزید و 2 دقیقه‌ی دیگر آن را تفت دهید. حالا یك لیتر آب به آن بیفزائید و بگذارید گوشت، نیم‌پز شود.

در اواسط پختن گوشت، خلال بادام، نمك و لیموعمانی را نیز بیفزائید و بگذارید خورش، روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. اینك زرشك را در روغن تفت دهید، زعفران را به آن بیفزائید و این مخلوط را هم درون خورش بریزید، پس از 10 دقیقه، خورش خلال را از روی حرارت بردارید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بكشید و با برنج میل كنید.

یادآوری: در كرمانشاه، این خورش را با زرشك سیاه تهیه می‌كنند. این نوع زرشك در كوهستان‌های غربی ایران یافت می‌شود و ترشی آن نسبت به زرشك قرمز كمتر است.

 

برچسب ها: خورش، بادام، خورش خلال بادام، خورش بادام، خلال بادام، آموزش خورش خلال بادام، آشپزی با خلال بادام تعداد بازديد: 1636 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز